• Iarwain

    Det finns inte ett enda parti jag kan tänka mig att rösta på idag.

    Som rubriken lyder.

    Det finns nu inte ett enda parti jag kan tänka mig att rösta på, vad gör jag i nästa val om det inte ändrar sig?


    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Svar på tråden Det finns inte ett enda parti jag kan tänka mig att rösta på idag.
  • Magical
    Iarwain skrev 2020-06-20 20:02:10 följande:

    Som rubriken lyder.

    Det finns nu inte ett enda parti jag kan tänka mig att rösta på, vad gör jag i nästa val om det inte ändrar sig?


    Eftersom vi lever i en demokrati så kan du avstå från att rösta 
  • Kusinen

    Rösta blankt eller inte rösta allt. Du kan ju också försöka starta ett nytt parti. Det är väl de alternativ som finns.

    Om orsaken skulle vara en väldigt specifik sakfråga kan du ju också lobba för den.

  • StevenDiese

    Jag känner som du.

    Kanske blir Direktdemokraterna. Men det är ju förvisso en bortkastad röst.

    De finns kanske inte ens längre.

  • Aniiee
    StevenDiese skrev 2020-06-20 21:03:00 följande:

    Jag känner som du.

    Kanske blir Direktdemokraterna. Men det är ju förvisso en bortkastad röst.

    De finns kanske inte ens längre.


    Jodå de finns. Och inga röster är bortkastade. De är när man tänker så som det inte sker någon förändring. "Jag röstar på X, för parti Y är för litet och det är bara jag som tänker så här" tänker massor av väljare utan att fatta att om de bara röstade på det de FAKTISKT vill rösta på hela högen så skulle det faktiskt märkas.

    Själv röstar jag på piraterna. Nej, de lär inte komma in i varken kommun, landsting eller riksdag nästa gång heller, men det skiter jag i. 
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
Svar på tråden Det finns inte ett enda parti jag kan tänka mig att rösta på idag.