• Anonym (Frustrerad)

    Vi väntar med studenten

    Exakt vad är det folk inte förstår när man säger:

    - Vi väntar med studentfirandet tills hösten

    Min son tar studenten på torsdag. Vi har massor med gamlingar i släkten och bestämde tidigt att inte ha kalas. Sonen är helt nöjd med att ha tre kompisar .. som han träffar dagligen på middag på kvällen och inget mer. Vi föräldrar hämtar utanför skolan och åker hem och sedan skulle kompisarna komma på kvällen. Nu har 11 personer messat och frågat om de kan komma och lämna blommor och inte stanna så länge.,

    Vi har jobbat hemifrån sen mars, bara handlat nödvändig mat och bara träffat varandra ..förutom sonen som vi inte begränsat - skall vi ändra på det nu ?

  • Svar på tråden Vi väntar med studenten
  • Anonym (H)

    Ni ska naturligtvis göra som ni själva känner er bekväma med. Folk förstår. Men om ni inte begränsat er son, så lär det väl inte göra någon skillnad tänker jag, om han ändå redan träffar folk.

  • Anonym (Frustrerad)

    Sonen har träffat sina tre kompisar .. alla tre har haft distansskola. De har tränat ute tillsammans och inte träffat många andra.

  • Anonym (taskigt)

    Det är som ett skämt att fira en student i höst. Jag tycker ni sviker er son genom att inte fira på studentdagen. Vi har en släkting som tar studenten nu och vi i närmsta släkten åker självklart dit och firar henne, i trädgården, med avstånd. Kanske 12 personer.

  • Anonym (Minna)

    Jag var i lite samma sits när min dotter fyllde två häromveckan. Jag meddelade att det inte skulle bli något kalas, trots det ville alla nära släktingar ?bara titta förbi ?. Det fick de göra när vi var i lekparken...

  • Anonym (H)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2020-06-01 22:16:44 följande:
    Sonen har träffat sina tre kompisar .. alla tre har haft distansskola. De har tränat ute tillsammans och inte träffat många andra.
    Då skulle jag helt klart stå på mig.
  • Anonym (Frustrerad)

    taskigt - alla har inte trädgård.

  • Anonym (Lillasyster)
    Anonym (taskigt) skrev 2020-06-01 22:26:21 följande:

    Det är som ett skämt att fira en student i höst. Jag tycker ni sviker er son genom att inte fira på studentdagen. Vi har en släkting som tar studenten nu och vi i närmsta släkten åker självklart dit och firar henne, i trädgården, med avstånd. Kanske 12 personer.


    Vi ska ha för vår lillasyster.

    Pappa och hans fru bor i lägenhet men dom har köpt ett stort partytält som dom slår upp på gården.

    Vi är många syskon så vi blir nog en 20 stycken men det är utomhus.

    Sen har vi alla 20st haft Corona så hoppas på att man blir lite resistent
  • Tow2Mater
    Anonym (H) skrev 2020-06-01 22:26:41 följande:
    Då skulle jag helt klart stå på mig.
    Japp, för kompisarnas skull också. De räknar ju nu med att inte behöva utsätta sig för smitta av en massa andra okända hos TS.
  • Anonym (Emmi)
    Anonym (Lillasyster) skrev 2020-06-01 22:52:28 följande:
    Vi ska ha för vår lillasyster.

    Pappa och hans fru bor i lägenhet men dom har köpt ett stort partytält som dom slår upp på gården.

    Vi är många syskon så vi blir nog en 20 stycken men det är utomhus.

    Sen har vi alla 20st haft Corona så hoppas på att man blir lite resistent
    Oj! Nu blir jag nyfiken. Hade ni någon släktfest där ett fåtal smittade alla? Testade ni positivt eller går du på att symptomen stämde in?
  • Anonym (Lillasyster)
    Anonym (Emmi) skrev 2020-06-02 02:02:52 följande:

    Oj! Nu blir jag nyfiken. Hade ni någon släktfest där ett fåtal smittade alla? Testade ni positivt eller går du på att symptomen stämde in?


    Nej.

    Jag bor i en annan stad och vi har hållit oss hemma då vi fick barn i vintras. Det ända vi har gjort är att tagit promenader och min sanningar handlat. Jag och bebis blev sjuka samtidigt. Jag fick feber och förkylning och bebis bara feber. Men allmäntillstånd bra. En natt fick hon hög feber men mådde bra. 1177 rådde oss dock att åka in för undersökning. Allt väl. Men vi blev testade och det var positivt på oss alla tre. Sambon hade inga som helst symptom och klarade sig bra men hade Corona. Bebis blev bra dagen efter och jag blev frisk efter ytterligare 1 vecka men jag hade bara lite feber och förkylning.

    Släkten i andra staden blev smittade på jobb tror dom. (Jobbar inom sjukvård) två av dom fick åka till sjukhus pga andningshjälp men alla andra hade Corona men var i stort sett symptomfria och då är 7 av dom i riskzon pga högt blodtryck, diabetes, övervikt, rökning, astma
  • Anonym (Lillasyster)
    Anonym (Lillasyster) skrev 2020-06-02 08:17:49 följande:

    Nej.

    Jag bor i en annan stad och vi har hållit oss hemma då vi fick barn i vintras. Det ända vi har gjort är att tagit promenader och min sanningar handlat. Jag och bebis blev sjuka samtidigt. Jag fick feber och förkylning och bebis bara feber. Men allmäntillstånd bra. En natt fick hon hög feber men mådde bra. 1177 rådde oss dock att åka in för undersökning. Allt väl. Men vi blev testade och det var positivt på oss alla tre. Sambon hade inga som helst symptom och klarade sig bra men hade Corona. Bebis blev bra dagen efter och jag blev frisk efter ytterligare 1 vecka men jag hade bara lite feber och förkylning.

    Släkten i andra staden blev smittade på jobb tror dom. (Jobbar inom sjukvård) två av dom fick åka till sjukhus pga andningshjälp men alla andra hade Corona men var i stort sett symptomfria och då är 7 av dom i riskzon pga högt blodtryck, diabetes, övervikt, rökning, astma


    Min sanningar = min sambo
Svar på tråden Vi väntar med studenten