• Anonym (Kk)

    För starka känslor för KK...

    Jag har sedan 6 månader tillbaka en sexuell relation med en kille. Vi har knutit starka band till varandra och han har blivit en av mina närmsta vänner. Vi pratar om allt, hörs av varje dag och ses minst flera gånger i veckan. Våra barn har blivit bra kompisar med varandra. Vi har träffat varandras vänner och familj. Vi är keliga och gosiga mot varandra även när vi inte har sex. På helgerna är vi nästan alltid ihop, både våra barnhelger och barnlediga helger.

    Jag trodde att jag skulle klara att hantera denna relation känslomässigt. Jag tycker om honom väldigt mycket, vi har superbra sex. Han är väldigt gullig. När något händer är han den första jag ringer, och han gör samma med mig.

    Grejen är att vi hade inte funkat som par av olika anledningar, och jag tror inte att vi har romantiska känslor. Men några känslor utöver vänskapliga finns, och det börjar bli svårt att hantera känslomässigt att ha sex med och umgås så intensivt och nära med en person samtidigt som vi inte är ett par. Han ska ut på fest ikväll och jag känner ett stygn av svartsjuka och lite oro inför att han eventuellt träffar nån annan tjej.

    Någon som varit i liknande sits?

  • Svar på tråden För starka känslor för KK...
  • Anonym (Ellen)

    Jag tycker att ni redan har varit som ett par.Jag hade inte accepterad att bara duga till sex och vänskap.Du är värd kärlek och ett förhållande .

  • Anonym (så ovanligt då..)

    Tycker det låter helt sjukt och att ni båda lever i förnekelse. Ni beter er precis som ett kärlekspar och får därför känslor som vi människor får till människor vi attraheras av och anknyter så nära till. Ni lurar bara er själv. Kk fungerar ytterst sällan i praktiken, nog aldrig hört om en kvinna som varit nöjd med upplägget. Kan funka om man endast håller det till sex och absolut under inga omständigheter vill eller kan bli  kära i varandra eller vill vara ihop Men ni gör er bara beroende av varann. Skillnaden mellan kk och en seriös relation är myset, vardagssamtalen, att bry sig utöver sex osv. Du blir klart förloraren eftersom du börjat känna mer. Utöver det riskerar du bi smittad av könssjukdomar och att bli dumpad för en "riktig flickvän" fort killen blir kär.

  • Anonym (Samma)

    Hände typ samma för mig. Jag var lite naiv ser jag såhär i efterhand. Träffar man varandras barn är man betydligt mer än KK.

    Vad är det som gör att ni inte funkar som par? Så tänkte jag med, byggde upp massa hinder för att jag inte hade vant mig vid tanken på att vi faktiskt kunde bli ihop. Jag sökte inte en relation då och därför såg jag det inte som alternativ. Idag är vi ihop och jag fattade inte hur jag tänkte då..... Jag gick över gränser ganska direkt för att jag drogs till honom och vi agerade som vi var ihop. Men jag blev oerhört skrämd av tanken varför jag intalade mig själv att vi inte var nåt mer. Det gick bara åt ett håll kan jag säga...

  • Anonym (Ellen)

    Sitt och prata med honom.Vad vill han och vad vill du?Ska ni göra slut eller bli officiellt ett par.

  • Anonym (Hold my beer)

    Inse faktum. Ni är ett par.

    Gör slut och gå vidare eller erkänn vad ni faktiskt har. Man kan ju inte bara sitta och anta att det inte skulle funka, det har väl gjort det hittills, eller hur?

  • Anonym (Kk)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2020-05-30 22:00:19 följande:

    Inse faktum. Ni är ett par.

    Gör slut och gå vidare eller erkänn vad ni faktiskt har. Man kan ju inte bara sitta och anta att det inte skulle funka, det har väl gjort det hittills, eller hur?


    Ja, vi beter oss precis som ett par förutom den detaljen att jag inte har någon rätt att kräva att han inte ligger med andra tjejer nu när han är ute på fest. Jag har inte ens nån rätt att vara svartsjuk eller orolig eller fråga om han träffade någon annan. Jag brukar aldrig vara svartsjuk i relationer, men nu är jag. Det som också skiljer oss från ett par är att vi kan ta beslut som i realiteten påverkar den andre (för vi ses så ofta och är så stor del av varandras liv), men vi har ingen rätt att liksom lägga sig i den andres val.
  • Anonym (Kk)
    Anonym (Ellen) skrev 2020-05-30 20:33:52 följande:

    Jag tycker att ni redan har varit som ett par.Jag hade inte accepterad att bara duga till sex och vänskap.Du är värd kärlek och ett förhållande .


    Jag börjar känna så. Att jag vill ha kärlek på riktigt. Han säger att han inte är redo att ha ett förhållande i sitt liv just nu, även om det är det vi har och han är "duktig" på det, dvs hör av sig ofta och prioriterar tid med mig.

    Det är mycket praktiska omständigheter som gör att vi inte hade funkat i längden, vi har olika framtidsplaner. På ett sätt begränsar detta mig för jag pausar livet och letar inte vidare efter en annan potential partner, samtidigt vill jag inte vara utan honom. Så svårt.
  • Anonym (Punkt)

    Men sätt punkt innan du blir ännu mer involverad/sårad. Det där är ett recept på krossat hjärta. Ta hand om dig.

  • Anonym (så ovanligt då..)
    Anonym (Kk) skrev 2020-05-30 22:53:43 följande:
    Ja, vi beter oss precis som ett par förutom den detaljen att jag inte har någon rätt att kräva att han inte ligger med andra tjejer nu när han är ute på fest. Jag har inte ens nån rätt att vara svartsjuk eller orolig eller fråga om han träffade någon annan. Jag brukar aldrig vara svartsjuk i relationer, men nu är jag. Det som också skiljer oss från ett par är att vi kan ta beslut som i realiteten påverkar den andre (för vi ses så ofta och är så stor del av varandras liv), men vi har ingen rätt att liksom lägga sig i den andres val.
    Inse att er relation inte är på lika villkor. Om han går ut och ligger med andra känner han ju inte samma som du och då är allt upp till honom och du blir den som sitter och väntar och förnedrar dig. Erkänn vad du känner förr honom och våga ställa krav. Vill han inte vara exklusiv med dig kommer du bara ta skada av en fortsatt relation. Oftast vill killar både ha kakan och äta upp den så länge de kan. Inget som kvinnor tjänar något alls på förutom hjärtesorg och bortslösad energi. Ni måste ju prata!
  • Anonym (så ovanligt då..)
    Anonym (Kk) skrev 2020-05-30 22:57:17 följande:
    Jag börjar känna så. Att jag vill ha kärlek på riktigt. Han säger att han inte är redo att ha ett förhållande i sitt liv just nu, även om det är det vi har och han är "duktig" på det, dvs hör av sig ofta och prioriterar tid med mig.

    Det är mycket praktiska omständigheter som gör att vi inte hade funkat i längden, vi har olika framtidsplaner. På ett sätt begränsar detta mig för jag pausar livet och letar inte vidare efter en annan potential partner, samtidigt vill jag inte vara utan honom. Så svårt.
    Alteranativet är ju att ni är exklusiva kk´s utan att vara ihop eller planera framtiden. Men att ligga med andra i ert läge är bara skabbigt och oärligt när ni delar så mycket och beter er exakt som ett par. Varför ska en sådan relation göra att ni (han) ändå fortsätter ha sex med andra när ni bryr er så mycket om varann. Då har man knappast behov av att vara med andra. Då är man uppenbarligen på jakt trots allt, efter något bättre.
  • Anonym (Kk)

    Ingen av oss har varit med någon annan sen vi började träffas, det är mer att jag inte kan släppa tanken på att han kan om han vill och jag har inte rätt att bli sårad då.

  • Anonym (L)

    Ni beter er redan som ett par. Ni gör saker som ett par gör.

    Om det nu ska fungera att vara kks så ska man aldrig blanda in någonting annat än sex. Enbart sex ska det vara, om man vill att det ska fungera. Allt annat är att ta det till en annan nivå än kks och riskera att bli riktigt sårad.

    Jag tycker att det låter som att ni har romantiska känslor för varandra, baserat på det du skriver. En sak är säker och det är ju att ni är inte bara kks. En kk ligger man med, ingenting annat. Man träffar inte varandras barn, man stannar inte kvar och myser, man träffar inte varandras vänner och familj och man hörs inte av varje dag. En kk relation ska enbart handla om sex. Allt detta som ni nu har involverat i er relation är sådant som framkallar känslor.

    Prata med killen. Vad känner han? Vad vill han? Försök lösa de problem som gör att ni inte kan vara ett uttalat par. Just nu är det ju som att ni är ett par. Jag ser ingen annan utväg än att ni antingen blir tillsammans på riktigt, eller att ni lägger ner hela grejen. Om han inte vill vad du vill så kommer du bara att bli sårad, om ni fortsätter att ligga och ses men aldrig blir ett uttalat par. Den dagen han då träffar någon annan, då kommer du att bli riktigt sårad, så för din egen skull rekommenderar jag dig att prata med honom.

  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (Kk) skrev 2020-05-31 00:15:19 följande:

    Ingen av oss har varit med någon annan sen vi började träffas, det är mer att jag inte kan släppa tanken på att han kan om han vill och jag har inte rätt att bli sårad då.


    Det är väldigt vanligt att även kk:s kommer överens om exklusivitet. Ta upp det med honom.
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (Kk) skrev 2020-05-30 22:57:17 följande:

    Jag börjar känna så. Att jag vill ha kärlek på riktigt. Han säger att han inte är redo att ha ett förhållande i sitt liv just nu, även om det är det vi har och han är "duktig" på det, dvs hör av sig ofta och prioriterar tid med mig.

    Det är mycket praktiska omständigheter som gör att vi inte hade funkat i längden, vi har olika framtidsplaner. På ett sätt begränsar detta mig för jag pausar livet och letar inte vidare efter en annan potential partner, samtidigt vill jag inte vara utan honom. Så svårt.


    Om han säger att han inte är redo,då kanske du inte är redo att fortsätta på hans villkor?Han verkar trevlig,men vill han bara leka och vänta tills han träffar nån han vill ha seriöst?
  • Anonym (Samma)

    Hur skiljer era framtidsplaner åt?

    Jag var som din kk, kände mig inte redo för ett förhållande. Han såg oss mer som ett par och det bara flöt på så. Han hade kunnat bli rejält sårad (men vi blev ihop till slut)för han tänkte att jag tänkte likadant som honom vilket jag som sagt inte gjort. Det är så viktigt att prata om detta. Och du måste ställa krav innan det är försent och du sitter där med krossat hjärta.

Svar på tråden För starka känslor för KK...