• LFF

Vart köper ni barnkläder?

HM, Lager 157 är väl där det mesta av mina barns kläder köpts in. Ja, och de senaste åren när vi varit i Spanien och handlat på Primark och Kiabi. Är det lite mera sportinriktade kläder är det tex Stadium Outlet som vi handlar på.

Gekås har också bra kläder för billig peng. Sambons farbror brukar handla lite där till barnen (även vi gjort en gång och funderar på att göra senare i år eftersom det inte blir någon tur utomlands). 

Det enda vi haft dubbelt av gällande ytterkläder är regnkläder och täckbyxor/skalbyxor. Visst, de har haft två olika ytterjackor men det är mer för variation, inte att en är "förskolejacka" och den andra "hemmajacka".

Eftersom kläderna slits på nolltid med två aktiva killar så ser jag inte riktigt varför jag ska lägga flera hundra på ett plagg som kommer gå sönder lika fort som ett billigare plagg. 

Samma sak med skor, speciellt gympaskor. Där är det Stadium Outlet oftast som gäller (eller Igor Sport inne på Söder i Stockholm). Ett par gympaskor från tex Kavat, Superfit eller Viking slits precis lika fort som ett par gympaskor för 150-200kr på rea.

Köper inget begagnat då jag har tvillingar som helst vill ha lika dana kläder, även om de inte har dem på sig samtidigt. Skänker bort allt som går att skänka bort när barnen vuxit ur det.

Svar på tråden Vart köper ni barnkläder?