• Anonym (/)

    Betalade eskort för sällskap, ej sex, ok eller förkastligt?

    Jag har vid några tillfällen betalat eskorter för att vara middagssällskap på restaurang, då har jag naturligtvis också stått för nota utöver deras kostnad.
    Men jag har aldrig haft  sex med dem utan det har stannat vid just att vara middagssällskap på krogen.
    Då det inte handlar om sexköp ser jag själv  varken juridiska eller moraliska problem men jag skulle gärna höra andras åsikter. Är det ok eller förkastligt?

  • Svar på tråden Betalade eskort för sällskap, ej sex, ok eller förkastligt?
  • CitronTulo

    Förlåt att jag skriver det, men tycker mest att det är sorgligt att man behöver betala någon för sällskap även om det inte involverar sex..

  • Anonym (Anna)

    Mest tragiskt skulle jag säga, att du inte kan äta middag med människor som är intresserade av att vara ditt sällskap för den du är och inte din plånbok.

    Men nej, det kan inte likställas med betalt samlag eftersom det inte påverkar den kroppsliga integriteten.

  • Afterlife

    Som föregående har jag lite svårt att förstå varför man tycker att det är bättre att ha betalt sällskap än att gå ut och äta själv?
    Vad får man ut av det liksom? Personen du betalar har ju inget genuint intresse för dig eller ditt sällskap.
    För min egen del skulle det vara en plåga att försöka konversera eller ha en trevlig kväll med någon jag betalt för att vara där. Men så har jag inga problem med att gå på restaurang ensam heller. 

  • Anonym (Kvinna)

    För mig är det skillnad på om en 50 åring betalar en 15 åring (i minimal klänning) för att vara sällskap. Än en 35 åring som betalar en 25 åring som studerar på universitetet. Typ. Alltså vad fick du ut av sällskapet, någon att titta på eller någon att ha ett (vuxet) samtal med.

  • Anonym (Normalt)

    Det är normalt att betala nota. Det är samma sak som att man skulle bjuda hem någon på middag. Märkligt hur man ens kan likställa detta med sexköp... men du kanske tycker att alla som bjuder hem dig på middag betalar sex av dig?

    Mycket märkligt ska man höra innan öronen trillar av...

  • Anonym (/)

    Varför jag betalat för att tjejer ska äta middag med mig är för att jag velat känna hur det är att göra det, ha en dejt där man äter god mat och dricker gott vin tillsammans. Och att känslan att man ändå är ute med en tjej.
    Jag har aldrig hittat någon tjej som vill dejta mig eller gå ut och äta med mig och jag har ofta känt mig avis när man varit ute och sett andra par ha trevligt tillsammans på restauranger. Så det är varför.
    Tragiskt? Ja det kan jag förmodligen hålla med om. Men det ger mig en extra livskvalitet.

  • Anonym (/)
    Anonym (Normalt) skrev 2020-06-01 10:24:35 följande:

    Det är normalt att betala nota. Det är samma sak som att man skulle bjuda hem någon på middag. Märkligt hur man ens kan likställa detta med sexköp... men du kanske tycker att alla som bjuder hem dig på middag betalar sex av dig?

    Mycket märkligt ska man höra innan öronen trillar av...


    Jag betalar inte bara notan utan för att de följer med också. De hade inte följt med annars.
  • Anonym (/)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-06-01 10:20:49 följande:

    För mig är det skillnad på om en 50 åring betalar en 15 åring (i minimal klänning) för att vara sällskap. Än en 35 åring som betalar en 25 åring som studerar på universitetet. Typ. Alltså vad fick du ut av sällskapet, någon att titta på eller någon att ha ett (vuxet) samtal med.


    Jag fick ut bägge sakerna. Inga 15-åringar verkligen utan typ 25-30.
  • Anonym (Normalt)
    Anonym (/) skrev 2020-06-01 10:25:11 följande:

    Varför jag betalat för att tjejer ska äta middag med mig är för att jag velat känna hur det är att göra det, ha en dejt där man äter god mat och dricker gott vin tillsammans. Och att känslan att man ändå är ute med en tjej.

    Jag har aldrig hittat någon tjej som vill dejta mig eller gå ut och äta med mig och jag har ofta känt mig avis när man varit ute och sett andra par ha trevligt tillsammans på restauranger. Så det är varför.

    Tragiskt? Ja det kan jag förmodligen hålla med om. Men det ger mig en extra livskvalitet.


    Fast det är väldigt vanligt att män betalar middag, och det är en fin gest. Hur kan du ens likställa det med sexköp? Är du kanske en sådan där snål och bortskämd man som är van vid att inte bjuda?

    Var vill du komma med tråden?
  • CitronTulo
    Anonym (Normalt) skrev 2020-06-01 10:24:35 följande:

    Det är normalt att betala nota. Det är samma sak som att man skulle bjuda hem någon på middag. Märkligt hur man ens kan likställa detta med sexköp... men du kanske tycker att alla som bjuder hem dig på middag betalar sex av dig?

    Mycket märkligt ska man höra innan öronen trillar av...


    Väldig skillnad skulle jag påstå.. att man betalar någon för en tjänst som sällskap, än att bjuda ut en person man är intresserad av (och som är intresserad av dig) och sedan erbjuda sig att betala restaurangnotan!!?
Svar på tråden Betalade eskort för sällskap, ej sex, ok eller förkastligt?