• Steeph

    Ingen stegring på ÄL test cd 16... sen eller ingen ägglossning?

    Hej alla,

    Är så frustrerad och ledsen. Är på 3:e försöket efter MA i februari.

    Har senaste månaderna haft ÄL utan problem. Kommit på dag 25 (efter blödning Ma), dag 19, dag 16 (förra månaden-tog rosenrot). Denna månad är jag på cd 16 och inte ens en liten stegring på vanliga test. Även använt cb digital advanced och haft blinkande nu i 6 dagar (började dock använda dom några dagar för tidigt). Men iallafall. Det verkar inte hända ett smack. Har haft molvärk till och från i en vecka nu. Tror ni ÄL kommer eller är detta en cykel utan ÄL? orkar inte med att kroppen ska börja krångla nu...

    ska jag fortsätta testa eller bara ge upp denna månad?

  • Svar på tråden Ingen stegring på ÄL test cd 16... sen eller ingen ägglossning?
  • Norberg1998

    Jag gick igenom ett utomkvedshavandeskap för 2 månader sedan och opererade bort höger äggledare, min ägglossning har strulat en del nu. Haft positiva äl test 2 gånger, varit till gyn och hon konstaterade att jag inte fått ägglossning än. Så för mig funkar inte äl test då jag har alldeles för mycket ägg som påverkar testerna. Senast jag fick ett positivt test var 31/5 och då hade jag två ägg som var 16mm och 18mm och negativt 3 dagar efter, fick inget mer positivt. Beräknas få mens den 15 juni och jag har mensvärk sedan 5 dagar efter den 31 maj och samma symtom senast jag var gravid.

    Vet inte riktigt vad jag ska svara. Varit med om så många gånger att mina ägg har slutat växa och återbildats och inte blivit någon ägglossning, vilket kan ha skett nu, men ska ta ett grav test på fredag och se. För annars har mina ägg återbildads denna gång också eftersom för jag var på dag 20-21 och brukar få äl kring dag 14 :(

  • Anonym (Majs)

    Förstår att det är jobbigt! Men håll ut, fortsätt testa! Förra månaden kanske du fick "tidig" äl pga rosenroten, du har ju haft senare äl tidigare. En stegring till positivt kan ske på så lite som 1-2 dagar. Jag har känt samma frustration men tillslut har alltid testet blivit positivt.

    Vet du när äl kom innan MA:t?

  • Steeph
    Anonym (Majs) skrev 2020-06-09 17:57:41 följande:

    Förstår att det är jobbigt! Men håll ut, fortsätt testa! Förra månaden kanske du fick "tidig" äl pga rosenroten, du har ju haft senare äl tidigare. En stegring till positivt kan ske på så lite som 1-2 dagar. Jag har känt samma frustration men tillslut har alltid testet blivit positivt.

    Vet du när äl kom innan MA:t?


    Tack för svar, vad snällt av dig att skriva. Innan ma hade jag ÄL på dag 18 ena månaden och andra dag 15 (då blev jag gravid men ma). Ja jag har ingen aning. Tröttsamt är det iallafall när hela ens liv känns det som, går ut på att försöka få ett barn.
  • Anonym (Känner igen mig)
    Steeph skrev 2020-06-09 17:32:40 följande:

    Hej alla,

    Är så frustrerad och ledsen. Är på 3:e försöket efter MA i februari.

    Har senaste månaderna haft ÄL utan problem. Kommit på dag 25 (efter blödning Ma), dag 19, dag 16 (förra månaden-tog rosenrot). Denna månad är jag på cd 16 och inte ens en liten stegring på vanliga test. Även använt cb digital advanced och haft blinkande nu i 6 dagar (började dock använda dom några dagar för tidigt). Men iallafall. Det verkar inte hända ett smack. Har haft molvärk till och från i en vecka nu. Tror ni ÄL kommer eller är detta en cykel utan ÄL? orkar inte med att kroppen ska börja krångla nu...

    ska jag fortsätta testa eller bara ge upp denna månad?


    Jag fick ett missfall och ett MA under 6 månader 2019. Nu 7 månader senare har jag ännu inte plussat. Jag äl testar men får positiva utslag i flera dagar sent i cykeln. Idag är jag inne på 5e dagen med positivt och är cykeldag 25 för mig idag. Brukar ha cykler på 29-32 dagar, förutom förra månaden då den var hela 41 dagar! Är orolig att min kropp inte kan ägglossa då jag får positiva tester så pass många dagar. Skit tufft när allt går ut på att försöka få till en graviditet :(
  • Steeph
    Anonym (Känner igen mig) skrev 2020-06-09 20:43:05 följande:

    Jag fick ett missfall och ett MA under 6 månader 2019. Nu 7 månader senare har jag ännu inte plussat. Jag äl testar men får positiva utslag i flera dagar sent i cykeln. Idag är jag inne på 5e dagen med positivt och är cykeldag 25 för mig idag. Brukar ha cykler på 29-32 dagar, förutom förra månaden då den var hela 41 dagar! Är orolig att min kropp inte kan ägglossa då jag får positiva tester så pass många dagar. Skit tufft när allt går ut på att försöka få till en graviditet :(


    Åh kämpa på! Känner verkligen med dig. Jag vet att jag fått ÄL efter ma eftersom jag tempar så det har inte varit några problem fram tills denna cykel. Det ?enda? jag gjorde annorlunda var att tillsätta maca i juice ett par dagar, men annars ingenting. Nästa cykel kommer jag bara ta mina vanliga tillskott och låta kroppen försöka komma i fas. Håller verkligen tummarna att du får ett plus snart. Har du pratat med gyn?
  • Anonym (Känner igen mig)
    Steeph skrev 2020-06-09 21:24:01 följande:

    Åh kämpa på! Känner verkligen med dig. Jag vet att jag fått ÄL efter ma eftersom jag tempar så det har inte varit några problem fram tills denna cykel. Det ?enda? jag gjorde annorlunda var att tillsätta maca i juice ett par dagar, men annars ingenting. Nästa cykel kommer jag bara ta mina vanliga tillskott och låta kroppen försöka komma i fas. Håller verkligen tummarna att du får ett plus snart. Har du pratat med gyn?


    Ja och enligt dom så är det säkert inga fel på mig. Förklarade jag är orolig över bland annat min korta lutealfas mrn då sa hon i telefon att ALLA kvinnot har 14 dagar mrllan äl och mens, mrn tiden mellsn mens och äl kan variera(?) hon kunde även lova att jag skulle bli gravif igen lagom till sommaren/början på hösten så jag behöver absolut ingen undersökning... :(

    Tappade förtroendet där för sjukvården och känns som om jag får lida i det tysta och grubbla på om det är något fel med min kropp.
  • Anonym (Majs)
    Steeph skrev 2020-06-09 18:47:36 följande:

    Tack för svar, vad snällt av dig att skriva. Innan ma hade jag ÄL på dag 18 ena månaden och andra dag 15 (då blev jag gravid men ma). Ja jag har ingen aning. Tröttsamt är det iallafall när hela ens liv känns det som, går ut på att försöka få ett barn.


    Förstår dig helt! Brukar du ha några symtom på att äl är på gång?

    Jag är på CD14 och slösat 3 test redan haha, brukar få stegring tidigast CD16 och ÄL dag 18-20, men känt lite svag molvärk (äter apiforce denna månaden så säkert pga det) så stresstestat alldeles för tidigt...
  • Steeph
    Anonym (Känner igen mig) skrev 2020-06-09 21:37:11 följande:

    Ja och enligt dom så är det säkert inga fel på mig. Förklarade jag är orolig över bland annat min korta lutealfas mrn då sa hon i telefon att ALLA kvinnot har 14 dagar mrllan äl och mens, mrn tiden mellsn mens och äl kan variera(?) hon kunde även lova att jag skulle bli gravif igen lagom till sommaren/början på hösten så jag behöver absolut ingen undersökning... :(

    Tappade förtroendet där för sjukvården och känns som om jag får lida i det tysta och grubbla på om det är något fel med min kropp.


    Ah jag förstår. Fy vad man blir besviken på sjukvården ja alltså follikelfasen kan variera (mens till ÄL) men ÄL till mens brukar vara konstant. Jag har 13 dagars lutealfas så där är det inga bekymmer. Är just min follikelfas som ballat ur totalt. Åh vad jag hoppas det kommer gå bra för både dig och mig!
  • Steeph
    Anonym (Majs) skrev 2020-06-09 22:06:15 följande:

    Förstår dig helt! Brukar du ha några symtom på att äl är på gång?

    Jag är på CD14 och slösat 3 test redan haha, brukar få stegring tidigast CD16 och ÄL dag 18-20, men känt lite svag molvärk (äter apiforce denna månaden så säkert pga det) så stresstestat alldeles för tidigt...


    Ja molvärk men det har jag haft från och till i en vecka nu haha antingen så får jag en cykel utan ÄL (typ aldrig hänt) eller så kommer den mycket senare. Får helt enkelt ha massor med tålamod. Kan ej ta apiforce på grund av allergi tyvärr
  • Steeph

    UPPDATERING:

    Dag 19 (idag) kom stegringen och glad gubbe på cb digital advanced. Så nu blir det mys i helgen och hålla tummarna!!

  • Anonym (Känner igen mig)
    Steeph skrev 2020-06-12 11:28:43 följande:

    UPPDATERING:

    Dag 19 (idag) kom stegringen och glad gubbe på cb digital advanced. Så nu blir det mys i helgen och hålla tummarna!!


    Härligt!

    Här har jag fått glad gubbe flr 7e dagen i rad.. inte kul längre :(
  • Steeph
    Anonym (Känner igen mig) skrev 2020-06-12 11:48:33 följande:

    Härligt!

    Här har jag fått glad gubbe flr 7e dagen i rad.. inte kul längre :(


    Men vad konstigt förstår att det är jobbigt! Hoppas allt ordnar upp sig för dig snart. Det förtjänar du!
  • Anonym (Känner igen mig)
    Steeph skrev 2020-06-12 14:31:44 följande:

    Men vad konstigt förstår att det är jobbigt! Hoppas allt ordnar upp sig för dig snart. Det förtjänar du!


    Ja och grav.testet var negativt. Fattar inte, det här har aldrig hänt förut :(

    Tack snälla. Börjar dock tappa hoppet nu trist nog...
  • Steeph
    Anonym (Känner igen mig) skrev 2020-06-12 14:39:20 följande:

    Ja och grav.testet var negativt. Fattar inte, det här har aldrig hänt förut :(

    Tack snälla. Börjar dock tappa hoppet nu trist nog...


    Tempar du? Vill annars tipsa om det. Då ser man vilken dag ägget släpper (om det ens släpper).
  • Anonym (Känner igen mig)
    Steeph skrev 2020-06-12 15:19:41 följande:

    Tempar du? Vill annars tipsa om det. Då ser man vilken dag ägget släpper (om det ens släpper).


    Japp, började nyligen att tempa
  • Steeph
    Anonym (Känner igen mig) skrev 2020-06-12 15:30:28 följande:

    Japp, började nyligen att tempa


    Okej men nu hoppas vi att ägget snart släpper och att din kropp kommer tillbaks i sin fas. Lycka till med allt!
  • Anonym (Majs)
    Steeph skrev 2020-06-12 11:28:43 följande:

    UPPDATERING:

    Dag 19 (idag) kom stegringen och glad gubbe på cb digital advanced. Så nu blir det mys i helgen och hålla tummarna!!


    Tänkte väl det :D fick stegring idag på CD 17, nästan positivt, hoppas det kommer imorgon.
  • Anonym (Känner igen mig)

    Men om jag har LH hormoner i blodet och ägget inte släpper, borde inte Rfsu's tester visa positivt då med?

    Jag fortsätter få positiva tester även idag

Svar på tråden Ingen stegring på ÄL test cd 16... sen eller ingen ägglossning?