• Anonym (Ts)

    Igår hände det.

    Jag känner ingen jag kan prata med då jag bor i en annan stad. Men jag behöver råd och hjälp.

    Jag träffade en kille på Tinder för några månader sedan. Vi har umgåtts flera gånger. Vi hade sex en gång men efter det har vi bara umgåtts som kompisar. Kollat film, tagit promenader och fikat/ätit ute. Jag har skrivit om detta flera gånger för jag försökt sockra det men ska istället skriva sanningen.

    Igår kväll bestämde vi att jag skulle komma över till honom för att umgås. Vi hade roligt och såg en film. När jag skulle hem kramade han mig och jag sa åt han att jag kommer missa bussen om han inte släpper nu. Han erbjuder att köra hem mig istället. Jag säger att vi måste skynda oss då jag känner mig stressad över att hinna med saker hemma och jag ska upp tidigt. Han säger att det tar några minuter att köra hem mig bara och jag ska ta det lugnt. Han tar på sig skor men inte jackan så jag hämtar den åt honom. Han börjar då säga "tror du att du kommer ut härifrån". Jag tar det som ett skämt och han ställer sig framför mig och börjar trycka mot mig så jag kommer ifrån hallen och mot sovrummet. När jag står vid dörren till sovrummet sträcker jag fram en arm i vägen men han fortsätter så jag måste dra in min arm för det gör ont och den blir klämd. Han skrattar och knuffar ner mig i sängen medan jag hela tiden sagt att vi måste åka. Jag säger akta min hand som är skadad då jag är rädd att han ska stötta in i den och det gör ont än. Han skrattar vidare och säger att jag inte kommer komma hem. Jag börjar känna ett starkt obehag och inser väl här att jag inte har en chans i världen då han är stark och jag kan inte ens försvara mig så min kropp bli helt stel. Han knuffar ner mig i sängen och sedan säger han åt mig att flytta upp mig. Jag frågar om han ska våldta mig nu och om han verkligen är så kåt att han går på en tjej som är skadad. Jag säger också att han ser inte dålig ut och kan lätt få en annan tjej. Han skrattar bort allt hela tiden som jag säger och börjar lägga mina ben på hans axlar. Han drar ner dragkedjan på min jacka och trycker sig mot mig så jag ska känna han.. varje gång jag försöker ta mig upp lägger han sig på mig eller trycker ner mig med armen. Han lägger sig sedan på mig så det gör ont i hela kroppen och tar upp mina ben ovanför huvudet. Han lägger huvudet bredvid mitt medan han trycker sig på mig igen. Jag säger aj och han skrattar åt det. Jag säger att jag vill gå och han säger att jag kommer aldrig därifrån och ingen kan hjälpa mig. Han går upp en bit och kollar in i mina ögon medan han ler stort. Tillslut ställer han sig upp för att lägga ner mina ben och jag flyger upp då. Han säger att vi åker nu och jag säger nej jag går. Jag skyndar mig nedför trappan och han följer efter och säger är du seriös. Jag hör inget efter det. Jag bara går.

    Jag kommer hem, duschar och gråter. Tänker på att jag vill dö bara då hela kroppen känns konstig och som en storm av känslor. Jag har knappt sovit och vaknat med panikattack varje gång att han ska vara där. Vad fan ska jag göra? Jag vill just nu bara försvinna och få allt inombords att lugna sig

  • Svar på tråden Igår hände det.
  • Anonym (f)

    Gå till polisen.

    Jag har också varit med om liknande saker, han ska inte få komma undan med en sådan sak.

  • springintheforest

    Polisanmäl idioten och se till att du aldrig någonsin har någon kontakt med honom oavsett vad. Blocka överallt, skrik högt och se till att skydda dig och alla dina medmänniskor på alla sätt du kan.

    Du ska inte skämmas det minsta. Detta är en sjuk och störd man.

  • Kaninbunny

    Jävla svin! Du ska polisanmäla honom! Var stark och gör det. Han ska inte komma undan med att han betett sig så. Även om det inte leder till fällande dom kommer det vara en markering för dig själv och för honom att man inte gör så. Och dessutom ifall han skulle bete sig så igen är det bra att det syns att han varit anmäld innan. Han kanske redan är det. Ta hand om dig själv och prata med folk du litar på eller här på FL o hos kurator ?? Detta är INTE okej det du varit utsatt för. Det är ett övergrepp på alla plan och olagligt.

  • Kaninbunny

    Han ska skämmas och behöva förklara sina handlingar och du ska kunna gå med huvet högt därifrån. Han är en sjuk man.

  • Anonym (Y)

    Det här är allvarligt.

    Han har nu tagit första steget på nåt som antagligen kommer eskalera ytterligare. Till vad vet vi inte men att det skulle kunna sluta med att någon dör känns ju inte otroligt.

    Det måste anmälas tycker jag. Nästa tjej kanske inte kommer undan.

  • Cnowle

    Polisanmäl.

    Träffa aldrig någonsin honom igen. Inte som vänner, inte som bekanta, inte på sociala media, ingenstans. Klipp kontakten fullständigt.

    Varna dina väninnor.

    Kom ihåg att DU inte har gjort något fel. Du är brottsoffret.

  • Anonym (?)

    Vad har hänt tidigare som du skrivit om, ts? Har det hänt annat?

    Som andra skriver, polisanmäl honom och låt honom inte påverka dig att det där inte var något att bry sig om.

  • Anonym (Ts)

    Gud tack för alla svar. Jag har varit rädd hela dagen för att kolla här för jag tänkte jag säkert överdriver. För just nu känns det som jag kanske är galen eller något. Jag är rädd för att gå till polisen för det känns som de kommer se ner på mig och kanske tycka jag ska skylla mig själv.

    Jag har en fd bekant som blev våldtagen som ung och den killen blev friad trots bevis. Jag har ju liksom inga bevis än våra sms att vi pratat. Var en granne som såg mig gå in dit men de är allt. Det skulle aldrig hjälpa något.. just nu är det så blandat. Om jag väntar några dagar kommer polisen då också tro att jag ljuger väl?

Svar på tråden Igår hände det.