• Anonym (S)

    Islamism igen inom SSU. Manipuleras att konvertera till Islam, homofobi m.m.. Varför ok för Socialdemokraterna?

    Igen kan vi läsa om islamism inom SSU, sist var det i Malmö och nu i Helsingborg. Går man in i deras Facebooksida ser man tjejer i Slöja, hat mot Israel m.m.. 

    Varför tillåts detta inom S? Varför kritiseras Socialdemokraternas judehat?

    Inom S -tro och solidaritet har man tillåtit muslimernas manifest att inte ha med diskriminering pga sexuell läggning vilket kristnas manifest har med? Argumentet är att Islam inte "hunnit" bearbeta dessa frågor? Kan läsas om det här https://www.svt.se/opinion/s-muslimer-kan-inte-forvantas-ha-samma-forstaelse-for-hbt-personer

    Varför har inte S nolltolerans mot judehat och hat mot homosexuella? Varför blir det bara en artikel om detta i Expressen? Dessa skandaler verkar media inte bry sig om, även om S är styrande i Sverige, men om EN SDare skulle säga något dumt så blir det ett jävla liv i all media. Kan någon förklara?

    Från Expressen:
    Homofobi, sektliknande styre och unga medlemmar som manipulerats att konvertera till islam. Det larmar medlemmar inom SSU, Transport och LO om i nya dokument. Den mest utpekade är Ahmed Mansour, 29, som lämnade ordförandeskapet i SSU Skåne efter en granskning 2018 men som fortsatte att verka i Helsingborg. Under tiden han var kassör har tiotusentals kronor spenderats tvivelaktigt, visar Kvällspostens nya granskning. ? Det är väldigt tråkigt om någon ska ha påstått någon av de oerhört allvarliga anklagelserna, skriver Ahmed Mansour i ett sms.

  • Svar på tråden Islamism igen inom SSU. Manipuleras att konvertera till Islam, homofobi m.m.. Varför ok för Socialdemokraterna?
  • RebeckaZ70

    Det är väl tillräckligt många högt uppsatta inom partiet som tycker att det är OK. Kräks


    Another wild hearted woman
  • fornminne

    Tro och Solidaritet är ett skämt. De påstår sig vara sig för allas rättigheter och lika värde. Då funkar det inte att vara solidarisk med islamism.

  • Anonym (Viktigare att vinna röster)

    För S. är det viktigare att vinna röster, än att alltid vara bergsfast i sina åsikter. Jag gillar inte S. men de anpassar sig till den demografin de har, vilket inte andra partier gör. Det är både en bra och en dålig sak.

  • flygrl

    Stefan Löfvén snackar jämt om högerextremism och nazzzister men det va just han som drog in en islamist med band till både Muslimska brödraskapet, turkiska fascistiska Grå vargarna och Turkiets president Erdogan i Sveriges regering. Snacka om att skita i dom demokratiska värdena och kränka alla dom som flytt undan just dom totalitära krafterna. För inte tala om dom som mördats.

    (S) som odlar banden med Muslimska brödraskapet och vart ytterst nära välja in en av deras representanter i sin partistyrelse. Jag som bor i orten ser ju också hur inte bara (S) utan också dom flesta andra politiker, media och myndigheter fullständigt blundar för va som händer härute med grov kriminalitet, salafism, shariapolis, hederskultur och ren rasism mellan olika grupper.

    Det gör mig så ledsen och förtvivlad och f*****g förbannad att det tillåts fortgå och drabba alla oss skötsamma invandrare som inte vill ha sånt i våra kvarter och ser hur all den här skiten förmodligen kommer trigga just den där rasismen dom fiiina människorna däruppe långt bort säger dom vill bekämpa.

    Att islamismen och antisemitismen får hållas inom SSU skrämmer mig men inte fan är jag förvånad. Det är helt i linje med det här jävla hyckleriet. Hat mot judar, homosexuella och demokratin är heeelt ok så länge det är rätt personer som ägnar sig åt det. Det goda våldet typ.

  • Anonym (S)
    flygrl skrev 2020-05-28 22:26:25 följande:

    Stefan Löfvén snackar jämt om högerextremism och nazzzister men det va just han som drog in en islamist med band till både Muslimska brödraskapet, turkiska fascistiska Grå vargarna och Turkiets president Erdogan i Sveriges regering. Snacka om att skita i dom demokratiska värdena och kränka alla dom som flytt undan just dom totalitära krafterna. För inte tala om dom som mördats.

    (S) som odlar banden med Muslimska brödraskapet och vart ytterst nära välja in en av deras representanter i sin partistyrelse. Jag som bor i orten ser ju också hur inte bara (S) utan också dom flesta andra politiker, media och myndigheter fullständigt blundar för va som händer härute med grov kriminalitet, salafism, shariapolis, hederskultur och ren rasism mellan olika grupper.

    Det gör mig så ledsen och förtvivlad och f*****g förbannad att det tillåts fortgå och drabba alla oss skötsamma invandrare som inte vill ha sånt i våra kvarter och ser hur all den här skiten förmodligen kommer trigga just den där rasismen dom fiiina människorna däruppe långt bort säger dom vill bekämpa.

    Att islamismen och antisemitismen får hållas inom SSU skrämmer mig men inte fan är jag förvånad. Det är helt i linje med det här jävla hyckleriet. Hat mot judar, homosexuella och demokratin är heeelt ok så länge det är rätt personer som ägnar sig åt det. Det goda våldet typ.


    Ja fyfan, igår skrevs en debattartikel i Expressen:

    Därför lockar SSU så många islamister

    I SSU och Socialdemokraterna dyker det återkommande upp extremister med islamistiska, homofoba, antisemitiska och sexistiska åsikter. Ska SSU och S ha någon trovärdighet alls i arbetet för ett mer fritt och öppet Sverige krävs att de river upp rötterna som återkommande förenar dem med extremister, skriver Douglas Thor, Muf.

    https://www.expressen.se/debatt/darfor-lockar-ssu-sa-manga-islamister/
Svar på tråden Islamism igen inom SSU. Manipuleras att konvertera till Islam, homofobi m.m.. Varför ok för Socialdemokraterna?