• Anonym (Undrar)

    När ”får ni till det”?

    Jag och min man har varit ihop i 20 år, gifta i 11 och har barn på 5 respektive 10. Vårt sexliv har, precis som för så många andras gått upp och ner. Numera består den mest av snabbisar när barnen är upptagna med annat, men även det är det svårt att få till, och då har jag ofta svårt att helt slappna av i oro över att bli påkomna. Jag vet inte riktigt när vi ska kunna få till det för att kunna göra det mysigt och inte bara en snabbis innan barnen kommer in i rummet...

    Innan Covid-19 så sov barnen över hos sina barn- och morföräldrar emellanåt, men det förkommer inte numera pga att de är 70+ och har en del kroniska sjukdomar så de sitter isolerade. När barnen sov över hos dom kunde vi bara vara ett par, ha det mysigt, och föll det sig så så kunde vi ha sex. Men nu...

    Min man och jag är rätt olika. Han är kvällspigg och morgontrött och jag är precis tvärtom. Vår stora är som han och kan inte somna innan nio, oftast blir det runt halv tio, hur mycke hon än vill. Hon har alltid haft svårt att somna för natten, och numera så är vi glada om det tar bara 30-60 min för henne att somna. Hon vill, hon försöker, och hon är trött, men det är som det där sista lilla steget till sömn är enormt svårt. När hon somnat så är jag för trött för att orka ens få lust (nu är klockan mer och mina ögon går i korta av trötthet). Då någon gång, runt halvtio, tio, så går jag och lägger mig om jag ska upp och jobba nästa morgon. På helgerna följer kroppen mer eller mindre samma rutin. Min man har svårt att komma upp innan halv sju, och det är då någon gång som barnen vaknar och går upp. Det är på helgerna, på kvällen, om jag verkligen anstränger mig för att hålla mig pigg som vi lyckas få till ett. Eller om vi smyger iväg till tvättstugan och duschen tillsammmans när vi konstaterat att barnen fastnat vid dator/tv. Men det blir som sagt var enbart snabbisar.

    Nu undrar jag hur ni andra föräldrar lyckas få ihop ert sexliv? Är det snabbisar som gäller eller hur lyckas ni få till det?

  • Svar på tråden När ”får ni till det”?
  • Anonym (Irkutsk)

    Vi har fyra barn, två till tolv.

    Den ena har svårt att somna, men vi har haft rutiner hela tiden där de lägger sig i sängarna en stund innan det skall vara släckt. De brukar ligga och läsa och komma ner i varv under den tiden.

    Vi har sex på söndagar och vet båda om det så vi ser till att tvätt etc är klart. Det blir inte spontant, men det blir och det brukar vara bra.

  • Anonym (...)

    Den som vaknar först väcker den andra... lätt värt att vakna till trots att man är trött!

  • Anonym (Ida)

    Min man vill inte pussas nu under Corona.
    Vi har haft sex några gånger och haft ansiktena ifrån varandra men jag känner att jag inte vill det mer, så vi kommer nog inte ha sex på ett bra tag framöver.
    Min kropp kommer inte igång utan närheten och jag har fått ont de senaste gångerna. 
    Känner mig ledsen.

  • Anonym (.)

    Samma läge. Fast vi får bara till det på lördag kväll... supertrist med ett förutsägbart snabbknull i tysthet i veckan.

    Jag hoppas du trollar ida. Det finns ingen anledning att sluta kyssas inom ett par, speciellt inte om ni känner er friska och att ni inte är riskgrupper

  • Anonym (Funkar)

    Kan ni inte försöka på helgmornar om barnen går upp före er? Gör vi ibland, brukar funka fint. Men då leker visserligen barnen med varandra / kollar paddan. Har man en 5-åring endast så kanske barnet kommer in till er? Och antar inte de leker ihop pga åldersskillnaden

  • Anonym (Sanna)

    Barn på 5 år, 4 år och en bebis på 7 månader. Jag får lust flera gånger i veckan, men min man är extremt slut av sitt jobb (blir uppemot 65-70 timmar i veckan ibland... VD), så det blir 1-2 gånger/vecka. Vår 5-åring är svårnattad, och jag kvällstrött, men prioriterar att 'få till det' över min kvällströtthet ändå Brukar också ha barnen hos morföräldrarna någon natt här och där (inte bebisen än förstås), men inte nu under pandemin såklart.

  • Anonym (K)
    Anonym (Sanna) skrev 2020-06-02 09:15:51 följande:

    Barn på 5 år, 4 år och en bebis på 7 månader. Jag får lust flera gånger i veckan, men min man är extremt slut av sitt jobb (blir uppemot 65-70 timmar i veckan ibland... VD), så det blir 1-2 gånger/vecka. Vår 5-åring är svårnattad, och jag kvällstrött, men prioriterar att 'få till det' över min kvällströtthet ändå Brukar också ha barnen hos morföräldrarna någon natt här och där (inte bebisen än förstås), men inte nu under pandemin såklart.


    Trevligt, god morgon!
  • Anonym (Dum)
    Anonym (Ida) skrev 2020-06-02 07:37:18 följande:

    Min man vill inte pussas nu under Corona.
    Vi har haft sex några gånger och haft ansiktena ifrån varandra men jag känner att jag inte vill det mer, så vi kommer nog inte ha sex på ett bra tag framöver.
    Min kropp kommer inte igång utan närheten och jag har fått ont de senaste gångerna. 
    Känner mig ledsen.


    Det var det dummaste jag läst. Har en av er corona så blir båda smittade i samma hem
  • Anonym (ehhh)

    Ja, typ hela tiden. Det man bryr sig om prioriterar man.

  • Anonym (ehhh)
    Anonym (Ida) skrev 2020-06-02 07:37:18 följande:

    Min man vill inte pussas nu under Corona.

    Vi har haft sex några gånger och haft ansiktena ifrån varandra men jag känner att jag inte vill det mer, så vi kommer nog inte ha sex på ett bra tag framöver.

    Min kropp kommer inte igång utan närheten och jag har fått ont de senaste gångerna. 

    Känner mig ledsen.


    Säg åt honom att han är fånig och

    har fallit perfekt för propagandan. Bara det att pussas är i ert fall att slå tillbaka.
Svar på tråden När ”får ni till det”?