• Anonym (Hjälpsam?)

    penisring?

    Jag och min man har alltid haft ett bra sexliv, vi ligger ofta och han är alltid mån om min njutning. Vi tar lika ofta initiativet och vi är också varandras bästa vänner.

    Den senaste tiden har han haft lite svårt att behålla ståndet under hela samlaget, vi har fått avbryta och återuppta lite senare. Han hävdar bestämt att det inte har med mig att göra, utan stressen på jobbet. Har funderat över hur jag kan hjälpa honom, sett på honom att han känner sig otillräcklig men jag tar inte illa vid mig av det. Läste om penisringar och tänkte att det kanske kan vara värt att testa, så jag beställde hem en när jag ändå beställde lite annat. Men nu blir jag lite osäker på hur jag ska framföra idén till honom, utan att han tar illa upp? Vill inte att han ska känna sig ännu värre pga detta. Hur hade ni killar reagerat? Ska jag bara ta fram och trä på under förspelet, eller visa innan eller bara fråga vad han tror om det?

  • Svar på tråden penisring?
  • Anonym (Har provat)

    Jag har provat penisring vid onani. Funkar sådär. Det bästa är ett litet blått piller. Guds gåva till mannen. Är 60++

  • Martina1970

    Tycker absolut du ska prata med honom innnan! Lägg fram det som om det är något du tycker är spännande och sexigt att prova, något Du är nyfiken på.... Själv tycker jag att det är rätt härligt och sexigt att använda ibland

  • Anonym (T)

    Det har inte med dig att göra.

    Har råkat ut för samma sak men hittills vägrat piller.

    Penisring kan fungera eller faktiskt också bara konstatera att just nu funkar det inte och ta upp senare.

    Det värsta som kan hända är att man hänger upp sig på det, att det blir prestationsinriktat.

    Då tror jag att piller hjälper för att bryta.

  • Anonym (T)
    Anonym (T) skrev 2020-06-19 11:42:33 följande:

    Och prata med honom innan ????


    ???? Skulle vara
  • Anonym (Anders)

    Bra idé att du tar initiativ! Jag använder själv ringar från bathmate. Tips till dig är att du samtidigt köper/presenterar knipkulor som du tränar med oavsett om ni upplever att du är trång eller slapp.

    Min fru har knipkulor ibland när vi knullar och det kluckar härligt i fittan så det är extra skönt för oss båda.

    Det avdramatiserar det hela och ni hjälps åt aktivt som par för att ni ha det skönt tillsammans. Lycka till!

  • Anonym (Har provat)
    Anonym (T) skrev 2020-06-19 11:41:21 följande:

    Det har inte med dig att göra.

    Har råkat ut för samma sak men hittills vägrat piller.

    Penisring kan fungera eller faktiskt också bara konstatera att just nu funkar det inte och ta upp senare.

    Det värsta som kan hända är att man hänger upp sig på det, att det blir prestationsinriktat.

    Då tror jag att piller hjälper för att bryta.


    Om han inte vill gå till läkare finns det en nätdoktor som enbart behandlar potensproblem. Får inte skriva namnet här då det räknas som reklam
  • HasseA

    Det är svårt att veta hur han reagerar, det kan ju vara lite känsligt, förstås. För mig är det åldern som satt in, så jag ser det som en rätt naturlig grej. Det är ju en stressreaktion också, men ändå lite känsligare.

    Ringar - det är inte helt enkelt. De är rätt olika, en del klämmer ihjäl en, och en del märks inte ens. Jag har provat rätt mycket varianter, och i slutänden är det faktiskt stål-ringar bakom pungen som är bäst för min del. Men det braiga i det hela är att det funkar riktigt bra med hårsnoddar också.

    Jag har skrivit rätt mycket om detta på vår blogg, man kan söka på ord som "ring" eller "hårsnodd", och få upp rätt många inlägg.

    Jag skulle rekommendera dig att läsa detta inlägg, för att du ska få lite erfarenheter från några olika sorter, och tips på hårsnoddar:
    hasseochanna.wordpress.com/2018/10/24/recension-av-penisringar/

    Hur du än för fram det är det väl viktigt att du får fram att det är för hans skull - mer än din.


Svar på tråden penisring?