• Wed 17 Jun 2020 16:30
    749 visningar
    4 svar
    4
    749

    Ägglossningstest efter MA/MF

    Hej, jag ska försöka fatta mig tydligt och kort.

    V.10 upptäcktes ett MA under ett vul och graviditeten hade avstannat i v.6-7.

    Jag fick blödningar nästkommande dag och blödde därefter i 22 dagar.

    Inga tabletter, inga skrapningar.

    Återbesök hos Vul visade att allt var ute och jag plussade inte längre på graviditetstestet.

    Första blödningsfria dagen kom fertilflytningar, dvs äggviteflytningar, men på clearblue ägglossningstest kom en rund ring - alltså inte fertil. Jag och min sambo började från och med denna dagen ha sex och varje dag därefter.

    Dagen efter visade testet glad och blinkande smiley - hög fertilitet och ägglossningsflytningarna fortsatte.

    Idag är 3e dagen med blinkande smiley, men flytningarna har övergått till torra, korniga och klibbiga flytningar, dvs inte fertila flytningar och min ägglossning har inte kommit än. Har någon vart med om liknande eller har teorier?

  • Svar på tråden Ägglossningstest efter MA/MF
  • Anonym (Xx)
    Wed 17 Jun 2020 19:37
    #1

    Hade sådana flytningar efter missfall, oftast med lite lite blodstrimmor i. Vet inte om det var blodet som gjorde att flytningarna blev så eller om det var pga missfallet. Det var iaf inte ägglossning.

  • Wed 17 Jun 2020 20:23
    #2

    Tog du ägglossningstest som jag när detta hände dig?

  • Anonym (Xx)
    Thu 18 Jun 2020 10:35
    #3

    Ja, de var aldrig positiva. Några gånger var de väldigt väldigt nära positiva men tror kroppen gjorde flera försök att ägglossa. Tempen bekräftar att det aldrig blev någon ÄL.


    920506 skrev 2020-06-17 20:23:30 följande:

    Tog du ägglossningstest som jag när detta hände dig?


  • Anonym (Aaa)
    Thu 18 Jun 2020 20:29
    #4

    Lite svårt att veta om det var äl eller ej men kan ju varit det mtp flytningarna. Efter mitt missfall dock tidigt i v5 så upplevde jag fertila vattniga flytningar innan blödning avtagit helt och fick snabbt äggviteflytningar på dag 8-10, dag 11 torrt. Tog också cb digital och fick glad gubbe cd 9 och äl bekräftades cd 10 med tempökning. Plussade fortf svagt på gravtesten så litade inte helt på ältesten men på tempen litar jag på, så jag fick alltså äl ändå och blev gravid, är nu i v 7. Hade jag inte lyssnat på kroppens signaler (flytningar) hade jag aldrig trott jag skulle fått äl pga svaga pluss på gravtesten. Tänker att du antingen kan fortsätta med ältesten och se om de ökar/minskar i styrka eller bara se om du får mens då du brukar om du nu vet hur lång din lutealfas är eller om du faktiskt blivit gravid igen :)

Svar på tråden Ägglossningstest efter MA/MF