• Anonym (Josi)
    Mon 22 Jun 2020 23:43
    90 visningar
    4 svar
    4
    90

    Känner ingen lycka över att få barn längre....

    Jag skäms så mycket över mina känslor och vill bara känna lycka igen....

    Jag är gravid och har barn sedan tidigare, har mått väldigt dåligt i början av graviditeten och haft lite en känsla att det nog är en flicka i magen men ändå känt att det absolut inte spelar någon roll, var på UL för ett par veckor sedan och fick veta att jag väntar en son....någonstans då startade min ångest och den har sedan vara växt mer och mer....Min bästa kompis väntar också barn och ska få en dotter, jag vet inte varför jag känner som jag gör men jag är avundsjuk på henne och jag har en slags förbjuden sorg över att barnet i min mage inte är en tjej....

    Jag VET att det är många som blir arga och upprörda över såna här känslor, har läst massor med trådar här på familjeliv i ämnet....Jag vet att jag ska va tacksam att jag kan få barn osv osv, Det är ingen information jag behöver höra just nu utan jag vill bara känna lycka igen över barnet i magen och se fram emot min bebis men jag hittar inte ut ur min sorg-bubbla....snälla kom med vänliga tips hur man kan vända mina tankar och må bättre, att prata med psykolog är inget tips utan nu frågar jag ju er...

  • Svar på tråden Känner ingen lycka över att få barn längre....
  • Barbro­45
    Tue 23 Jun 2020 07:28
    #1

    Acceptera dina känslor och ta dem för vad de är. Du mådde dåligt i början av graviditeten, fick en bild av att du väntade en dotter. Nu vet du att det är en son du väntar, du måste ställa om och just nu klarar du inte det. Acceptera att du just nu är ledsen men inse att du kommer att du kommer att glädjas åt din son när han kommer. Bestäm en tid varje dag där du låter dig själv känna alla de här förbjudna känslorna efter ett tag kommer de att minska man liksom sköljer bort dem. Vi är många som haft de märkligaste och konstigaste känslor och föreställningar nät vi varit gravida. 


     

  • Anonym (Josi) Trådstartaren
    Tue 23 Jun 2020 22:27
    #2
    Barbro45 skrev 2020-06-23 07:28:45 följande:

    Acceptera dina känslor och ta dem för vad de är. Du mådde dåligt i början av graviditeten, fick en bild av att du väntade en dotter. Nu vet du att det är en son du väntar, du måste ställa om och just nu klarar du inte det. Acceptera att du just nu är ledsen men inse att du kommer att du kommer att glädjas åt din son när han kommer. Bestäm en tid varje dag där du låter dig själv känna alla de här förbjudna känslorna efter ett tag kommer de att minska man liksom sköljer bort dem. Vi är många som haft de märkligaste och konstigaste känslor och föreställningar nät vi varit gravida. 

     


    Försöker verkligen att vända mina tankar men fastnar hela tiden tillbaka i att jag vill ha en dotter och ?tänk om det va en dotter i min mage va lycklig jag skulle va då?....jag hoppas så mkt dom här jobbiga känslorna ska försvinna, vill så gärna njuta av att va gravid då det här kommer va mitt sista barn....
  • Tue 23 Jun 2020 23:02
    #3

    Grattis, du väntar en underbar son! Ni kommer att klä ut er till ninjor tillsammans och bli bästa vänner. Ni kommer att slåss med dinosaurier och baka kakor. Förstår inte ditt problem, grattis till en son! Gå på spa tillsammans med små fiskar som äter hud. Grattis, du slipper färga allt rosa och låtsasdricka te, du får i stället skojslåss och leka med action men. Laga mat tillsammans! 
    Jag är så glad att jag fick en son, var stolt över honom! 

  • Anonym (D)
    Tue 23 Jun 2020 23:05
    #4

    Sök hjälp. Hos en professionell psykolog alltså. Finns ingenting någon här kan skriva som du inte läst i någon av alla de andra liknande trådarna som du tydligen redan läst men ändå väljer att starta en likadan till.

Svar på tråden Känner ingen lycka över att få barn längre....