• Anonym (Kaffedraken)

    Tjejer/kvinnor. Dans/sång. Retsam attityd.

    I stort sett varenda gång jag sett tjejer, och vuxna kvinnor, som uppträder där de bara dansar, eller både dansar och sjunger, så har de en lite speciell, lite retsam attityd.
    Pussycat Dolls, Fergie, Britney är kanske förebilderna?
    Det är sex, stön, puta med rumpan, trycka fram tuttarna.
    Inte mig emot, jag gillar det.

    Men varför gör dom såhär?
    Tjejer/kvinnor vill ju inte vara sexsymboler?
    Kanske bara jag som tänker på sex när jag ser dom.

  • Svar på tråden Tjejer/kvinnor. Dans/sång. Retsam attityd.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Då har du uppenbarligen aldrig sett Ricky Martin, Enrique Iglesias, Elvis, Rammstein, Ladys Night, Chippendales mfl på scenen...

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Lady Gaga) skrev 2020-06-01 12:24:45 följande:

    Då har du uppenbarligen aldrig sett Ricky Martin, Enrique Iglesias, Elvis, Rammstein, Ladys Night, Chippendales mfl på scenen...


    Rammstein...? Nog för att jag aldrig sett dem live men håller de på så där menar du?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-06-01 12:46:22 följande:

    Rammstein...? Nog för att jag aldrig sett dem live men håller de på så där menar du?


    Sångaren Till Lindeman är ju känd för att spela på sex genom hela deras konserter. Även om han gör det med pyroteknik så är det ju "samlag", juckande höfter och jättedildosar i gummi....
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Lady Gaga) skrev 2020-06-01 13:05:05 följande:
    Sångaren Till Lindeman är ju känd för att spela på sex genom hela deras konserter. Även om han gör det med pyroteknik så är det ju "samlag", juckande höfter och jättedildosar i gummi....
    Så onödigt... Har man bra musik kan det räcka tycker jag. Tack för info då.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Nanananana) skrev 2020-06-01 12:12:53 följande:

    I stort sett varenda gång jag sett tjejer, och vuxna kvinnor, som uppträder där de bara dansar, eller både dansar och sjunger, så har de en lite speciell, lite retsam attityd.

    Pussycat Dolls, Fergie, Britney är kanske förebilderna?

    Det är sex, stön, puta med rumpan, trycka fram tuttarna.

    Inte mig emot, jag gillar det.

    Men varför gör dom såhär?

    Tjejer/kvinnor vill ju inte vara sexsymboler?

    Kanske bara jag som tänker på sex när jag ser dom.


    En del modern underhållning. Både manliga och kvinnliga artister använder sex som en del i sitt uppträdande. Klart du tänker på sex när du ser dem, det är det som är meningen. Det är troligare att du köper deras musik då. Du uppfattar kanske inte dessa signaler från manliga artister, men de finns också där.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Nanananana) skrev 2020-06-01 12:12:53 följande:

    I stort sett varenda gång jag sett tjejer, och vuxna kvinnor, som uppträder där de bara dansar, eller både dansar och sjunger, så har de en lite speciell, lite retsam attityd.
    Pussycat Dolls, Fergie, Britney är kanske förebilderna?
    Det är sex, stön, puta med rumpan, trycka fram tuttarna.
    Inte mig emot, jag gillar det.

    Men varför gör dom såhär?
    Tjejer/kvinnor vill ju inte vara sexsymboler?
    Kanske bara jag som tänker på sex när jag ser dom.


    Men du fattar väl att musikbranschen är sån. Det är nästan omöjligt för en ung artist att komma fram utan att använda kroppen också, om det inte är inom klassisk musik, typ. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (ooo) skrev 2020-06-01 13:23:04 följande:
    Men du fattar väl att musikbranschen är sån. Det är nästan omöjligt för en ung artist att komma fram utan att använda kroppen också, om det inte är inom klassisk musik, typ. 
    Jag förklarade dåligt känner jag. Det är även vuxna kvinnor som dansar såhär. Jag har sett live-uppträdanden, samma där. De åmar och kråmar sig, visar formerna, samtidigt som de retsamt förmedlar "det här ska du inte tro att du får".
    Kanske är så kvinnor är helt enkelt Skrattande
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Nanananana) skrev 2020-06-02 07:17:26 följande:

    Jag förklarade dåligt känner jag. Det är även vuxna kvinnor som dansar såhär. Jag har sett live-uppträdanden, samma där. De åmar och kråmar sig, visar formerna, samtidigt som de retsamt förmedlar "det här ska du inte tro att du får".

    Kanske är så kvinnor är helt enkelt 


    Jag tror att du ser det du vill se. Alla artister använder sin kropp i sina framträdanden. Det gäller både sångare, skådespelare, dansare. Det är så vi människor uttrycker oss, med röst och kropp. En del i det konstnärliga uttrycket.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Barbro45 skrev 2020-06-02 09:08:03 följande:
    Jag tror att du ser det du vill se. Alla artister använder sin kropp i sina framträdanden. Det gäller både sångare, skådespelare, dansare. Det är så vi människor uttrycker oss, med röst och kropp. En del i det konstnärliga uttrycket.
    Kanske mest jag som blir frustrerad, man ser dom dansa sådär sexigt, och så är det bara "se men inte röra".
    Sen finns det faktiskt låtar som handlar om just det.
    Och det är bra, man ska inte kladda på kvinnor som inte vill.
    Men kvinnor behöver väl inte vara så retsamma för det Skrattande
Svar på tråden Tjejer/kvinnor. Dans/sång. Retsam attityd.