• Anonym (Tv)

    En fundering om tvillingbefruktning..

    Låt säga att man blivit befruktad med 2 ägg, skulle man kunna få mens då ifall det ena ägget inte vill fästa sig?

    Alltså det stöts bort och bryts ner direkt.

    Skulle detta kunna hända?

  • Svar på tråden En fundering om tvillingbefruktning..
  • Anonym (D)

    Då får ju inte mens för att ena inte fäster. Kroppen känner inte av den utan känner av om det är något som fäst eller inte (hcg utsöndras i så fall) och eftersom ena fäst så ver kroppen att den är gravid. Så nej inte mens. Däremot kan man få en blödning (den kan vara sparsam eller se ut som mens) och det kan man få även om man blir gravid. Vissa får en blödning varje gång de skulle haft mens genom hela graviditeten. Fäster båda och man får missfall med ena kan man blöda, även mycket och klumpar, trots att ena fortfarande finns kvar men man kan också inte blöda alls och den ena tillbakbildas/försvinna.

  • Anonym (Tv)
    Anonym (D) skrev 2020-06-12 12:29:36 följande:

    Då får ju inte mens för att ena inte fäster. Kroppen känner inte av den utan känner av om det är något som fäst eller inte (hcg utsöndras i så fall) och eftersom ena fäst så ver kroppen att den är gravid. Så nej inte mens. Däremot kan man få en blödning (den kan vara sparsam eller se ut som mens) och det kan man få även om man blir gravid. Vissa får en blödning varje gång de skulle haft mens genom hela graviditeten. Fäster båda och man får missfall med ena kan man blöda, även mycket och klumpar, trots att ena fortfarande finns kvar men man kan också inte blöda alls och den ena tillbakbildas/försvinna.


    Nej, vet att det inte är riktig mens isf.

    Har under en veckas tid känt mig väldigt konstig och med tanke på när jag hade sex sist så kan det mycket väl stämma att man blivit gravid.

    Ska ha mens nu. Igår fick jag lite rosa flytningar och imorses var den annorlunda och luktade inte som det brukar.
Svar på tråden En fundering om tvillingbefruktning..