• Anonym (Undrande)

    Menssymtom vid graviditet?

    Hej. Jag har aldrig varit gravid förut (vet inte om jag är det nu heller). Jag undrar om symtomen som visas innan mens (ex. ökad aptit, ömma/större bröst, finnar, svajigt humör etc.) förändras. Om jag tex varit gravid 1 vecka och precis ska ha mens, kan man bli lurad av hormonerna att man snart ska ha mens, eller är det ett tydligt tecken på att man ska ha mens som vanligt och därmed inte är gravid? Försvinner hormoncykeln helt och hållet eller kan menscykeln se precis lika dan ut (minus själva mensen) under graviditeten?

  • Svar på tråden Menssymtom vid graviditet?
  • Anonym (Olika)

    PMS och gravsymptom kan vara helt lika och därmed är det oftast omöjligt att tolka innan BIM huruvida man är gravid eller inte. Det är progesteronet som ger samma symptom. En vecka före mensen ska komma brukar man dock inte ha gravsymptom. Då har embryot precis fäst och hcg är för lågt för att ge symptom. Precis vid BIM är det lurigare, då brukar gravsymptomen dyka upp, men är som sagt ändå rätt lika för många kvinnor. Vilka symptom man får eller inte får som gravid varierar i den oändliga. Vissa mår nästan som vanligt ända tills slutet. Andra som jag får alla man kan få och det redan tidigt. Tungan ute

  • HeidiHR

    Både pms-humör och den där lite mensvärkiga känslan i magen hade jag innan jag plussade med mina två. Det enda som var annorlunda var en helt förlamande trötthet som kom 3-4 dagar innan bim och plus!

  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Olika) skrev 2020-06-17 14:03:00 följande:

    PMS och gravsymptom kan vara helt lika och därmed är det oftast omöjligt att tolka innan BIM huruvida man är gravid eller inte. Det är progesteronet som ger samma symptom. En vecka före mensen ska komma brukar man dock inte ha gravsymptom. Då har embryot precis fäst och hcg är för lågt för att ge symptom. Precis vid BIM är det lurigare, då brukar gravsymptomen dyka upp, men är som sagt ändå rätt lika för många kvinnor. Vilka symptom man får eller inte får som gravid varierar i den oändliga. Vissa mår nästan som vanligt ända tills slutet. Andra som jag får alla man kan få och det redan tidigt.


    Vad är BIM för något?
  • Anonym (Olika)
    Anonym (Undrande) skrev 2020-06-18 12:50:50 följande:
    Vad är BIM för något?
    Beräknad ickemens,. Ett hittepåord egentligen. Den dagen man beräknar få mens, men inte vill ha den för man vill vara gravid.
Svar på tråden Menssymtom vid graviditet?