• Anonym (Jag)

    Frisök 3000kr

    Hej som tre barns mamma har jag inte riktigt prioriterar mig själv. Har inte vart hos frisören på tre år!! Nu har jag på npgot vis skramlat ihop och ska gå till en jag känne förtroende för, dom är typ bäst i stan. Har kollat runt priserna verkar vara för mitt hår 2400 plus minus 300. Men denna tjej på frisörwn jag ska till typ sa i stil med när jag nämnde räcker ens 3000? Det beror på vad jag ska göra? Vadå vad menar dom med det? 3000 är ju skit mycket pengar!!! Blir något frustrerad

  • Svar på tråden Frisök 3000kr
  • Anonym (Anonym)

    Det beror ju på vad du ska göra med håret. Bara klippa, färga, permanenta, förlänga, vad?

  • Anonym (L)

    Tycker det låter mycket. Vad ska du göra med ditt hår? Bara klippa eller tänkte du färga och sätta i löshår? Jag klipper mig ibland väldigt sällan fast 1 år är nog mitt längsta mellan gångerna hos frisören.

    Istället för att lägga alltihop på en gång så hade jag gått och fått det fixat hos någon bra och sedan gått tillbaka lite oftare än vart tredje år. Det finns bra frisörer där det kostar hälften så mycket. Men beror på vad du tänker med ditt hår men antar att du behöver besöka frisören igen efter typ 8 månader om du ska hålla det snyggt, eller vad tror du?

  • Anonym (Jag)

    Klippa färga/slinga vill jag göra men jag hade tänkt prata med henne för jag vet inte riktigt hur osv.. men jag förväntar mig det i de priset. För jag ska inte ha förlängning o sånt.. det förstår jag är dyrare

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Jag) skrev 2020-06-06 09:47:06 följande:

    Klippa färga/slinga vill jag göra men jag hade tänkt prata med henne för jag vet inte riktigt hur osv.. men jag förväntar mig det i de priset. För jag ska inte ha förlängning o sånt.. det förstår jag är dyrare


    Totalt överpris!! Det beror ju på var du bor men jag finns i en av landets största städer och skulle aldrig ta en klippning över 300:-, slingor/färg kanske en tusenlapp till max.

    Hitta någon annan!
  • Anonym (L)
    Anonym (Jag) skrev 2020-06-06 09:47:06 följande:

    Klippa färga/slinga vill jag göra men jag hade tänkt prata med henne för jag vet inte riktigt hur osv.. men jag förväntar mig det i de priset. För jag ska inte ha förlängning o sånt.. det förstår jag är dyrare


    Jag hade inte lagt mer än 1500 på det du ska göra. Klippning för nära 700 har jag lagt men det tycker jag är på gränsen.
  • Limeblad

    De borde ju ha en prislista på hemsidan. Det har alla frisörer haft som jag går till. För klippning och slingor i hela håret brukar jag betala runt 2800 kr.

  • Duckan

    Jag har hittat en frisör som tar 2000kr för klipp och sling. Många ställen tar uppåt 3000-4000kr.

    Stockholm.

  • Anonym (Anna)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-06-06 09:55:37 följande:
    Totalt överpris!! Det beror ju på var du bor men jag finns i en av landets största städer och skulle aldrig ta en klippning över 300:-, slingor/färg kanske en tusenlapp till max.

    Hitta någon annan!
    I Visby tar den billigaste 400 för en simpel toppning.
    Tur jag är vän med en frisör, hon klipper om jag lagar mat och tar med en flaska vin. Solig
  • Anonym (Megaloman)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-06-06 09:55:37 följande:

    Totalt överpris!! Det beror ju på var du bor men jag finns i en av landets största städer och skulle aldrig ta en klippning över 300:-, slingor/färg kanske en tusenlapp till max.

    Hitta någon annan!


    Som du säger beror det på var man bor. I staden jag bor i kostar det runt 2500-3000. Hade turen att jag genom bekanta hittade en liten salong som gjorde det billigare. Men det var ren tur. Sedan ska man ha i åtanke att det finns en finns en viss risk att man stödjer den inofficiella ekonomin (svartjobb) om man går till en riktigt billig frisör.
  • ttr

    man behöver inte ändra saker så drastiskt för att vara gladare. en frissa som tar 300-400 kan göra jättebra jobb med. själv går jag till en kille som klipper mig för 150 spänn. ber honom att f7xa mina ögonbryn och då blir det 200. går massor av komplimanger.

Svar på tråden Frisök 3000kr