• Anonym (-)

    Klädkod KAVAJ - kan kvinnan bära kavaj då? 2020 liksom...

    Om den enkla klädkoden kavaj står på inbjudan, kan kvinnor bära kavaj då?

    Rent allmänt, 2020, okej eller ej?

  • Svar på tråden Klädkod KAVAJ - kan kvinnan bära kavaj då? 2020 liksom...
  • Vildbi

    Jag skulle inte ha problem med kvinnor i kavaj på mina tillställningar.

    Men allmänt vet jag inte. Finns ju dom som är för ointelligenta för att kunna förändras.

  • Anonym (-)
    Vildbi skrev 2020-06-23 18:38:45 följande:

    Jag skulle inte ha problem med kvinnor i kavaj på mina tillställningar.

    Men allmänt vet jag inte. Finns ju dom som är för ointelligenta för att kunna förändras.


    Menade allmänt.
    Fjäril kär skrev 2020-06-23 18:38:53 följande:

    Ja självklart kan hon det. Det är ju det klädkoden säger.


    Men klädkod kavaj säger en annan klädsel för kvinna.
  • Fjäril kär
    Anonym (-) skrev 2020-06-23 18:40:05 följande:

    Menade allmänt.Men klädkod kavaj säger en annan klädsel för kvinna.


    Klädkoden är bara en hjälp och fingervisning om nivån på klädseln. Självklart kan en kvinna bära en kvinnlig motsvarighet till kostym/kavaj som tex en dräkt med kjol/fodralklänning och kavaj eller byxdress med kavaj. Helt korrekt enligt ettiketten.
  • Vildbi
    Anonym (-) skrev 2020-06-23 18:40:05 följande:

    Menade allmänt.Men klädkod kavaj säger en annan klädsel för kvinna.


    Men alltså klädkod kavaj är för att man inte vill att folk kommer i jeans och skjorta, men betyder egentligen inte så mycket.

    2020 tror jag inte att någon skulle bry sig om en kvinna kom i varesig kavaj eller frack (högre klädkod).
  • Anonym (-)
    Fjäril kär skrev 2020-06-23 18:50:33 följande:

    Klädkoden är bara en hjälp och fingervisning om nivån på klädseln. Självklart kan en kvinna bära en kvinnlig motsvarighet till kostym/kavaj som tex en dräkt med kjol/fodralklänning och kavaj eller byxdress med kavaj. Helt korrekt enligt ettiketten.


    Men jag har ingen kavaj figursydd för kvinna. Jag har en kavaj för en mindre man. Kan jag ha den då?
    Vildbi skrev 2020-06-23 18:51:28 följande:

    Men alltså klädkod kavaj är för att man inte vill att folk kommer i jeans och skjorta, men betyder egentligen inte så mycket.

    2020 tror jag inte att någon skulle bry sig om en kvinna kom i varesig kavaj eller frack (högre klädkod).


  • enmamma

    Ja, dräkt, jacka kjol/byxa och snygg topp eller en byxdress funkar utmärkt.
    Hoppa slips och lågskor.

  • Anonym (kavajen)

    Självklart kan en kvinna bokstavligen ha på sig en kavaj på den nivån. Jag har alltid på mig en kavaj till fester med den klädkoden för jag är ganska frusen av mig och måste ha med en jacka.

  • Anonym (-)

    Kan jag ha frack på klädkod frack också? Jah är kvinna alltså.

  • Vildbi
    Anonym (-) skrev 2020-06-23 18:54:21 följande:

    Kan jag ha frack på klädkod frack också? Jah är kvinna alltså.


    Jag säger JA! Men då är jag både intelligent och med i tiden. Gamla urholkade gråsuggor skulle nog höja på ögonbrynen. Men strunt i det! Var den du är. Du förstör inte någons fest om du kommer i frack. De som bryr sig har för lite att tänka på.
    lemon
Svar på tråden Klädkod KAVAJ - kan kvinnan bära kavaj då? 2020 liksom...