• Undrandee

    Clearblue advanced, kan man få pos. på dom innan mens?

    Tog ett CB advanced ÄL test nyss och fick väldigt starkt teststreck. Grejen är att jag fått pos ÄL test redan den 8e, men inte såhär starkt streck på det!

    BIM om 3 dagar.

    Kan dessa tester känna av om mensen är nära? Eller kan jag anta att det är en ÄL pågång? Bilden längst ner är från mitt första positiva test den 8e

  • Svar på tråden Clearblue advanced, kan man få pos. på dom innan mens?
  • LillaJag06

    Äl testen kan ge positivt vid äl, mens och graviditet då den inte känner skillnad på hormonet.

    Jag har fått positiva ältwst vid graviditeter men då har det varit extremt starka tester.

    Dina tester kan påvisa graviditet, försenad äl eller mens.

    Så tyvärr måste du vänta och se.

  • Undrandee
    LillaJag06 skrev 2020-06-23 07:14:35 följande:

    Äl testen kan ge positivt vid äl, mens och graviditet då den inte känner skillnad på hormonet.

    Jag har fått positiva ältwst vid graviditeter men då har det varit extremt starka tester.

    Dina tester kan påvisa graviditet, försenad äl eller mens.

    Så tyvärr måste du vänta och se.


    Tog ett grav.test sent igår kväll som såg ut såhär:

  • Anonym (Hmm)
    Undrandee skrev 2020-06-23 07:33:23 följande:

    Tog ett grav.test sent igår kväll som såg ut såhär:


    Tagit ett nytt test idag?:)

    När jag fick sådär starkt äl pga graviditet hade jag ett tydligt positivt gravtest. Alltså, inget streck som var lika starkt som kontrollstrecket men de va ändå tydligt att det var två streck.
  • Undrandee
    Anonym (Hmm) skrev 2020-06-23 08:21:36 följande:

    Tagit ett nytt test idag?:)

    När jag fick sådär starkt äl pga graviditet hade jag ett tydligt positivt gravtest. Alltså, inget streck som var lika starkt som kontrollstrecket men de va ändå tydligt att det var två streck.


    Nä jag väntar på leverans av nya tester med posten idag :)
Svar på tråden Clearblue advanced, kan man få pos. på dom innan mens?