• Anonym (Ledsen och förvirrad)

    Han blev så kall

    Hej! Jag ska försöka kortfatta detta. Jag klarar inte av elaka kommentarer just nu när måendet redan är på botten, så snälla, be kind.. Jag och min pojkvän har varit tillsammans i några månader. Vi är väldigt olika som personer, men tycker ändå om varandra mycket. Ja, jag tror till och med att jag älskar honom..

    Under helgen som nu var drack vi båda ganska mycket och blev osams. Dagen därpå var det som om ingenting hade hänt, han höll om mig framför folk, vi såg på film, myste, hade sex, sov ihop, och allting var som vanligt. När jag åkte hem kysste han mig hejdå. När jag kom hem så gick jag in på Min Facebooksida Och såg att han hade tagit bort förhållandestatusen helt plötsligt, jag bryr mig inte speciellt mycket om facebook men tyckte ändå det var märkligt. Så jag ringde honom och frågade om det, tydligen gjorde han det i helgen när vi var osams för att han var sur. Han sa att han tyckte det var lika bra att vi höll det så dock, då han inte orkar med att vi ska tjafsa. Så han har alltså legat med mig, myst, sett film, kysst mig hejdå och allt som vanligt för att sen dumpa mig i telefon pga ett fylletjafs. Han var iskall och jag kunde inte hålla tårarna inne. Jag förstod ingenting. Han sa i andra ord att om jag inte hade tagit upp det hade han tänkt igenom sitt beslut under veckan, och därav tror jag att det kan ha varit lite förhastat? Jag frågade hur han kunde vara med mig utan att säga något och han hade inget bra svar alls. Jag frågade då om han inte brydde sig. Varpå han svarar att han sällan bryr sig om saker så, och att han faktiskt inte brydde sig alls, utan tyckte mest det var skönt att slippa detta nu. Och där la jag på samtalet.

    Jag är helt förstörd, ledsen och så förvirrad, och jag förstår verkligen ingenting. Kan någon snälla förklara för mig vad som händer, och hur han kan göra såhär? Vad borde jag göra? Höra av mig? Låta honom vara?

  • Svar på tråden Han blev så kall
  • Limeblad

    Men fy! Stackare! Vilket arsligt beteende. Visst, dåligt att bråka på fyllan men det är sånt som kan hända. Att sen vara som vanligt för att inlästa stund göra slut låter inte friskt för mig.

  • Frodofaggins

    Detta känner man igen (inget som drabbat en själv) men många av mina vänner som har/haft förhållanden har varit med om exakt samma sak där killen mestadels bara är iskall och lämnar allt utan förklaring. Det är inte schysst/snällt någonstans. Inget snällt beteende och mitt tips är att det är ingen kille du borde ha i din närhet. Det är för lätt att se sig blint men det finns fler och bättre fiskar i sjön som förtjänar dig mer

    Mvh

  • Anonym (Ledsen och förvirrad)
    Limeblad skrev 2020-06-22 12:31:43 följande:

    Men fy! Stackare! Vilket arsligt beteende. Visst, dåligt att bråka på fyllan men det är sånt som kan hända. Att sen vara som vanligt för att inlästa stund göra slut låter inte friskt för mig.


    Absolut, så känner jag också verkligen.. men borde jag höra av mig och försöka prata med honom eller låta det vara i några dagar tror du? Jag är inte redo att släppa taget bara sådär nu :(
  • Anonym (Ledsen och förvirrad)
    Frodofaggins skrev 2020-06-22 12:42:02 följande:

    Detta känner man igen (inget som drabbat en själv) men många av mina vänner som har/haft förhållanden har varit med om exakt samma sak där killen mestadels bara är iskall och lämnar allt utan förklaring. Det är inte schysst/snällt någonstans. Inget snällt beteende och mitt tips är att det är ingen kille du borde ha i din närhet. Det är för lätt att se sig blint men det finns fler och bättre fiskar i sjön som förtjänar dig mer

    Mvh


    Ja jag hade ett ex som gjorde likadant efter 3 års tid ihop, han bara försvann och vägrade prata med mig. Denna killen tycker känslor är jobbigt och svårt att prata om, då jag är hans första seriösa tjej. Och jag tror det kan vara en bidragande orsak kanske :(
  • Frodofaggins

    Har han svårt för tillit? Säger inte att alla har svårt för relationer men alla är inte heller gjorda för att vara i ett förhållande. Väldigt lätt att lura sig själv att tro att man är förhållande person. Är han ej trygg i sig själv tex så är det inte så himla lätt att få ihop något seriöst heller. Du är kanske seriös tjej och vet vad du vill mm men är inte han i samma båt så blir det svårt. I detta fall är det inget du behöver ändra dig på eller så utan bollen är hos han i detta läge. Men du ska inte heller behöva vänta om du förstår vad jag menar livet är för kort

  • Anonym (eee)
    Anonym (Ledsen och förvirrad) skrev 2020-06-22 12:43:37 följande:
    Absolut, så känner jag också verkligen.. men borde jag höra av mig och försöka prata med honom eller låta det vara i några dagar tror du? Jag är inte redo att släppa taget bara sådär nu :(
    du ska inte göra något, då blir det hans som sitter med makten så att säga, som att du visar hur gärna du vill ha honom tillbaka och han kan styra och ställa. 
  • Anonym (Ledsen och förvirrad)
    Frodofaggins skrev 2020-06-22 12:49:34 följande:

    Har han svårt för tillit? Säger inte att alla har svårt för relationer men alla är inte heller gjorda för att vara i ett förhållande. Väldigt lätt att lura sig själv att tro att man är förhållande person. Är han ej trygg i sig själv tex så är det inte så himla lätt att få ihop något seriöst heller. Du är kanske seriös tjej och vet vad du vill mm men är inte han i samma båt så blir det svårt. I detta fall är det inget du behöver ändra dig på eller så utan bollen är hos han i detta läge. Men du ska inte heller behöva vänta om du förstår vad jag menar livet är för kort


    Han har ett bra självförtroende och verkade ha mycket tillit för mig också. Han sa i samtalet att förhållande känns för krångligt för honom så han vill vara singel ett tag. Men för mig är det bara att det känns så plötsligt allt, från att vara hur go som helst, till att vara så kylig och säga rakt ut att han inte ens bryr sig utan mest är lättad över att slippa allt.. han är en väldigt logisk och simpel person egentligen, den där typiska killen som bara vill att allt ska flyta på..
  • Frodofaggins

    Nu låter detta hårt men han har inte spelat seriöst. Det är väldigt typiskt beteende hos vissa killar. Att ljuga/lura är för lätt. Han har inte velat ha seriöst förhållande alls. Det låter ärligt talat som att killen du råkat ut för är enbart en singelperson. Väntar det på ett kick så vill han inget och det ör inte värt att fortsätta med. Det är bara ett tips. Väldigt lätt att röka ut för fel personer och det är alltid tråkigt för den som råkar ut för någon sådan person om man själv är ute efter seriöst. Råder dig att lämna detta bakom dig och blicka framåt för det finns bättre där ute även om det är svårt att tro :)

  • Anonym (Bästa)

    Det absolut bästa är att inte höra av sig. Sitter lite i samma sits. Träffat en kille i ca 6 månader. När vi umgås är vi som ett par, han visar att han tycker om mig, hålla nära, restas, pratar om allt. Men så åkte jag hem och så var det nästan helt knäppt tyst och efter en vecka frågade jag hur han kände. Fick svaret att vi kan fortsätta träffas men att han inte är rätt person för förhållande. Skrev att jag ska tänka på saken. Inte ett ljud nu på en hel vecka förutom glad midsommar som jag svarade på efter flera timmar med bara "Detsamma". Kommer inte höra av mig alls, antigen ska det bli något eller så upphör det helt anser jag.

  • Anonym (Ledsen och förvirrad)
    Frodofaggins skrev 2020-06-22 13:01:28 följande:

    Nu låter detta hårt men han har inte spelat seriöst. Det är väldigt typiskt beteende hos vissa killar. Att ljuga/lura är för lätt. Han har inte velat ha seriöst förhållande alls. Det låter ärligt talat som att killen du råkat ut för är enbart en singelperson. Väntar det på ett kick så vill han inget och det ör inte värt att fortsätta med. Det är bara ett tips. Väldigt lätt att röka ut för fel personer och det är alltid tråkigt för den som råkar ut för någon sådan person om man själv är ute efter seriöst. Råder dig att lämna detta bakom dig och blicka framåt för det finns bättre där ute även om det är svårt att tro :)


    Självklart låter detta sjukt rimligt, men han har också stannat kvar tidigare trots att saker varit riktigt svårt. Och vi båda har försökt hålla ihop trots mycket runt om också.. även i de tuffa stunderna:(
Svar på tråden Han blev så kall