• Anonym (Arg)

    Folk som ursäktar allt med att så har det alltid varit?

    Vem bryr sig? Varför svarar så?

    Jag blir faktiskt irriterad. Mina svärföräldrar är precis så.

    När vi under en helg hos din pratade lite allmänt kom en grej upp. En grej som jag irriterar mig på hos sambon. Det var inte jag som tog upp det, och är inte världens grej egentligen men ändå en sak jag tycker jag har rätt att bli irriterad över som drabbar mig personligen. Och det drabbar oss på olika sätt, så jag har påpekat det och sagt att jag tycker det är ett lite halvdåligt beteende.

    I alla fall skrattar svärföräldrarna och säger -Hahahaha meeeeeen h*n har aaaaaaaltid varit så!

    Jaha? Vad hjälper det mig? Dags att göra nåt åt det snarare?

  • Svar på tråden Folk som ursäktar allt med att så har det alltid varit?
  • Anonym (Arg)

    Kan också säga att dom svarar så på allt man kommer med..

    De har släktingar som är uppenbart skit usla föräldrar

    Äsch.. ja ska tala om att dom har alltid varat sådana va svaret jag fick av sambons ena föräldrar när jag ifrågasatte det och undra varför dom inte ifrågasatt

  • Anonym (Svar på tal)

    Sluta gnäll om din sambo till svärföräldrarna, ta det med sambon istället. Och skit i saker som inte rör dig personligen, t ex om de vill leva med otrevliga släktingar, låt det vara så då, det är deras huvudvärk.

  • Anonym (Bimbi)
    Anonym (Arg) skrev 2020-05-28 11:39:21 följande:

    Kan också säga att dom svarar så på allt man kommer med..

    De har släktingar som är uppenbart skit usla föräldrar

    Äsch.. ja ska tala om att dom har alltid varat sådana va svaret jag fick av sambons ena föräldrar när jag ifrågasatte det och undra varför dom inte ifrågasatt


    DU tycker att de är skitusla föräldrar, det är DIN åsikt. Alla tycker inte som du!
  • Physalis

    Jag tycker nog faktiskt det är du som är problemet här. Du klagar på din sambos egenskaper och pratar illa om andra par med dina svärföräldrar. De säger säkert så för att slippa gå in i diskussionen med dig för att de inte vill delta i att beklaga sig om andra. Om du vill snacka skit om folk får du hitta någon likasinnad istället för att bli irriterad på att svärföräldrarna inte nappar.


    Korrekturläser som en kratta
  • Tecum

    I det fall du beskriver visste de väl inte vad de skulle svara, det är inte deras sak att lägga sig i era konflikter eller ta ställning.
    Folk är som de är, vissa saker funkar helt enkelt inte att diskutera med dem. Du lär ändå inte kunna förändra dem, tagga ner och sluta att ha några förväntningar på dem.

    Vilket svar skulle du vilja haft?

Svar på tråden Folk som ursäktar allt med att så har det alltid varit?