• Nykär15

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    fruitloop skrev 2020-11-27 11:35:22 följande:

    Väntade 6 timmar (tog första testet kl.5) och nu hade det ökat. Så tog ett digitalt också (testknarkare). Och nu sitter jag här och bölar <3 Digitalt positivt på ÄL+10 måste ju ändå vara bra. Hoppas hoppas nu.

    Hoppas få se fler plus i denna grupp snart! <3


    Åh grattis!! Så underbart <3
  • Nykär15
    fruitloop skrev 2020-11-27 11:38:55 följande:

    Vad fint! <3 Jag har berättat för alla nära om mina mf/ma för att det inte ska gömmas undan. Tycker inte det ska vara något att skämmas för. Sen att folk ska sluta fråga folk när de ska skaffa barn eller om man är gravid (en fråga jag fått alldeles för många ggr utan att vara gravid).


    Alla mina är tatuerade på min kropp <3 bär dem alltid med mig - 4 små änglar som vi aldrig fick krama men som var efterlängtade från första stund <3

    Idag är det äl här och nytt hopp <3
  • Nykär15
    fruitloop skrev 2020-11-27 13:40:45 följande:

    Åh, så fint! Har funderat på att göra liknande! Små hjärtan <3

    Håller tummarna stenhårt för dig! Bra med ÄL på en fredag, då gör det inget om man är uppe lite längre ;)


    Mina är blommor i olika stadier, mina levande är helt utblommade och de små i olika stadier från blad till stor knopp <3. Känns fint!

    Ja nu blir det en helt full med mys !
  • Nykär15
    bananmilkshake skrev 2020-11-27 13:37:40 följande:

    Åh så fint! Jag har två jättevackra julrosor som jag ska plantera ut som jag tänker är för mina två ma:n. 

    Lycka till!! Jag längtar ihjäl mig efter nästa äl. 


    Så fint <3

    Ja äl känns alltid så bra, när man aktivt kan göra nåt!
  • Nykär15
    Annha354 skrev 2020-11-27 14:53:37 följande:

    Åh vad roligt med ett positivt besked i denna tråden.

    Jag går här och befinner mig mellan öl och bim. Hatar de där dagarna. De går så långsamt och inget kan man göra för att påverka.

    Jag har en liten undran. Fick en blodig flytning, 2 dagar efter positivt äl-test. Är det vanligt? Aldrig haft det förut, hade också som rejäla menssmärtor.. Men sen kom det inget mer blod och smärtorna gav med sig till nästkommande dag.

    Jag har förresten också tröttnat på att jag aldrig blir gravid. Så har ringt och rekat läget på Linneklinikdn i Uppsala för att göra en ny ivf ( första barnet IVF) sedan två missfall på spontana graviditeter. Så tänker dra igång med den karusellen i vår i så fall


    Ägget släpper ju 12-48 h efter positivt äl-test och det kan ibland uppstå en blödning vid äl så var säkert det.
  • Nykär15
    Amandap95 skrev 2020-11-27 20:19:33 följande:

    E de någon som kan hjälpa mig med mina ägglossningstest. Har två positiv för den 24:e på kvällen sen nu igår 26:e. Blir knäpp ???? Har molande värk


    När jag använt stickor är äl först när teststrecket är starkare än kontrollstrecket, det är nära men skulle tills att äl ej är förbi :)
  • Nykär15
    bananmilkshake skrev 2020-11-30 21:45:07 följande:

    Hej på er! Hur mår ni alla? 

    Jag har några deppiga dagar. Har nästan slutat blöda efter min cytotec-behandling för mitt andra MA på 4 månader.

    Nu i dagarna har grannarna haft babyshower. Stor "it's a girl"-banderoll på väggen. Jag blir så avundsjuk. Även om det kan ha tagit hur många år som helst för dom... dom kanske haft 20 missfall... det går ändå inte in i hjärnan, just nu ser jag bara gravida och för mig är det självklart att dom fått en frisk graviditet direkt. Att dom aldrig ens varit i närheten av ett missfall. Vet att det inte är så, men är så bitter just nu. 


    Förstår känslan <3 det är tufft. Jag ser små nyfödda dagligen då jag jobbar inom gyn/bb/förlossningen...men blir läkande för mig istället för jag vet att MÅNGA har gått igenom förluster med men att det ger hopp att se se små och ork att kämpa vidare. Jag har förlorat 4 små själv...men har lyckan att även ha 3 friska fantastiska barn <3

    Många kramar, ge inte upp!!

    Jag är nu på äl+2....sjätte försöket sen ma i v 10...
  • Nykär15
    Astriidlind skrev 2020-11-30 21:59:07 följande:

    Efter ett missfall i 12de veckan och 5 månaders försök så är jag äntligen gravid igen. Har så blandade känslor. Känns så overkligt. Är glad men samtidigt orolig, jag hoppas verkligen det går bra denna gången.


    FasterOwe skrev 2020-12-01 05:54:34 följande:

    Fjärde försöket efter MA, nu är jag äntligen gravid igen!


    Grattis till er!! Hoppas det smittar oss andra <3
  • Nykär15
    Amandap95 skrev 2020-12-02 12:43:31 följande:

    Kan någon hjälpa mig att tyda? Vilken dag hade jah ägglossning?

    Igår vaknade jag och kände mig gravid. Super mkt molnande värk i nedre delen av magen och mådde illa efter jag åt frukost och kände av lite illamående resterande av dagen.

    Har gjort gravtest idag och tycker inte jag ser något men ägglossningstesten är fortfarande ganska starka. Idag hade jag ytterst lite illamående men super mycket molande värk. 9:e månaden efter kampen efter missfall


    Tycker cd63 (29/11) ser mest positiv ut, men vilken dag i cykeln motsvarar det? För dag 63 kan väl inte stämma?! Iaf, om du hade äl då så är det ju för tidigt att känna av en graviditet eller kunna testa, ägget fäster ju mellan dag 5-8. Och ägget släpper ju 13-48 timmar efter positivt test, så jag sätter alltid äl dagen efter positivt test vilket skulle ge att du bara är på äl+2 idag. Så tidigast 9-10/12 kan du testa isf när du är på äl+10-11.
  • Nykär15

    6:e försöket sen MA i vecka 11 i juni...känns rätt tröstlöst. Är på äl+2 och har bim 8/1-21.... har bara en äggledare och vet aldrig vilken sida som lossar, om våra försök ens gör nytta.

    Positivt är att jag fått ok för ivf! Tog AMH nu i höstas och efter överläggningar på kliniken ska vi nu på första samtal 15/1 där de även ska göra ultraljud för att räkna aktiva folliklar, ser det bra ut blir det provstimuleeing och vi hoppas det slutar med en ivf. Hinner mer en äl till runt 18-19/1 och om vi får ok blir det förhoppningsvis start i februari.

    Men hoppas såklart in i det sista att vi lyckas själva..har eg inte pengar till ivf, blir våra sparpengar som ryker, men kommer ångra ihjäl mig om vi inte tar chansen och gör allt vi kan för att lyckas...

  • Nykär15

    Äl+7 här...tiden går långsamt och är så rädd för ännu en månad besvikelse...först vill jag bara fram till bim och när den närmar dig vill jag nästan bromsa...

  • Nykär15
    Undrandee skrev 2021-01-07 17:28:17 följande:

    Förstår tankarna om ev. nya MA. Om jag lyckas bli gravid igen så kommer jag inte slänga mig på ett samtal till mvc samma dag jag plussar som jag gjort senaste tre gångerna det skitit dig, inte heller ställa om FLO appen i gravidläge. Vet inte ens om jag skulle våga mig på tidiga VUL just för jag är orolig att få se flera MA på skärmen. Det enda jag kan behöva är nog samtal med en barnmorska för min ångest och oro vid ev. plus, känner jag. Men just nu känns ett nytt plus helt hopplöst för mig. Vet inte varför jag inte kan plussa så "lätt" mot vad andra verkar kunna här på FL.

    Så ja, jag förstår dina känslor men har inga bra svar på hur man hanterar dom :(


    Förstår dig...här var det mens idag, igen. Inget hänt sen vårt ma i vecka 11 i juni...

    Jag har inte ring bm förrän efter nipt förra graviditeten och samma var planen sist, men fick ju ma några dagar innan det bokade nipt...

    Dock behöver jag göra tidigt vul pga tidigare utomkveds :/

    Men, verkar ju omöjligt att ens bli gravid igen :(

    Nästa vecka skava till klinik, förhoppningsvis blir det ivf, ska göra ultraljud på folliklarna, sen tar de beslut om behandling, vår sista utväg och chans känns det som.
  • Nykär15
    Steeph skrev 2021-01-18 10:15:15 följande:

    Någon mer som fortfarande kämpar månad ut och månad in utan ett plus?

    Är inne på 10e försöket nu efter ma. Att det kan gå så lätt för att sedan inte gå alls... känner mig så nere.

    Har gjort äggledarspolning denna cykel, allt såg fint ut. Har ett bra amh. Mannen har bra spermier. Jag har ÄL varje månad (tempar). Det enda är att mensen är mindre (från 5 till 3 dagar). Tar bra kvalitativa kosttillskott. Rör på mig varje dag. Äter bra kost och varken dricker alkohol, röker eller dricker koffein. Som tur är så ska vi på sista delen av utredningen i februari.


    Vi kämpar på sen MA i juni...dock stundar IVF äntligen runt hörnet, hoppas på start med sprutor om 2 veckor! Känns som det iaf ger lite hopp...denna månad såg vi på vul att jag ägglossar på fel sida där jag saknar äggledare...så rätt halvhjärtat försök denna månad. Vi har ju ev bara varannan gång som chans och då tar det dubbelt så lång tid, tid jag inte har pga min ålder,...fyller 44 i mars...
  • Nykär15
    Rosahimmel86 skrev 2021-01-24 14:54:36 följande:

    Jag vet att HCG måste ner till noll för att du ska kunna bli gravid igen

    För mig tog det tre månader innan HCG försvann efter mitt MA förra året.

    Själv är jag på BIM -7 nu och jag hoppas hoppas på ett plus nu om ett par dagar.


    Jag hade hcg kvar efter mitt MA i v 11 när jag ändå fick äl två veckor efter, så det går få äl ändå.
  • Nykär15
    Rosahimmel86 skrev 2021-01-25 06:49:15 följande:

    Aha okej

    Det kanske går ändå

    Det var läkaren som sade till mig att det inte gick

    Jag fick gå länge och ta blodprover för att se att HCG sjönk på mig efter mitt MA.

    Troligtvis blir det ingen bebis denna månaden heller

    Testade mig i morse med "testa tidigt" och det var helt blankt :(


    Ja jag gjorde vul med så jag vet det var äl men testerna visade fortfarande halvstarkt som runt bim.

    Tråkigt med negativt test <3

    Jag hade ju äl på fel sida denna gång (enligt vul) så nu när jag är på äl+6 känns det inte lika spännande inför bim. Men har vi tur får vi starta stimulering när mensen kommer så det är ändå lite roligare vänta in den denna gången :)
  • Nykär15
    GabriellaGabbi skrev 2021-01-25 13:34:11 följande:

    Hoppar gärna in här jag med. Förlorade våran lilla i v13 den 23 december. Varje dag nu är vansinnigt frustrerande då har fortfarande har blödningar/avslag, känner snart att man börjar köra på ändå (inte bra jag vet)

    Men har börjat försöka få koll på ägglossningen igen med äl-tesrer, clearblue har haft blinkande gubbe i 4 dagar, de andra än testerna började jag också med för 4 dagar sen, och dom var starkare de första dagarna, och nu lite svagare, någon som vet varför? Jag har inte känt av att jag haft någon äl iaf, men tänkte om det är därför dom blivit svagare? Att äl varit ändå?

    Styrkekramar till er alla


    Har du testat negativ på graviditetstest? Tänkte om du blöder än kanske du har rester kvar?
  • Nykär15
    GabriellaGabbi skrev 2021-01-25 15:03:59 följande:

    Ja negativt gtavtest och varit in på koll. Så inget sånt kvar:)


    Skönt veta det!
  • Nykär15
    Rosahimmel86 skrev 2021-01-29 07:39:38 följande:

    Ja precis , det var så dom sade till mig också.

    Hoppas du får komma in och ta ett blodprov så snart som möjligt så att du får svar på ditt HCG.

    Precis inget plus, mensen kommer när som helst.

    Enligt app ska den komma på söndag men jag hoppas den sätter igång snarast så vi kan börja om :)


    Är det 0 på hcg är det inte rester, men kroppen kan vara i hormonell obalans efter mf och man kan blöda upp till 4 veckor utan att det är konstigt, man får ge det lite tid.

    Jag väntar på mens, hoppas få börja stimulering för ivf nästa vecka när den kommer
  • Nykär15

    Jag har vart borta lite, fokuserat på annat lite...

    Förra cykeln, sista inför ivf-start så plussade jag helt oväntat...men lyckan varade inte och missfallet startade en vecka senare...min 5:e förlust. Då det var så tidigt fick vi starta stimulering på den blödningen ändå inför ivf...omtumlande att ena dagen vara gravid och två dagar senare börja ta sprutorna för att försöka bli gravid igen :/

    Idag gjorde jag mitt första äggplock, hade 6 mogna blåsor och de gav 6 ägg. Nu väntar vi spänt till i morgon för att se om något blivit befruktat och när det i så fall kan återföras, senast tisdag blir det i så fall.

    Nu är jag rejält öm i magen och ska vila resten av dagen.

    Vid tre av mina missfall har det fungerat att räkna blödningen som mens och ägglossning har kommit två veckor efter första blödningsdagen. Men osäker på om de vill du tar Letrozol direkt i den cykeln dock, man vill vara säker på att det inte blir kvar några rester.


    barnlängtan2021 skrev 2021-02-15 21:01:00 följande:

    Hej, jag hoppar in här!

    Jag & sambon har varit ofrivilligt barnlösa i 1,5 år. Har gått en utredning och fick sedan hjälp med letrozol och ovitrelle för att framkalla ägglossning. Blev gravid på den andra kuren och plussade i början av januari 2021. Förra måndagen fick vi bekräftat att graviditeten hade stannat och ska på återbesök på torsdag för att starta igång missfallsblödningen. Men är det någon mer här som ätit letrozol och har kunnat räkna missfallsblödningen som en mens?


  • Nykär15
    Ellilor skrev 2021-02-22 14:27:22 följande:

    Hej tjejer, jag har inte varit inne här på ett bra tag men har läst igenom allt som skrivits de senaste månaderna. Vill börja med att gratulera alla som har plussat de senaste månaderna! Så roligt med glada nyheter här inne! Sedan vill jag också ge alla som fått glada nyheter som sedan följts av sorgliga och alla ni som fortfarande väntar på erat plus efter missfall/MA en stor kram. Jag plussade i lördags igen efter senaste MA:t i september. Som vi har väntat på detta och så kommer den dagen man får två streck, men så känner jag mig inte glad. Jag är övertygad om att det är en kemisk graviditet och att ?mensen? kommer om ett par dagar. Känner mig helt tom och vågar inte tro att det stämmer för då kommer jag bara bli mer ledsen (tror min ologiska hjärna). Trodde att jag skulle möta nästa plus med rädsla men också med glädje, men än så länge så känner jag ingen bubblande glädje och knappt någon rädsla, för jag tycker inte jag är gravid ännu. Jag har INGA symptom som gör att jag känner mig gravid. De andra två gångerna har jag åtminstone haft ömma bröst, vilket är ännu en anledning att jag inte vågar tro att detta är sant ännu. Tyckte också att testet var ganska svagt för att vara BIM och tyckte det var svagare dagen efter, men det tyckte inte min sambo. När tror ni glädjen kommer?


    Grattis till plusset!

    Har under månader av minus efter vårt MA i juni i vecka 11 tränat och utvecklat positivt tänkande och glädje framför mörker...vi har väntat på start av ivf då vi till slut sett det som enda utväg. Sista cykeln innan plussade jag helt oväntat och fick chans använda mitt nya sätt, och det fungerade! Jag njöt av vårt plus, glädje och vågade tro på det <3...det slutade i missfall en vecka efter, men jag kände mig tacksam för dagarna av glädje och att jag kunde ge kärlek till den lilla även om det blev kort. Veckan blev omtumlande då kliniken tyckte vi skulle stimulera direkt på den blödningen då det var så tidigt, så i början av veckan gravid och i slutet sprutade jag kroppen full av hormoner för att bli gravid...men, det var ok och missfallet kändes inte lika hårt, snarare bättre då jag hade tillåtit mig glädjen.

    Vi fick ut 6 ägg förra veckan, 2 blev befruktade och i söndags fick jag tillbaka ett 3 dagar gammalt embryo som jag nu ruvar <3 och samma här, jag vet att det kanske inte går vägen, men här och nu lever någon i mig och jag tillåter mig att vara lycklig till motsatsen bevisas, klappar magen och drömmer om ett plus nästa vecka <3

    Jag hoppas du kan finna den glädjen och tron <3 kram
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet