Inlägg från: Anonym (Värdelös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Värdelös)

    Min man tycker att jag är värdelös

    Jag och min man har varit tillsammans i 4 år och har ett barn på 1 år. Vi båda är hyfsat unga (Jag 26 och han 34år) och gör allt vi kan just nu för att försöka få ihop ett liv. Våra två mål just nu är främst att min man ska få ett jobb(han är arbetslös) för att vi ska kunna köpa hus.

    När dessa två målen är uppfyllda så tror jag att vårt liv skulle bli mycket bättre men just nu är min man väldigt deprimerad och har tappat självförtroendet och hoppet på framtiden.

    Min man har två sidor skulle man kunna säga. Han är världens finaste och godhjärtade människa som tar hand om både hemmet och vårt barn fantastiskt bra och jag litar på honom till 500%! Han drar sig inte för att arbeta och skulle kunna arbeta dag och natt om så fanns möjlighet. Han är också väldigt trogen och skulle aldrig kunna titta åt en annan kvinnas håll utan respekterar mig och vår familj starkt och skulle kunna ge sitt liv för oss.

    Det negativa jag upplever är att han ofta är väldigt missnöjd och klagar på mig och mitt beteende.

    En sak som kan reta upp honom otroligt mycket är då han gett mig en ?uppgift? typ att jag ska ta reda på information som borde vara lättåtkomlig men som jag ej hittar för att jag är rätt dålig på att googla och har inte det där ?drivet? att ta tag i saker och när jag tycker saker är svåra att hitta så skiter jag i det istället eller säger ?det finns ingen sådan information? vilket gör honom rasande. ?Hur kan det INTE finnas? Är du dum eller? Kan väl vem som helst hitta?? Osv och när jag fortsätter att säga nej så brusar han upp. Idag brusade han upp så mycket att han skrek på mig så mitt hjärta brast! Klarar verkligen inte av när han skriker och kallar mig dum och idiot så började gråta..

    Han är stressad över att han själv har svårt att ta reda på information då han bara bott i Sverige tre år och vill kunna lita på mig när han frågar en fråga om samhället/myndigheter/whatever som jag borde veta eller kunna hitta information om för att jag är svensk. Ibland har det hänt att han gjort en googling om samma ämne och hittat svar direkt. Då hånskrattar han åt mig och säger ?jag som inte ens ÄR svensk hittar ju till och med det?!

    Han litar verkligen ingenting på mig och jag känner mig verkligen värdelös! Försöker bli bättre men dessa grejer händer om och om igen :( han säger att jag borde gå till en psykolog och reda ut mina problem.

    Vet fortfarande inte om detta beror på att han är stressad över att inte ?lyckas? eller kunna lyckas i Sverige och ser mig som ett dåligt stöd eller om mitt beteende verkligen är så illa att han har rätt.. finns fler saker han är missnöjd med också och oftast blir han som mest upprörd ifall han han har en dålig dag..

    Vet inte riktigt vad jag vill med denna tråd men känns som att jag/vi behöver stöd på något sätt men vet ej vad :(

Svar på tråden Min man tycker att jag är värdelös