• Anonym (Mrs J)

    Är småländska sexigt?

    Hej!

    Jag är en småländska som tänder stenhårt på värmländsk dialekt men även göteborgska. Jag själv talar småländska och tycker det är grymt osexigt. Jag kan inte vänja mig av med den och mina kollegor tycker den låter roligt/charmigt.

    Jag är mest nyfiken: finns det en enda människa på jorden som hör småländska och tänker ?åh det är så sexigt??

    Min man är inte den människan.

  • Svar på tråden Är småländska sexigt?
  • Anonym (.)

    Charmigt absolut. På en söt tjej blir det sexigt. Tycker faktiskt att fe flesta dialekter är sexiga.... dock med en del undantag.

  • Anonym (Tjyven)
    Anonym (.) skrev 2020-06-22 20:44:38 följande:

    Charmigt absolut. På en söt tjej blir det sexigt. Tycker faktiskt att fe flesta dialekter är sexiga.... dock med en del undantag.


    Och undantagen är värmländska, norrländska, göteborska och gnällbältska.

  • Anonym (C)

    Nej, småländska är tyvärr inte sexigt. Särskilt inte när man varken kan uttala riktiga R eller skorrande R, utan det istället låtej som ett gjovt talfel. R blir J.

  • Anonym (Mrs J)
    Anonym (C) skrev 2020-06-22 20:55:21 följande:

    Nej, småländska är tyvärr inte sexigt. Särskilt inte när man varken kan uttala riktiga R eller skorrande R, utan det istället låtej som ett gjovt talfel. R blir J.


    Hahaha jag förstår absolut vad du menar!
  • Anonym (Tuva)

    Nej, tyvärr, inte sexigt men väldigt gulligt/charmigt. Sexigaste dialekten skulle jag säga är göteborgskan.

  • Anonym (Tjyven)
    Anonym (Tuva) skrev 2020-06-22 22:26:17 följande:

    Sexigaste dialekten skulle jag säga är göteborgskan.


    Och jag tycker det är konstigt att det föds barn där. Göteborgska är ett utmärkt preventivmedel.

  • Anonym (.)
    Anonym (Tjyven) skrev 2020-06-22 20:47:35 följande:

    Och undantagen är värmländska, norrländska, göteborska och gnällbältska.


    Håller med dig om gnällbältskan den är inte rolig, de övriga du räknar upp är riktigt trevliga att lyssna på.
  • StevenDiese

    Inte för att småländska är varken sexigt eller osexigt i mina ögon men småländskan är ju ganska olika beroende på var man är och då är väl sexigheten olika med antar jag?

    Vi har ju Kal-Oska dialekten i Vähnamo-Vietlanda, kanske detta är den riktiga småländskan?

    Sen har vi den lite mer stekardialekten i Kijalmar.

    Och kanske den minst småländska dialekten i norr i form av muscharna i Jönnchöping.

  • Anonym (Nope)

    Småländska är inte alls sexigt, samma gäller väl skånskan. 
    Jag (kvinna) bor i Skåne och pratar skånska. 
    Ibland när jag pratar med andra som inte talar skånska så känner jag mig nästan lite korkad... Vet inte om det är för att det råkar vara så att alla korkade karaktärer i tecknade filmer/serier ofta har skånsk dialekt Obestämd

Svar på tråden Är småländska sexigt?