• erlas

    HUR känns trötta ögon? Känns som att mina ögonbryn hänger fast dom inte gör det???

    Hur exakt känns trötta ögon? Är det de jag har?

    Känns som att ögonbrynen hänger ner men kollar jag i spegeln så gör dom inte det. SÅ irriterande. Det är mest på kvällarna eller när jag suttit med mobilen länge. Kan också få ont ovanpå/bakom ögonen samt att jag ofta har ont i bakhuvudet/nacken.

    Har glasögon som inte är så gamla och sen har jag en dold skelning som är obehandlad men detta började för ca 2mån sen. Säg att detta bara är trötta ögon...

    Har lust att tejpa upp ögonbrynen för att få lättnad ????

  • Svar på tråden HUR känns trötta ögon? Känns som att mina ögonbryn hänger fast dom inte gör det???
  • Anonym (ögongymnastik)

    Trötta ögon kan kännas på flera olika sätt. Sveda, torrhet, gruskänsla tex men i har massa muskler kring ögonen, vid näsan och tinningarna, och ovanför ögonbrynet som blir överansträngda och kan skapa både obehag i nacken och spränghuvudvärk.Man behöver massera dessa områden som man kan göra själv med god verkan. Det finns flera olika bra ögongymnastikprogram på Youtube tex. Man ska titta rakt fram och vrida nacken åt båda hållen, rotera ögonen och titta upp och ner osv Detta hjälper, likaså att mjuka upp nacken flera ggr om dagen med axelrotationer och nackrörelser. Kroppen behöver ständig rörelse för att inte må dåligt.

Svar på tråden HUR känns trötta ögon? Känns som att mina ögonbryn hänger fast dom inte gör det???