• Anonym (Hon)

    Någon som fallit för en gravid kvinna?

    Någon här som kanske gjort det eller vet någon.

    Som fallit för en gravid kvinna som då väntar en annan mans barn.?

    Vi har haft en diskussion med ett par förr och nu har jag då fått höra 2 olika killar som både gjort det och inte alls brytt sig om det. Utan dem tog sig an tjejen, graviditeten delade dem och han blev ju som pappa. Men nyfiken lite hur man kan typ se förbi det?

  • Svar på tråden Någon som fallit för en gravid kvinna?
  • Anonym (Jag)

    Jag skulle lätt kunna bli ihop med en gravid kvinna. Jag har dejtat en gravid förut

  • Silverjenny

    Jag var ensamstående från start med mitt första barn och träffade en annan kille när jag var i fjärde månaden. Det var inget konstigt med det, jag kan inte minnas att han någonsin uttryckte någon tveksamhet eller var svartsjuk pga det. Han tog på sig ansvaret och hjälpte till med allt, som om det varit hans barn. Var med på förlossningen mm. Nu var ju inte biologiska pappan med i bilden alls iofs. Men sen när vi separerade ett par år senare gled han ur vårt liv och vi har ingen kontakt längre. Han var en väldigt öppensinnad och lugn typ, hade inte mycket fördomar om något är väl vad jag kan tänka mig som förklaring till att han var så chill.

    Det var flera killar som visade intresse för mig även under graviditeten, de kanske tycker det är lite spännande med bebis i magen?

  • Anonym (H)
    Silverjenny skrev 2020-05-31 06:21:42 följande:

    Jag var ensamstående från start med mitt första barn och träffade en annan kille när jag var i fjärde månaden. Det var inget konstigt med det, jag kan inte minnas att han någonsin uttryckte någon tveksamhet eller var svartsjuk pga det. Han tog på sig ansvaret och hjälpte till med allt, som om det varit hans barn. Var med på förlossningen mm. Nu var ju inte biologiska pappan med i bilden alls iofs. Men sen när vi separerade ett par år senare gled han ur vårt liv och vi har ingen kontakt längre. Han var en väldigt öppensinnad och lugn typ, hade inte mycket fördomar om något är väl vad jag kan tänka mig som förklaring till att han var så chill.

    Det var flera killar som visade intresse för mig även under graviditeten, de kanske tycker det är lite spännande med bebis i magen?


    Stackars barnet när han försvann.
  • Anonym (XxX)

    Skulle aldrig hända. Hade backat direkt om jag fått reda på att hon var gravid. Jag är inte intresserad av att ha en relation med någon som har hemmaboende barn, så ett spädbarn går givetvis fetbort direkt. Jag är klar med den biten och vill inte ha det ansvaret för någon annans barn.

  • Silverjenny
    Anonym (H) skrev 2020-05-31 06:37:26 följande:

    Stackars barnet när han försvann.


    Hon var så liten då, knappt två år gammal så hon glömde honom snabbt. Det blir lite konstigt om man ska hålla kontakt med alla sina gamla ex, fd kollegor och kompisar så folk man inte har en relation till längre har en tendens att försvinna ur ens liv.

    Jo förresten vi blev kompisar på facebook för ett par år sedan och har chattat där ett par gånger. Ser på fejjan att han har två egna lintottar numera och ser ut att vara lyckligt gift. Kul att han har fått uppleva att få egna barn, han fick ju träna lite med mig. Men det kanske känns konstigt för hans tjej att han faktiskt har mer erfarenhet än henne, han har redan varit med på en förlossning mm. Jag hade nog kunnat bli lite svartsjuk på det om jag var hon.
  • Anonym (blackie)
    Silverjenny skrev 2020-05-31 07:00:36 följande:
    Hon var så liten då, knappt två år gammal så hon glömde honom snabbt. Det blir lite konstigt om man ska hålla kontakt med alla sina gamla ex, fd kollegor och kompisar så folk man inte har en relation till längre har en tendens att försvinna ur ens liv.

    Jo förresten vi blev kompisar på facebook för ett par år sedan och har chattat där ett par gånger. Ser på fejjan att han har två egna lintottar numera och ser ut att vara lyckligt gift. Kul att han har fått uppleva att få egna barn, han fick ju träna lite med mig. Men det kanske känns konstigt för hans tjej att han faktiskt har mer erfarenhet än henne, han har redan varit med på en förlossning mm. Jag hade nog kunnat bli lite svartsjuk på det om jag var hon.
    Ja, det är tur att män inte är lika svartis som kvinnor är.
    Då hade ni nog haft svårare att träffa män som är ok med att ni är gravida med en annan mans barn.
  • Anonym (blackie)

    Jag är själv intresserad av en kvinna som skaffade barn på egen hand.
    Tror inte att kvinnor lika öppensinnade som män är.

  • Silverjenny

    Håller med där, vi tjejer är nog mer neurotiska och svartsjuka på det viset. Medan killar är mer att när de ställs inför något så kavlar de upp ärmarna och tar tag i problemet (att tjejen han träffat råkar vara gravid) utan att tänka så mycket på känslor.

    Fast jag skulle iofs inte heller backa från en kille som väntar barn med en annan kvinna (separerade såklart) om de rätta känslorna finns där. Det händer väl minst lika ofta? Är man beredd att kasta sig in i familjelivet huxflux så.. för en kille kan det ju också vara lättare som i mitt fall där biopappan inte fanns i bilden utan han köpte bara paketet jag+bebis, men om jag träffar en kille som väntar barn med en annan tjej - oavsett om de varit gifta eller det bara var ett fylle-ons och en kondom som sprack - så finns det alltid en mamma med i bilden som på ett eller annat sätt kommer att tränga sig in i vårt liv för lång tid framöver.

  • Anonym (blackie)
    Silverjenny skrev 2020-05-31 08:14:35 följande:

    Fast jag skulle iofs inte heller backa från en kille som väntar barn med en annan kvinna (separerade såklart) om de rätta känslorna finns där. Det händer väl minst lika ofta? 


    Ja, kanske är så. Viktigast är ju att känslorna finns där, och att man är snälla mot varann Glad
  • Anonym (Hon)

    Måste säga det är ändå kul att läsa eller va man ska säga. Att där faktiskt finns fler som känner samma. Men ja det är nog sant vi kvinnor kanske inte tar det lika lätt.

Svar på tråden Någon som fallit för en gravid kvinna?