• Anonym (Oroli­g)
    Mon 22 Jun 2020 07:28
    157 visningar
    10 svar
    10
    157

    För sent?

    Behöver lite positiva ord.

    Är 37 och längtar så enormt efter barn. Är också så rädd att det är försent. Har försökt en gång med ÄL-test och det tog sig inte. Jag VET att det för de allra flesta tar längre tid än så, men jag är ändå orolig. Hade förhoppningar att jag skulle vara en av de med tur, antar jag? Alltid velat ha en familj med barn, helst syskon, men pga omständigheter har det inte blivit läge. Och nu är jag rädd att allt är försent.

    Vet inte vad jag vill med tråden annat än att kanske få lite pepp eller stöttande ord.

  • Svar på tråden För sent?
  • Anonym (M)
    Mon 22 Jun 2020 10:32
    #1

    För sent på vilket sätt? Fysiskt, socialt etc? Jag fyller 38 i sommar och är gravid med första barnet. Jag känner själv att det är i senaste laget (för mig personligen, andra får gärna skaffa barn senare än så).

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Mon 22 Jun 2020 11:18
    #2

    Alltså att det är för sent, att jag ?missade chansen? och är för gammal nu. Vet att det kanske är ovanligt att det tar sig direkt så behövde nog mest lite uppmuntrande ord för andra som det funkat för när man är lite äldre.

    (Grattis förresten!)

  • Anonym (M)
    Mon 22 Jun 2020 11:49
    #3
    Anonym (Orolig) skrev 2020-06-22 11:18:50 följande:

    Alltså att det är för sent, att jag ?missade chansen? och är för gammal nu. Vet att det kanske är ovanligt att det tar sig direkt så behövde nog mest lite uppmuntrande ord för andra som det funkat för när man är lite äldre.

    (Grattis förresten!)


    För mig/oss tog det ca två år. Använde ägglossningsstickor. Så vill du/ni ha barn, kör på. För en del tar det tid, för andra tar det sig på en gång. Om ni kör igång nu, så hinner ni även få hjälp via landstinget om det inte skulle funka på naturlig väg för er.
  • sextio­talist
    Mon 22 Jun 2020 15:28
    #4

    Titta på dina kvinnliga släktingar. Har ni en historia med tidiga klimakterie så är det svårare men finns det en historia med äldre mödrar så är chansen stor

  • Sun 28 Jun 2020 23:43
    #5

    Jag var 37 när jag blev gravid för första och enda gången. På ultraljudet fick jag beskedet att jag väntade tvillingar och två månader innan min 38-årsdag födde jag två killar.

    Känn absolut inte att det är kört för dig. Finns ju hur många kvinnor som helst som får barn vid din ålder och långt senare. Din tur kommer ska du se. Jag håller tummarna för att det blir snart.

  • Mon 29 Jun 2020 10:18
    #6

    Det är absolut inte för sent. Jag var 40 när jag fick min son. Känner många som var äldre än så. 

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Mon 6 Jul 2020 08:49
    #7
    Tvillingarna14 skrev 2020-06-28 23:43:20 följande:

    Jag var 37 när jag blev gravid för första och enda gången. På ultraljudet fick jag beskedet att jag väntade tvillingar och två månader innan min 38-årsdag födde jag två killar.

    Känn absolut inte att det är kört för dig. Finns ju hur många kvinnor som helst som får barn vid din ålder och långt senare. Din tur kommer ska du se. Jag håller tummarna för att det blir snart.


    Tack för pepp - du har lite min dröm, tvillingar . Grattis! Är bara så oroad. Vet inte om jag får ÄL denna månad heller, hittills ingen utslag på stickan. Vill bara så mycket. Att drömmen också är att kunna ha syskon är ju inte nåt som minskar stresskänslan.
  • Mon 6 Jul 2020 23:22
    #8

    Varsågod för pepp

    Är du i ett förhållande?

  • Anonym (Karin­)
    Tue 7 Jul 2020 20:31
    #9

    Jag fick mitt sista vid 44. Vi fick de barn vi skulle ha i 20-årsåldern. Sedan kom en opsie vid 42 och så ville vi att detta barn skulle ha ett jämnårigt syskon och så kom alltså sista vid 44. Med sista barnet försökte vi i åtta månader innan det tog sig. 

  • Anonym (A)
    Tue 7 Jul 2020 20:47
    #10

    Inte försent

Svar på tråden För sent?