• Mon 1 Jun 2020 15:16
    240 visningar
    1 svar
    1
    240

    Hur funkar det

    Hejsan. Inte den mest pålästa om sånt här.

    Har ett barn född -16 men har haft spiral tills nyligen, tog ut den för ca två mån.

    Mensen har ej kommit, däremot har jag haft ägglossning varje månad enl clearblue äl test.

    Jag och maken har ju då haft samlag, men min fråga är, kan jag bli gravid fastän mensen ej kommit? Försökt googla men blir inte klokare. Vet ju att ägglossningen är det som krävs men ja, hittar inget konkret svar.

    Tror det tog sig första äl för hade 3 dagar efter äl en ljus rosa blödning bara 1 gång (nidblödning) men mensen har ej kommit än, tagit tester som varit neg och nu har jag då ägglossning igen enl clearblue.

  • Svar på tråden Hur funkar det
  • Mon 1 Jun 2020 18:22
    #1

    Om man haft äl och inte blivit gravid så får man mens. Om du inte fått mens och inte är gravid så hade du inte äl. Äl-test kan visa positivt fast inget ägg släpper. En nidblödning infaller som allra tidigast 5 dagar efter äl för embryot måste bli en blastocyst innan det kan fästa och det tar minst 5 dagar. Det kan vara så att din kropp försökte ägglossa första gången du fick positivt äl-test, men misslyckades och nu försöker igen. Sexa på ni om det nu skulle vara så att du har äl i dagarna.

Svar på tråden Hur funkar det