• Anonym (?)
    Sun 21 Jun 2020 07:20
    143 visningar
    8 svar
    8
    143

    Min bebis sover hela nätter hjälp!

    Ja min bebis på 3 nån kan sova 7-9 timmar utan mat, jag helammar henne. Min BVC sköterska har vart väldigt på om att hoppar jag över ett amningstillfälle så kommer jag producera mindre mjölk och min mjölkproduktion kommer minska men nu när ja inte ammar på natten, så hoppar ja typ 2 stycken då hon ammar varannan timme på dagen.

    Jag undrar om detta är ok, någon som vart med om samma? Har mjölken minskat?

  • Svar på tråden Min bebis sover hela nätter hjälp!
  • Anonym (Nej)
    Sun 21 Jun 2020 07:46
    #1

    Mjölkproduktionen anpassar sig så var inte orolig. Skönt att din lilla verkar sova bra på nätterna!

    Man får ta bvc med en nypa salt om barnet är friskt i övrigt.

  • Anonym (Hallo­net)
    Sun 21 Jun 2020 09:25
    #2

    Vår 10 veckor gamla dotter sover ca 9-10 timmar varje natt, någon enstaka gång upp till 11 timmar. Hon äter på bra på dagen, men sover inte mycket dagtid. Vi pratade om detta med bvc och blev uppmuntrade till att köra på enligt bebis behov. Hon menade på att anledningen till att hon kan sova så länge är för att hon äter på bra under dagen, hon ligger även lite över viktkurvan så hon har inga problem att öka i vikt. Vi fick höra att vi inte ska fokusera på tider och antalet mål per dygn utan att vara uppmärksamma på hur bebis vill ha det. Antagligen är det bara så att hennes magsäck nu klarar av att inta en större mängd mat som hon klarar sig på längre utan att bli hungrig.

    Mjölkproduktionen anpassar sig efter just din bebis behov. Förhoppningsvis äter din bebis mer vid varje amningstillfälle nu och är därför nöjd även nattetid. Du behöver inte vara orolig för att produktionen ska minska, enligt vår bvc-sjuksköterska iallafall :)

  • Sun 21 Jun 2020 10:28
    #3

    Min dotter sov minst tio timmar per natt 2 av 3 nätter från det att hon var nyfödd..

    Aldrig några problem med amningen..

    BVC sa att så länge hon går upp i vikt som hon ska så får hon sova

  • Sun 21 Jun 2020 11:57
    #4

    Mjölken rättar sig efter ditt barns behov så din bvc sköterska kan hålla truten tycker jag då hon uppenbarligen inte har koll alls.

  • Gameof­throne­s
    Sun 21 Jun 2020 14:23
    #5

    Du ska tycka att det är bra att ditt barn sover på nätterna. Endel föräldrar är helt förstörda. Gör vissa barn inte sover.

    Bröstmjölk och barn snackar med varandra psykologi (fniss)

    Mkt intryck får ditt barn och det är bra och sova så hjärnan kan bearbeta.

  • Sun 21 Jun 2020 15:07
    #6

    Din bebis tar igen det på dagen helt säkert. Njut av att din bebis sover hela natten. Och det är inte säkert att hon fortsätter sova så heller. Om nån månad kanske hon vaknar för att hon behöver lägga in en beställning på mer mjölk. Ibland blir man förvånad över vilka konstiga råd föräldrar får från BVC...

  • Sun 21 Jun 2020 22:15
    #7

    Ingen fara. Min sov ännu längre. Förändras när babyn utvecklas och behöver mer mjölk.

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Mon 22 Jun 2020 07:01
    #8

    När era barn sover så länge hela nätter och ni ammar, låter ni brösten bli överfyllda eller vaknar ni och pumpar ur? Inatt sov hon 10 timmar utan mat, och brösten blir ju stenhårda och värker som bara den.. känns lite väl länge utan amning

Svar på tråden Min bebis sover hela nätter hjälp!