• Anonym (Emmy)

    Tråkiga kommentarer efter plastikoperation?

    Gjorde för ett par veckor sedan en plastikoperation då jag mått väldigt dåligt över min kropp många år samt att jag haft väldigt ont. Nu är operationen gjord och jag är så nöjd, var helt klart värt att ta lånet för samt att jag känner mig så glad över saker jag nu kan göra igen jämfört med tidigare. Exempelvis träna utan att få jätteont, köpa de kläder jag vill och tycker livet känns kul igen. Jag tycker om att greja med mitt utseende men sista åren när jag sett min kropp har jag bara blivit ledsen och inte orkat engagera mig.

    Nåväl, de flesta har tyckt det varit spännande, några nyfikna men sen finns det en liten klick som tydligen inte kan hålla inne med sina åsikter.

    Tex att de inte kan fatta hur någon kan göra en sån sak, att man ska vara nöjd med hur man ser ut och att det hör livet till osv osv. Spelar ingen roll om jag försöker förklara hur ont jag haft och att jag tex aldrig kunnat bada med mina barn tex av komplex för hur jag ser ut. Och har man känt så i över 14 år så är det ju knappast en fix idé jag har fått. Tränar och tävlar i min sport men inte kunnat sista åren då jag haft för ont pga detta.

    Blir bara så himla ledsen över deras kommentarer.

    Jag sitter ju inte och måste tycka saker om deras val i livet även om jag inte själv skulle gjort de valen. Dessutom skadar jag väl knappast nån annan?

  • Svar på tråden Tråkiga kommentarer efter plastikoperation?
  • Anonym (...)

    Det enda jag finner upprörande är att du var tvungen att själv betala operationen för att bli fri från smärta. Jag betalar skatt för att sådant ska vara gratis.

  • Anonym

    Förminskat brösten, fettsugit?
    Min åsikt beror nog en del på exakt vad det är du gjort.

    Bra att du är nöjd och att du tycker att det var värt vad det kostade.

  • Anonym (Får man räkna med.)

    Jag får ofta tråkiga kommentarer av min mamma och ibland även mina systrar om att jag ser vulgär ut efter min bröstförstoring. Själva har de opererat sig flera gånger, brösten med. även fått botox, fyllt läppar och jag har bara gjort brösten ändå är det jag som är vulgär.

  • Anonym (Emmy)
    Anonym (...) skrev 2020-06-05 04:53:19 följande:

    Det enda jag finner upprörande är att du var tvungen att själv betala operationen för att bli fri från smärta. Jag betalar skatt för att sådant ska vara gratis.


    Ja, men så är det tyvärr.
  • Anonym (Emmy)
    Anonym skrev 2020-06-05 05:08:56 följande:

    Förminskat brösten, fettsugit?

    Min åsikt beror nog en del på exakt vad det är du gjort.

    Bra att du är nöjd och att du tycker att det var värt vad det kostade.


    Har gjort en stor bukplastik, då magmusklerna var delade. Dvs allt jag gjorde i min vardag satte som som smärta i ländryggen. Dessutom har jag inte kunnat visa min i badkläder, aldrig badat med mina barn tex. Avskytt sommaren och gömt min kropp inomhus, inte velat ha sex om det inte varit helt mörkt. Helt tappat intresset för att klä mig fint. Min kropp är smal och vältränad i övrigt men magen hängde väldigt mycket och samlade dessutom fettdepåer= skav. Fått väldigt ont när jag tränat eller bara gått en promenad då ländryggen fått all stryk som magmusklerna egentligen skulle stöttat upp
  • Anonym (Emmy)
    Anonym (Får man räkna med.) skrev 2020-06-05 07:48:16 följande:

    Jag får ofta tråkiga kommentarer av min mamma och ibland även mina systrar om att jag ser vulgär ut efter min bröstförstoring. Själva har de opererat sig flera gånger, brösten med. även fått botox, fyllt läppar och jag har bara gjort brösten ändå är det jag som är vulgär.


    Vulgär ut?

    Ja jösses, dessutom från personer som dessutom själva gjort ingrepp liksom. Inte ok
  • Limeblad

    Försök strunta i kommentarerna. Eller så kan du tänka ut någon lagom vass kommentar eller fråga varför de tycker det är bättre att du skulle leva med daglig smärta.

  • LittleSunshine84

    Hemskt att du fått betala själv!

    Kan du berätta om dina delade magmuskler? Hur det såg ut? När upptäckte du att magmusklerna inte gick ihop?

    Jag har också varit väldigt smal och vältränad, petite liksom. Efter andra graviditeten gick magen aldrig riktigt ner. Ser ut som att jag är gravid i 6 månaden. Smal i övrigt. Ser även ett litet navelbråck jag inte haft tidigare. Har ont i ländryggen hela tiden.

    Om man har delade magmuskler. Kan man dra in magen överhuvudtaget då?

    Tycker att du gjorde rätt! Vad fick du betala?

  • Anonym (Emmy)
    Limeblad skrev 2020-06-05 11:25:49 följande:

    Försök strunta i kommentarerna. Eller så kan du tänka ut någon lagom vass kommentar eller fråga varför de tycker det är bättre att du skulle leva med daglig smärta.


    Tack, jag jobbar på kommentaren.

    Tror ju många har fördomar då de mest syftar till de extremt opererade som syns i media. Men idag handlar ju plastikkirurgi mycket om att återställa, speciellt efter graviditet. Då räknar man inte plastikoperationer som ?en riktig operation?.
  • Anonym (Emmy)
    LittleSunshine84 skrev 2020-06-05 11:26:07 följande:

    Hemskt att du fått betala själv!

    Kan du berätta om dina delade magmuskler? Hur det såg ut? När upptäckte du att magmusklerna inte gick ihop?

    Jag har också varit väldigt smal och vältränad, petite liksom. Efter andra graviditeten gick magen aldrig riktigt ner. Ser ut som att jag är gravid i 6 månaden. Smal i övrigt. Ser även ett litet navelbråck jag inte haft tidigare. Har ont i ländryggen hela tiden.

    Om man har delade magmuskler. Kan man dra in magen överhuvudtaget då?

    Tycker att du gjorde rätt! Vad fick du betala?


    Jag märkte det främst att jag såg gravid ut igen, blev otroligt uppblåst på kvällarna speciellt. Drog jag in magen märkte jag att magmusklerna liksom var ?för långa?. Hade också väldigt ont i svanken, vad jag än gjorde värkte det där, där som magmusklerna skulle kompenserat. Jag rider mycket och efter ett tufft pass kunde jag känna av det långt ner och långt upp men på mitten av magen kändes det inte alls och det fanns liksom ingen ?vägg? i magen.

    När jag sedan var på konsultation för bukplastik innan jag bestämde mig kände läkaren på magen ovanför naveln och konstaterade som jag trodde att jag hade en dissats som det heter.

    Låter lite som du har samma problematik som jag hade.
Svar på tråden Tråkiga kommentarer efter plastikoperation?