• Anonym (Djurv­än)
    Wed 27 May 2020 21:16
    23 visningar
    2 svar
    2
    23

    Tycker synd om hunden..

    Ofta när jag går på stan ser jag samma alkoholist gå runt med sin stora schäferhane. Karln vinglar, ropar över stan och går runt med sina alkoholiserade vänner. De brukar hänga utanför systemet. Jag tvivlar på att han ens kan ta hand om sig själv ordentligt, så jag misstänker starkt att hunden inte har det bra med honom och inte får vad den behöver. Varje gång jag ser denna man gå runt med sin hund så tycker jag så synd om hunden. Den ser så fin ut, men jag tror inte att den mår bra av att vara med honom.

    Finns det något man kan göra? Jag vet tyvärr inte vad mannen heter eller var han bor.

  • Svar på tråden Tycker synd om hunden..
  • Anonym (Kansk­e)
    Thu 28 May 2020 02:02
    #1

    Ser hunden ut att må dåligt?

    Vilka tecken visar den?

    Har hunden strypkoppel?

    Avmagrad?

    Smutsig?

    Får aldrig vatten?

    Låter iallafall som att hunden kan ha ett lite stressigt liv.

    Tyvärr så dömmer många utan att faktiskt ha pratat med hundägaren och sett faktiska tecken.

    I många fall med människor som mår dåligt har dessa personer väldigt bra på att ta hand om sina djur. Då de är de som får dom att inte avsluta allt.

    Hänger han mitt i stan så har polisen garanterat koll på han o hunden.

    Tycker du ska prova prata med han med ett posetivt bemötande, titta in hunden och därefter göra din bedömning igen.

    När du har gjort det o om du fortfarande vill anmäla så kan jag berätta hur man lättast gör det.

  • sextio­talist
    Thu 28 May 2020 07:14
    #2

    Så länge mannen sköter om sin hund så lever nog hunden ett liv som är mer naturligt än många andra hundar gör.

Svar på tråden Tycker synd om hunden..