• Sun 21 Jun 2020 18:42
    264 visningar
    6 svar
    6
    264

    Blödning

    Hej alla i familjeliv!

    Visst är det fantastiskt när man ihop med sin partner har bestämt för att börja utöka familjen? Vi har inga barn sedan innan. Någon som däremot inte är så fantastisk är att jag ca 8 dagar efter första mens börjar blöda igen, det känns som att jag får mens igen när jag egentligen borde ha ägglossning? Detta skedde förra månaden men även nu denna månad. Jag bör tillägga att jag nyligen har gått ner 50 kg på kort tid och innan detta så var min menscykel så regelbunden den kan bli. Jag har tagit några ägglossningstest utan att lyckas träffa, jag har även tagit ett graviditetstest som visat negativt. Jag känner mig fruktansvärt ledsen, orolig och rädd över att det ska vara något fel på min kropp! Tänk om jag inte kan bli gravid? Är det någon som känner igen sig i detta eller har några idéer? Vi längtar efter barn men när kroppen ställer till det såhär så känns det så långt bort. :(

  • Svar på tråden Blödning
  • Anonym (A)
    Sun 21 Jun 2020 18:50
    #1

    Kolla upp det hos en gynekolog är mitt tips. Hur gammal är du? :)

  • Sun 21 Jun 2020 19:11
    #2

    24 år

  • Anonym (!)
    Sun 21 Jun 2020 19:44
    #3

    Säkert ingen fara, kroppen har nog bara inte hunnit ställa om sig efter viktnedgången. Ge det några månader! Du är ju dessutom väldigt ung så ingen anledning till oro :)

  • Anonym (!)
    Sun 21 Jun 2020 19:45
    #4

    Säkert ingen fara, kroppen har nog bara inte hunnit ställa om sig efter viktnedgången. Ge det några månader! Du är ju dessutom väldigt ung så ingen anledning till oro :)

  • Sun 21 Jun 2020 20:31
    #5

    Hur länge har ni försökt?

    Att det tar upp till ett år för friska par är helt normalt.

    Sedan med viktnedgång kan det ta lite tid för kroppen att ställa in sig.

  • Wed 24 Jun 2020 19:05
    #6

    Plötslig viktändring oavsett åt vilket håll kan skapa obalans i hormonerna, vilket kan ge oregelbunden mens. Din kropp behöver nog bara återhämta sig och vänja sig vid sitt nya jag för att återställa sig :)

Svar på tråden Blödning