• Anonym­a Lisa
    Wed 27 May 2020 22:06
    579 visningar
    14 svar
    14
    579

    Kriminell sambo HJÄLP!!!

    Min sambo sitter för tillfället häktad misstänkt för ett grovt brott. Det är hans första gång som frihetsberövad och misstänkt för brott. Även jag har dragits in och är misstänkt men är inte frihetsberövad. Mina föräldrar äger lägenheten vi bor i och hotar mig med att om jag fortsätter min relation med honom eller fortsätter prata med hans familj kommer dom att sälja lägenheten och slänga ut mig på gatan. Dom har ingen tro på att människor kan förändras och bli bättre vilket jag så starkt tror på angående min sambo, även han själv är otroligt ångerfull och vill rätta till sitt liv. Jag vet inte vad jag ska göra, är så förvirrad, vet inte vad som är rätt, jag älskar honom så himla mycket men vill såklart inte tappa kontakten med min familj. HJÄLP JAG BEHÖVER RÅD!!!

  • Svar på tråden Kriminell sambo HJÄLP!!!
  • Wed 27 May 2020 22:52
    #1

    Det låter som att du anser att han gjort sig skyldig till brott? Och är det verkligen så att du har blivit inblandad? Det låter ju inte bra om han har fått dig att bli medskyldig. Vilken typ av brottslighet gäller det? Skillnad på ekonomisk och narkotika.. Jag kan förstå dina föräldrars oro! Mitt svar beror nog på hur pass kriminell han egentligen är.

  • Anonym (jury)
    Wed 27 May 2020 22:59
    #2

    Med tanke på att han sitter häktad misstänkt för ett grovt brott, är det inte så konstigt att han är otroligt ångerfull.

  • Anonym (Själv­klart)
    Wed 27 May 2020 23:07
    #3

    Jag tycker du har kloka och realistiska föräldrar. Backa nu medans du kan.

  • Anonym (tobbe­)
    Wed 27 May 2020 23:16
    #4
    +1

    Att han är ångerfull när han sitter inne är inte så konstigt han har ju blivit avslöjad men han kommer inte sluta med kriminalitet bara för det. Du är inte direkt den enda tjej som haft sådana tankar. Finns hur många kvinnor som är i förhållanden med kriminella och hela tiden att just dom kommer ändra på dom. Men det fungerar inte så. Du ska inte vara naiv.

  • Anonym (Camil­la)
    Wed 27 May 2020 23:29
    #5

    Det är alltid en första gång för att åka dit för ett brott. Måste ju undra vad du eg tycker är problemet. Att han är kriminell? Kriminell och blev avslöjad? Har du verkligen varit helt ovetande? Är problemet att även du är misstänkt. Antar för medhjälp eller underlättande. Klart som fan föräldrarna surnar till. Med all rätt!

    Ta ditt förnuft tillfånga och avsluta relationen. Det är inget förhållande att bygga vidare på. Å du kan INTE rädda honom. Lovar han bot och bättring så tro inte på det. Han har en hel del att bevisa. I dubbel bemärkelse.

  • Anonym (dc)
    Thu 28 May 2020 00:33
    #6

    Avsluta 

  • Anonym (Polly­)
    Thu 28 May 2020 00:44
    #7

    Avsluta den relationen kvickt som bara den, innan du VERKLIGEN blir indragen i något. Dina föräldrar reagerar snabbt och korrekt även om det naturligtvis svider. När du tänkt efter ordentligt inser du nog att de har rätt.

  • Thu 28 May 2020 05:56
    #8

    Det beror ju på vad han har gjort, men jag förstår dina föräldrar. De riskerar skit om de äger lägenheten och de som bor där (dvs ni), inte kan hålla er på rätt sida om lagen. Kanske bättre att flytta till något eget så kan du träffa vem du vill?

  • Anonym (xxx)
    Thu 28 May 2020 06:00
    #9
    fornminne skrev 2020-05-28 05:56:58 följande:
    Det beror ju på vad han har gjort, men jag förstår dina föräldrar. De riskerar skit om de äger lägenheten och de som bor där (dvs ni), inte kan hålla er på rätt sida om lagen. Kanske bättre att flytta till något eget så kan du träffa vem du vill?

    Det är väl bättre att ts avslutar relationen istället för att fortsätta ihop med en kriminell man?
  • Thu 28 May 2020 06:05
    #10
    Anonym (xxx) skrev 2020-05-28 06:00:40 följande:
    Det är väl bättre att ts avslutar relationen istället för att fortsätta ihop med en kriminell man?

    Det beror ju på hur kriminell han är och vad han har gjort, men visst. Om detta inte var en engångsföresteelse, håller jag med dig. Men ts låter inte mottaglig för sådana argument. Hon vill inte avsluta. En försvårande omständighet är ju också att hon själv är inblandad och misstänkt. Jag förstår att föräldrarna är arga och ställer krav.
  • sextio­talist
    Thu 28 May 2020 06:49
    #11

    Om du väljer att fortsätta med den mannen så får du skaffa ett eget boende. Som andra här i tråden så står jag på dina föräldrars sida.

  • Anonym (Svar på tal)
    Thu 28 May 2020 08:39
    #12

    Du får välja mellan Bonnie & Clyde-livet eller att ha en lägenhet och god relation med din familj.

    Allvarligt, det där är inget svårt val. Din sambo är en olämplig partner så det är bara att lämna. Det spelar ingen roll hur mycket han ångrar sig. Dessutom blir du indragen i hans skit också. Hur vill du ha ditt liv egentligen??

  • Anonym (Kvinn­a)
    Thu 28 May 2020 08:40
    #13

    LÄMNA!

    Speciellt när du tom blivit indragen.

  • Anonym (K)
    Thu 28 May 2020 11:40
    #14
    +4

    Har du valet att lämna så gör det genast!! Du kan ALDRIG ändra en kriminell person. Det är inte heller din uppgift. Stannar du kvar ser det ut som om att du accepterar kriminalitet. Man ska ALDRIG vara ihop med en kriminell, det finns bara gigantiska risker och inga fördelar. Väljer du stanna kvar får du själv ta konsekvenserna. Risken för att du ska bli djupt olycklig är överväldigande. Låt inte kärleken förblinda dig så att hjärnan upphör att vara verksam.

Svar på tråden Kriminell sambo HJÄLP!!!