• Anonym (Jane)

    Hans nya har en hund..

    En väninna till mig var under några månader ihop med en kille som först verkade okej men som senare visade sig vara en riktig skitstövel på alla plan!
    Hon blev blixtförälskad (han är väldigt manipulativ) och han flyttade typ in hos henne nästan direkt efter de hade träffats. Visade sig att han tydligen bodde hos sin mamma innan fast han var drygt 30 år.
    Min väninna börjad märka att hennes hund började bete sig allt mer konstigt, den var rädd, började kissa inne och hon såg även någon gång oförklarliga sår på honom! Hon var kär och blåögd och det tog ett tag innan hon gjorde koplingen att hennes nya pojkvän gjorde illa hunden!
    Detta har hon berättat för mig efteråt, så fattar inte varför hon fortsatte förhållandet redan då detta bara var en misstanke!
    En kväll brakade allt lös och det slutade med att han misshandlade min väninna och hotade med att hugga henne i halsen med en sax bland annat! Han sparkade och slog hunden svårt så att den var tvungen att avlivas!!
    Han satt inne i några månader och är nu ute sedan något halvår. Hörde att han träffat en ny tjej som var från en annan stad.
    Tänkte stackars tjej!! Att man borde varna henne (men gissar att hon inte skulle tro mig)! Till saken hör nu att jag var in på hennes Facebook och kollade runt och jag såg att även hon har en hund!!
    Får så ont i magen av detta!! Min väninna vill inte blanda sig i. Men jag känner att jag vill och måste göra något innan han slår ihjäl den här hunden också! (och kanske tjejen med den här gången!)
    Borde jag kontakta tjejen eller polisen? Vet ju inte att något har hänt ännu, vet ju bara vad som hände min väninna.

  • Svar på tråden Hans nya har en hund..
  • viseversa

    JA du borde kontakta henne. Gör det anonymt så hon inte kan vända det emot dig. Men berätta detaljer som itne kan ghittas på och säga tt denna man är FARLIG och sjuk i huvudet. Fy fan vad vidrigt. Jävla as män.

  • Anonym (Tips från coachen)

    Om du kan, kontakta henne anonymt. Eftersom han är dömd kan du leta reda på domen och i värsta fall skicka den till henne med posten, om du inte kan vara anonym online och nå henne på det sättet.

  • Anonym (a)

    Ja, självklart skall du kontakta henne. Som sagt, han är dömd och har suttit inne. Då kan hon kontrollera att det stämmer. En del väljer ändå att vara med kriminella, men hon måste få ett val.

  • Anonym (C)

    OM du ska kontakta, så gör det anonymt. Sannolikheten är dock stor att hon kommer att stå på hans sida, även om du kan bevisa att han dömts för brott. Du skriver ju själv att han är manipulativ, så han kommer garanterat att kunna snacka sig ur det här och linda henne runt sitt finger.

  • Kråksången

    Ja kontakta henne omgående! Se till att ha FUP och rättegångsdokumenten nerladdade till din mobil/ dator så är det enkelt att skicka över det till hwnnes,mobilnr, så får hon ju läsa svart på vitt exakt vad han gjort.

  • Dexter dot com

    Självklart måste du upplysa henne om vad du vet så hon kan skydda både sig själv och hunden. Även om hon inte tror dig just nu blir man som hundägare ändå mer observant och kan se tecken man inte sett annars.

  • anna0911
    Anonym (Jane) skrev 2020-05-28 08:30:33 följande:

    En väninna till mig var under några månader ihop med en kille som först verkade okej men som senare visade sig vara en riktig skitstövel på alla plan!
    Hon blev blixtförälskad (han är väldigt manipulativ) och han flyttade typ in hos henne nästan direkt efter de hade träffats. Visade sig att han tydligen bodde hos sin mamma innan fast han var drygt 30 år.
    Min väninna börjad märka att hennes hund började bete sig allt mer konstigt, den var rädd, började kissa inne och hon såg även någon gång oförklarliga sår på honom! Hon var kär och blåögd och det tog ett tag innan hon gjorde koplingen att hennes nya pojkvän gjorde illa hunden!
    Detta har hon berättat för mig efteråt, så fattar inte varför hon fortsatte förhållandet redan då detta bara var en misstanke!
    En kväll brakade allt lös och det slutade med att han misshandlade min väninna och hotade med att hugga henne i halsen med en sax bland annat! Han sparkade och slog hunden svårt så att den var tvungen att avlivas!!
    Han satt inne i några månader och är nu ute sedan något halvår. Hörde att han träffat en ny tjej som var från en annan stad.
    Tänkte stackars tjej!! Att man borde varna henne (men gissar att hon inte skulle tro mig)! Till saken hör nu att jag var in på hennes Facebook och kollade runt och jag såg att även hon har en hund!!
    Får så ont i magen av detta!! Min väninna vill inte blanda sig i. Men jag känner att jag vill och måste göra något innan han slår ihjäl den här hunden också! (och kanske tjejen med den här gången!)
    Borde jag kontakta tjejen eller polisen? Vet ju inte att något har hänt ännu, vet ju bara vad som hände min väninna.


    Hej! Har inte ens löst klart tråden. Men kära du meddela tjejen, det är fruktansvärt hur lågt kan en människa sjunka. Snälla meddela henne. Vi kvinnor behöver nån form av lobotomi så vi sticker direkt! Om jag visste om dethär om det var en vännina till mig hade jag to m erbjudit mig ta hunden. Djur och barn så oskyldiga till partners val! Ska inte uttrycka ens vad jag tycker om sån kille då slår censuren till.
  • Anonym (Pelle)

    Varför har kvinnor så dåligt omdöme när det gäller män ?

  • anna0911
    Anonym (Pelle) skrev 2020-06-08 00:17:30 följande:

    Varför har kvinnor så dåligt omdöme när det gäller män ?


    Så fruktansvärt hemskt! Jag har också levt i psykisk misär med en man. Dålig självkänsla, rädd att vara ensam, ekonomi, inte göra partnern besvikenlistan kan göras lång.Jag har fått avprogrammera mig själv för att inse hur fel jag lever och nu tar jag mig bort. Inget inget är värt att leva i ett dåligt förhållande! 
  • Ignoramus

    Varför är män hotfulla, våldsamma, manipulativa psykopater är väl den egentliga frågan?


    Anonym (Pelle) skrev 2020-06-08 00:17:30 följande:

    Varför har kvinnor så dåligt omdöme när det gäller män ?


  • Anonym (D)

    Skicka henne en kopia på domen. Till jobbet om du kan, så han inte hinner före och hittar brevet.

  • Anonym (E)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-06-08 00:17:30 följande:

    Varför har kvinnor så dåligt omdöme när det gäller män ?


    Varför har våldsdömda män så ofta en jävla massa polare som vet allt till skillnad från den nya? Är det inte omdömet så kan man undra om det är något värre
  • Anonym (Klarice)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-06-08 00:17:30 följande:

    Varför har kvinnor så dåligt omdöme när det gäller män ?


    Seriöst? Den största frågan är vad kvinnan gjort fel, inte mannen?
  • Anonym (C)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-06-08 00:17:30 följande:

    Varför har kvinnor så dåligt omdöme när det gäller män ?


    Det har inget med kön att göra. Män kan också fastna i relationer med misshandel. Min sambo levde i flera år med en kvinna som misshandlade honom psykiskt. Han hade jättesvårt att ta sig ur.
Svar på tråden Hans nya har en hund..