• kittycakemew

    Ångestdämpande!! Hjälp!!

    Jag har kämpat med ångest, social ångest och stress i flera år. Jag lever en hälsosam livsstil, jag tränar regelbundet, äter hälsosamt, utövar yoga och även mediterar, men det hjälper bara inte. Jag är alltid så nervös, stressad, orolig och har ingen kontroll över mina jobbiga tankar vilket hindrar mig från att vara mig själv. Jag har några vänner, men jag är alltid så awkward runt dem nuförtiden. Jag har gått till en läkare och vi har kommit fram till att jag behöver medicineras. Hon sa att jag ska göra research om olika ångestdämpande och föreslog bland annat sartreline, men jag har stött på så många skräckhistorier...
    Hur som helst, jag har gjort mycket research och kom fram till att escitalopram eller buspiron skulle fungera bäst för mig, däremot finns det några saker som gör mig orolig och jag behöver lite hjälp med följande 
    Det verkar som att escitalopram(Cipralex, Cipramil) får en att gå upp i vikt och jag är så rädd för det. Jag har kämpat med bulimi och anorexi i flera år innan och en viktökning skulle påverka mig ytterst negativt. Min fråga är är alltså skulle t ex 5 mg Cipralex inte bidra till viktökning? Det verkar som att det bara är människor som tar högre doser som är mer benägna att gå upp i vikt? Några invändningar? Upplevelser?
    Från vad jag har läst på Buspirone verkar det som att det gör en riktigt dåsig, skulle det hjälpa om jag tog en minimal dos på natten till exempel?
    Vilka är era erfarenheter, åsikter?
Svar på tråden Ångestdämpande!! Hjälp!!