• Anonym (I)
    Sun 21 Jun 2020 20:01
    2202 visningar
    13 svar
    13
    2202

    Fertilitetsplus.se - erfarenheter?

    Tessaloniki skrev 2020-06-21 18:54:11 följande:

    Precis som titeln antyder, finns det några här med erfarenhet från kliniken Fertilitetsplus.se som ligger i Stockholm? Gärna erfarenheter som ligger hyfsat nära i tiden. Särskilt tester på immunförsvaret är av intresse.


    Hjälpte mig med intralipiddropp men man får ingen enskild plan utan de gör samma behandling på alla. Jag sökte mig vidare utomlands (Aten) istället.
  • Anonym (I)
    Sun 21 Jun 2020 21:49
    #3
    Tessaloniki skrev 2020-06-21 20:12:59 följande:

    Tusen tack för din feedback! Jag vet att det finns en Atentråd (ska gå igenom den vid tillfälle!) Men skulle du lite kort kunna bara berätta hur du har upplevt den resan? Krångligt, dyrt?


    Både dyrt och krångligt men så värt det då vi nu har två barn. Betalade cirka 20.000 för behandlingen och sedan tillkommer ju resekostnader osv. I början var det mycket att tänka på gällande blodprover mm men man kommer in i det rätt snabbt ändå. Jag ser tillbaka på det som en intensiv period men som jag samtidigt är evigt tacksam för.
  • Anonym (I)
    Mon 22 Jun 2020 03:31
    #5
    Tessaloniki skrev 2020-06-21 22:15:27 följande:

    Jag förstår att det är värt det så här med facit i hand! Behövde du behandlas vid båda graviditeterna? Och, om det inte är för påträngande att jag frågar, hur såg er historia ut innan Aten? Dvs var det missfall eller vad var det som drev er dit?


    Nej behövdes bara vid första graviditeten. Inga missfall, inte ens ett plus på stickan någon gång, trots konstaterade ägglossningar via blodprov varje månad i 2 år. Men i Sverige var vi oförklarligt barnlösa hette det liksom.
Svar på tråden Fertilitetsplus.se - erfarenheter?