• Anonym (Mamma)

    Vilket namn ska vi välja?

    Hej! Vi väntar barn och vet inte kön än. Dock har vi valt ut två pojknamn och två flicknamn och något av det ska bebisen få. Alla passar till efternamnet och mellannamn he vi inte bestämt än.

    Blir det en flicka blir det Linnéa eller Olivia och blir det en pojke står valet mellan Harry och Benjamin.

    Vilket flick respektive pojknamn hade ni valt av dessa?

  • Svar på tråden Vilket namn ska vi välja?
  • Anonym (Benjamin)

    Olivia och Benjamin.

    Olivia för att det är finare än Linnea som jag inte alls gillar, och Benjamin för att det är bland de finaste pojknamnen som finns. Så himla fint.

  • Gurkan25

    Hade valt Benjamin då en av sönerna heter det. Linnea och Oliva tycker jag är vackra namn båda två men väljer nog Linnéa.


    Benjamin 24/12-2017 Zakaria och Adam 9/3-2019
  • Anonym (Jag då)

    Benjamin helt klart för det heter vår ena son. Glad Harry avskyr jag, tänker bara på Harry i Jönssonligan-filmerna. Linnea eller Olivia kan kvitta- båda är fina.

  • Anonym (Jag då)
    Solli skrev 2020-06-11 15:09:11 följande:
    Namnet Benjamin betyder "den siste". 
    Det betyder "lyckans son". Ben är son på hebreiska.
  • Körsbärsdalen

    Hade valt Harry, men det är inget fel på Benjamin heller. Gillar inte något av flicknamnen, mest för att jag gått skola med extremt många med de namnen så för MIG känns det skumt att döpa en bebis NU till det när det för mig är "min" generation

  • Anonym (Harry Potter)

    HARRY!! Det är ju självklart. Har alltid ångrat att jag nite döpt mina barn efter Harry Potter karaktärerna. Harry, Ginny och Luna. 

  • Anonym (M)

    Jag tycker att Linnea är ett fint namn, men det passar inte alla. Det är väldigt gulligt och passar bara på väldigt flickiga flickor. Olivia tycker jag är mer neutralt, och även det väldigt fint.

    Jag gillar både Benjamin och Harry, men Harry är lite coolare.

Svar på tråden Vilket namn ska vi välja?