• Anonym (......)

    män som gnäller...

    på att det är så orättvist att vi kvinnor har det så mycket lättare att få sex och relationer än vad män har. Läs detta. 
    Det är INTE alltid något positivt för oss. 

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/g7OLB5/manga-tjejer-ofredas-med-dickpics--fa-anmaler

    "


    Rebecka, 22, har fått 234 dickpics från olika användare på ett år. Bilderna kommer ofta på kvällen en fredag eller en söndag. ?Jag kan sitta i soffan med min dotter på kvällen och så trillar det in i telefonen. Man har nästan slutat att reagera. Det är så vanligt. Mina vänner kan få upp till tio i veckan.?


    ? Polisanmälde, men förundersökningen lades ned. Nu mejlar hon killarnas vänner och mammor och berättar vad de håller på med.


    ? Rebecka, 22, Hanna, 20, Rebecca, 28, och Sofie, 38, berättar


    "

     

  • Svar på tråden män som gnäller...
  • Anonym (......)

    Blev visst frågetecken istället för citattecken.

  • Överste Senap

    Jag tycker alla kvinnor som får sådana bilder oönskat borde polisanmäla de som skickat för ofredande. Alternativt blottning. Det borde ju gå att spåra avsändaren åtminstone i några fall.

  • Anonym (......)
    Överste Senap skrev 2020-06-06 18:30:03 följande:

    Jag tycker alla kvinnor som får sådana bilder oönskat borde polisanmäla de som skickat för ofredande. Alternativt blottning. Det borde ju gå att spåra avsändaren åtminstone i några fall.


    Som det står så är det så vanligt och normaliserat att man slutar reagera.
  • Postman
    Överste Senap skrev 2020-06-06 18:30:03 följande:

    Jag tycker alla kvinnor som får sådana bilder oönskat borde polisanmäla de som skickat för ofredande. Alternativt blottning. Det borde ju gå att spåra avsändaren åtminstone i några fall.


    Instämmer helt.
  • Postman

    Jag tycker att sluta jämföra vem som det är synd om, alla i detta är självklart förlorare och mår inte bra av det.

    Det du nu anklagar andra för sitter du och gör själv.

  • Anonym (Orättvist)
    Anonym (......) skrev 2020-06-06 18:07:43 följande:

    på att det är så orättvist att vi kvinnor har det så mycket lättare att få sex och relationer än vad män har. Läs detta. 
    Det är INTE alltid något positivt för oss. 

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/g7OLB5/manga-tjejer-ofredas-med-dickpics--fa-anmaler

    "


    Rebecka, 22, har fått 234 dickpics från olika användare på ett år. Bilderna kommer ofta på kvällen en fredag eller en söndag. ?Jag kan sitta i soffan med min dotter på kvällen och så trillar det in i telefonen. Man har nästan slutat att reagera. Det är så vanligt. Mina vänner kan få upp till tio i veckan.?


    ? Polisanmälde, men förundersökningen lades ned. Nu mejlar hon killarnas vänner och mammor och berättar vad de håller på med.


    ? Rebecka, 22, Hanna, 20, Rebecca, 28, och Sofie, 38, berättar


    "

     


    Män får betala för att få nakenbilder skickade till sig. 
  • Anonym (......)
    Postman skrev 2020-06-06 20:12:12 följande:

    Jag tycker att sluta jämföra vem som det är synd om, alla i detta är självklart förlorare och mår inte bra av det.

    Det du nu anklagar andra för sitter du och gör själv.


    Vad menar du?
  • Anonym (Dw)

    Finns ju både män och kvinnor som har det svårt på ett eller annat sätt, ibland resulterar det i gnäll, antagligen i de flesta fall för att man inte mår så bra.

    Kan inte se hur detta skulle vara en specifik könsfråga.

  • Anonym (Slak dickpic)

    Jag fick en slak dickpic sedan jag klippte håret kort :(

  • Postman
    Anonym (......) skrev 2020-06-06 20:31:26 följande:
    Vad menar du?
    Du själv gnäller på män som gnäller på kvinnor, du är likadan som de du pekar finger åt. Det finns orättvisor inom alla könen på ett eller annat sätt och det är förstås sorgligt.

    Jag citerar Dw som beskrev det utmärkt
    Anonym (Dw) skrev 2020-06-06 20:35:15 följande:

    Finns ju både män och kvinnor som har det svårt på ett eller annat sätt, ibland resulterar det i gnäll, antagligen i de flesta fall för att man inte mår så bra.

    Kan inte se hur detta skulle vara en specifik könsfråga.




  • Anonym (......)
    Anonym (Dw) skrev 2020-06-06 20:35:15 följande:

    Finns ju både män och kvinnor som har det svårt på ett eller annat sätt, ibland resulterar det i gnäll, antagligen i de flesta fall för att man inte mår så bra.

    Kan inte se hur detta skulle vara en specifik könsfråga.


    Förstår du inte? Eller har du inte läst? Det står om att många kvinnor blir sexuellt ofredade av män som skickar dickpicks.
  • Anonym (......)
    Postman skrev 2020-06-06 20:39:38 följande:

    Du själv gnäller på män som gnäller på kvinnor, du är likadan som de du pekar finger åt. Det finns orättvisor inom alla könen på ett eller annat sätt och det är förstås sorgligt.

    Jag citerar Dw som beskrev det utmärkt


    Hur får du det till att jag gnäller?
  • Anonym (Dw)
    Anonym (......) skrev 2020-06-06 20:44:32 följande:
    Förstår du inte? Eller har du inte läst? Det står om att många kvinnor blir sexuellt ofredade av män som skickar dickpicks.
    Ja det är såklart tråkigt att så sker. Tar inte bort något av min poäng dock.
Svar på tråden män som gnäller...