• Anonym (Loulou)

    Jag vill ha familj.

    För att göra en lång historia kort. Vi blev blixt kära i varandra för snart 5 år sedan. Redan från start delade vi värderingar och blev ett dreamteam. Vi skulle ha barn och hur i framtiden. På den tiden studerade och är klar sedan ett år tillbaka. Jag har idag ett mycket bra jobb, vi har en fin lägenhet och han har ett bra jobb. Vi började prata om barn o han sa i december att beslutet är mitt, när jag är redo skaffar vi barn. Jag tog ut staven staven i februari men där dog allt. Han ville plötsligt inte. Jag har frågat honom vad han är rädd för, varför vill han inte nu mer? Men jag får inte något svar. Nu har vi knappt sex, jag får nästan övertala honom att ligga med mig. Det känns som att han inte förstår mig mer. Jag är 27 år, han 29 och tiden börjar pressa mig. Vi har haft svårt i familjen att få barn. Jag kan knappt umgås med mina vänner för det gör ont att se deras barn. Vi skaffa en trea för att ha plats till ett barn under tiden vi letar rätt hus. Det gör ont att gå in i rummet. Allt jag ser är hur jag hade velat inreda till ett barn. Jag önskar att jag oxå kunde få bli gravid. Jag ligger vaken på nätterna och tänker på oss. Jag vet inte hur jag ska kunna fortsätta vårt liv ihop om vi inte vill samma sak mer. Hjälp mig.. vad ska jag göra. Jag känner mig sviken..

  • Svar på tråden Jag vill ha familj.
  • Dexter dot com
    Anonym (Loulou) skrev 2020-06-07 03:09:26 följande:

    För att göra en lång historia kort. Vi blev blixt kära i varandra för snart 5 år sedan. Redan från start delade vi värderingar och blev ett dreamteam. Vi skulle ha barn och hur i framtiden. På den tiden studerade och är klar sedan ett år tillbaka. Jag har idag ett mycket bra jobb, vi har en fin lägenhet och han har ett bra jobb. Vi började prata om barn o han sa i december att beslutet är mitt, när jag är redo skaffar vi barn. Jag tog ut staven staven i februari men där dog allt. Han ville plötsligt inte. Jag har frågat honom vad han är rädd för, varför vill han inte nu mer? Men jag får inte något svar. Nu har vi knappt sex, jag får nästan övertala honom att ligga med mig. Det känns som att han inte förstår mig mer. Jag är 27 år, han 29 och tiden börjar pressa mig. Vi har haft svårt i familjen att få barn. Jag kan knappt umgås med mina vänner för det gör ont att se deras barn. Vi skaffa en trea för att ha plats till ett barn under tiden vi letar rätt hus. Det gör ont att gå in i rummet. Allt jag ser är hur jag hade velat inreda till ett barn. Jag önskar att jag oxå kunde få bli gravid. Jag ligger vaken på nätterna och tänker på oss. Jag vet inte hur jag ska kunna fortsätta vårt liv ihop om vi inte vill samma sak mer. Hjälp mig.. vad ska jag göra. Jag känner mig sviken..


    Ni måste ju sätta er och reda ut vad ni vill och vad ni känner. Står han fast vid att han inte är redo för barn så får du ta ett beslut att acceptera och vänta eller lämna. Han ska inte behöva tvingas in ett föräldrarskap och du ska inte behöva vänta med barn om du nu vill ha barn nu. Kan ni inte reda ut det själva så ta hjälp av en terapeut.
  • Dexter dot com
    Anonym (Loulou) skrev 2020-06-07 03:09:26 följande:

    För att göra en lång historia kort. Vi blev blixt kära i varandra för snart 5 år sedan. Redan från start delade vi värderingar och blev ett dreamteam. Vi skulle ha barn och hur i framtiden. På den tiden studerade och är klar sedan ett år tillbaka. Jag har idag ett mycket bra jobb, vi har en fin lägenhet och han har ett bra jobb. Vi började prata om barn o han sa i december att beslutet är mitt, när jag är redo skaffar vi barn. Jag tog ut staven staven i februari men där dog allt. Han ville plötsligt inte. Jag har frågat honom vad han är rädd för, varför vill han inte nu mer? Men jag får inte något svar. Nu har vi knappt sex, jag får nästan övertala honom att ligga med mig. Det känns som att han inte förstår mig mer. Jag är 27 år, han 29 och tiden börjar pressa mig. Vi har haft svårt i familjen att få barn. Jag kan knappt umgås med mina vänner för det gör ont att se deras barn. Vi skaffa en trea för att ha plats till ett barn under tiden vi letar rätt hus. Det gör ont att gå in i rummet. Allt jag ser är hur jag hade velat inreda till ett barn. Jag önskar att jag oxå kunde få bli gravid. Jag ligger vaken på nätterna och tänker på oss. Jag vet inte hur jag ska kunna fortsätta vårt liv ihop om vi inte vill samma sak mer. Hjälp mig.. vad ska jag göra. Jag känner mig sviken..


    Ni måste ju sätta er och reda ut vad ni vill och vad ni känner. Står han fast vid att han inte är redo för barn så får du ta ett beslut att acceptera och vänta eller lämna. Han ska inte behöva tvingas in ett föräldrarskap och du ska inte behöva vänta med barn om du nu vill ha barn nu. Kan ni inte reda ut det själva så ta hjälp av en terapeut.
  • Anonym (Tips från coachen)

    Du har mer än tio år på dig att skaffa barn så lugna nerverna och ta ett samtal med din sambo. Du kanske är redo men det är tydligen inte han, så då får du vänta på det.

  • Anonym (L)

    Säger samma som den första som skrev.

    Ni måste prata om vad ni vill och hur ni ska lösa det här. Man kan inte kompromissa om barn. Vill han inte ha barn så är det så, men det kanske inte betyder att han ALDRIG vill ha barn. Han kanske bara inte vill nu. Det är det du måste prata med honom om, om han ens vill ha barn överhuvudtaget och i sådana fall när. Säg att du behöver ett svar, för att det här är viktigt för dig för att du längtar efter barn. När han har gett dig ett svar så är det upp till dig att välja hur du ska göra. Om det visar sig att han inte vill ha barn nu, men senare, så måste du bestämma om du orkar vänta på honom eller inte. Om inte, så måste du lämna honom och försöka hitta någon annan. Om han inte vill ha barn överhuvudtaget så måste du också bestämma dig för om du kan acceptera att bli barnlös, annars så måste du lämna honom.

    Det första ni ska göra är ju i alla fall att prata igenom det här. Acceptera inte att han velar eller inte ger dig något svar, för det här är viktigt och om du längtar efter barn så behöver du få veta var han står.

    Man kan inte tvinga någon att skaffa barn mot sin vilja och man kan inte heller tvinga någon att förbli barnlös. Tycker ni helt olika i denna fråga så är det nog bäst att ni gör slut. Du kan inte tvinga honom att bli pappa om han inte vill och jag tror inte heller att du skulle bli lycklig av att aldrig få barn. Vi får hoppas att det bara är så att han inte vill ha barn just nu, men att han kan tänka sig det om ett tag.

  • Anonym (Loulou)

    Varje gång vi pratar blir vi osams. Jag börjar tappa gnistan. Jag hinner aldrig komma när vi har sex. Allt känns obekvämt. Inget känns naturligt mer. Jag blir ledsen o arg. Han har sagt till mig att han tycker att jag är bortskämd för att han upplever att jag blir sur för att det inte blir några barn. Samtidigt känner jag mig feg om jag lämnar relationen. Jag mår piss

  • Anonym (Loulou)

    Varje gång vi pratar blir vi osams. Jag börjar tappa gnistan. Jag hinner aldrig komma när vi har sex. Allt känns obekvämt. Inget känns naturligt mer. Jag blir ledsen o arg. Han har sagt till mig att han tycker att jag är bortskämd för att han upplever att jag blir sur för att det inte blir några barn. Samtidigt känner jag mig feg om jag lämnar relationen. Jag mår piss

  • Dexter dot com
    Anonym (Loulou) skrev 2020-06-07 17:47:37 följande:

    Varje gång vi pratar blir vi osams. Jag börjar tappa gnistan. Jag hinner aldrig komma när vi har sex. Allt känns obekvämt. Inget känns naturligt mer. Jag blir ledsen o arg. Han har sagt till mig att han tycker att jag är bortskämd för att han upplever att jag blir sur för att det inte blir några barn. Samtidigt känner jag mig feg om jag lämnar relationen. Jag mår piss


    Låter som ni både har problem i sexlivet och att ni inte kan kommunicera vilket ni bör lösa INNAN ni börjar fundera på barn.
Svar på tråden Jag vill ha familj.