• Anonym (Corona orolig)

    Insektsbettet

    Jag fick ett bett av en konstig mygga eller flugmyra. Fick ett stort rött märke och all hud ramlade av. Har så sjukt ont att jag inte kan ta på mig byxor, strumpor eller tröja. De fastnar i varet. Såret stinker och luktar typ som bakteriell vaginos. Försöker att hålla rent men det gör vidrigt ont. På bilden är det rensköljt. Rökte på innan för annars hade de aldrig fått komma nära. Men jag tycker ser ut som att det läker nu.

  • Svar på tråden Insektsbettet
  • Anonym (L)

    Är inte kunnig inom sådana här saker men om du är orolig kanske du kan ringa 1177 och höra vad de säger om detta. Annars kan du ju skriva i någon app som Kry, Doktor eller Min Doktor. Skicka in bild och fråga.

  • Anonym (Corona orolig)

    Jag har ringt! Fick det avfärdat som solskada. Överhuden lätt rodnad. Står inget om öppna sår eller att brännskador skulle vara även underhud. Vilket det visat sig vara.

  • Anonym (L)
    Anonym (Corona orolig) skrev 2020-05-28 15:59:10 följande:

    Jag har ringt! Fick det avfärdat som solskada. Överhuden lätt rodnad. Står inget om öppna sår eller att brännskador skulle vara även underhud. Vilket det visat sig vara.


    Skriv i någon av apparna jag föreslog, då får de ju även se bild på hur det ser ut.
  • Anonym (Hold my beer)

    Solskada my ass... Om du vet att det kommer från bettet är det ju så, om du hade bränt dig hade du ju märkt det med ett så stort sår, hög eller inte.

    Håll koll på om det vätskar mycket, om det bildas var och så. Håll rent, försök ha öppet och luftigt men det finns gasbindor man kan lägga över som ändå andas rätt bra ifall du behöver skydda ytan.

  • Pentra

    Kan du ha blivit stucken av en tigermygga? Sticken kan bli till röda svullnader och otäcka sår. Iom det varmare klimatet så sprider sig tigermyggorna alltmer norrut i Europa. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (Corona orolig)

    Nej. Det var ingen tigermygga. Vi hade sådana förra året. Dessa är avlånga och svarta. Stora. Typ blandning mygga och fluga. Fick dessutom ett bett nyligen på vaden. Spred sig direkt enligt bilden. Ser lite ut som sepsis men det är det inte. Detta är insektsbettet.

  • Anonym (Corona orolig)

    För att ingen förvirring skall uppstå visar jag bettet

  • Anonym (Hold my beer)

    Vissa växter kan man få konstiga utslag av, du har inte varit ute på någon vildvuxen gräsmatta, en äng eller så...? Björnloka t ex är riktigt märklig och rätt farlig ändå.

  • Anonym (Corona orolig)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2020-05-28 19:10:38 följande:

    Vissa växter kan man få konstiga utslag av, du har inte varit ute på någon vildvuxen gräsmatta, en äng eller så...? Björnloka t ex är riktigt märklig och rätt farlig ändå.


    Nope. Bara vår egen. Som sprutas med Roudup.
  • Anonym (Corona orolig)
    Anonym (Corona orolig) skrev 2020-05-28 19:13:26 följande:

    Nope. Bara vår egen. Som sprutas med Roudup.


    Har 4 st självgående gräsklippare så växtlighet är inget problem här.
Svar på tråden Insektsbettet