• RenLuft

    Vad lekte ni med som barn? Vad hade ni för fantasier? :)

    Hej! ''Allmän debatt'' vet jag inte, men jag ville välja forumdel där man kunde vara anonym.

    Tänkte det vore kul att höra andras fantasier när man var ett litet barn när man lekte.

    När jag var ett barn var det inte alls ovanligt att jag lekte med actionfigurer som skulle vara superhjältar och slåss mot skurkar. Brukade oftast låtsas att den centrala skurken var en gång i tiden en superhjälte/med i gänget, men gick över till den elaka sidan efter att han blev föråt av superhjältarna på något vis.

    Köpte även en figur som var lik honom och låtsades att han ''utvecklades'' och/eller blev starkare på grund av någon kemisk reaktion när hjältarna i själva verket trodde att man skulle kunna besegra honom till slut. Men nej, han blev istället starkare :p

    Lekte väl massa olika saker egentligen.

    Nu får ni berätta. Kanske också intressant att tala om ens kön? Tänker mig så att man kan se hur olika killar och tjejer leker eller snarare tvärtom, väldigt likt?

    Glad

  • Svar på tråden Vad lekte ni med som barn? Vad hade ni för fantasier? :)
  • Anonym (Hind)

    Det beror ju så klart på ålder.

    Lego skulle jag säga att jag alltid lekte med. Byggde städer där de olka figurerna var vänner och det fanns en elaking som ställde till besvär som liten. När jag blev äldre lekte jag med legoriddarborgar.

    Lekte med dockor som riktigt liten, skola, mamma osv.

    Lekte ute, klättrade, var ofta upptäckare eller forsningsresare av något slag.

    Bäst tyckte jag dock om fantasilekar, satt ensam eller tillsammans med någon och "hittade på historier", de var ganska skiftande, romantiska ibland, om olika ungdomar med magiska egenskaper ibland, om flickor som överlevde ute i vildmarken och råkade ut för faror som hon klarade själv, om ett gäng som hade väldigt speciellt hår, de hade krafter tror jag, minns inte.

    Jag är kvinna om det inte framgår.

  • Anonym (80-tal)
    RenLuft skrev 2020-06-01 00:44:50 följande:

    Hej! ''Allmän debatt'' vet jag inte, men jag ville välja forumdel där man kunde vara anonym.

    Tänkte det vore kul att höra andras fantasier när man var ett litet barn när man lekte.

    När jag var ett barn var det inte alls ovanligt att jag lekte med actionfigurer som skulle vara superhjältar och slåss mot skurkar. Brukade oftast låtsas att den centrala skurken var en gång i tiden en superhjälte/med i gänget, men gick över till den elaka sidan efter att han blev föråt av superhjältarna på något vis.

    Köpte även en figur som var lik honom och låtsades att han ''utvecklades'' och/eller blev starkare på grund av någon kemisk reaktion när hjältarna i själva verket trodde att man skulle kunna besegra honom till slut. Men nej, han blev istället starkare :p

    Lekte väl massa olika saker egentligen.

    Nu får ni berätta. Kanske också intressant att tala om ens kön? Tänker mig så att man kan se hur olika killar och tjejer leker eller snarare tvärtom, väldigt likt?

    Glad


    Jag hade inga speciellt intressanta lekar, det var lego, dockhus, glaskulor, slime och barbies medan gårdskompisen lekte med my little pony's vad jag minns. Jag hade åtminstone en lycklig barndom så det var kul att du frågade.
Svar på tråden Vad lekte ni med som barn? Vad hade ni för fantasier? :)