• DOCZS

    Graviditetstest "testa tidigt"

    Hej alla!

    Jag har i dagarna funderat på att ta ett graviditetstest vilket jag gjorde i morse.
    Anledningen till det är att det inte har varit som det brukar innan BIM
    (som är idag)

    Ingen PMS alls, det är väldigt ovanligt för att vara mig. 

    Så jag undrar om någon har erfarenhet av "testa tidigt" Clearblue ?

    Jag testade negativt i morse på ett av graviditetskollens stickor och fick en ökad lust att ta ett testa tidigt.. är de tillförlitliga när man tar de på BIM?  

    Någon som testat negativt med ett vanligt med positivt med ett testa tidigt runt samma tidpunkt?

    känner att detta blev en väldigt rörig fråga nu men skulle uppskatta att bolla lite innan jag kastar pengarna i sjön :D

  • Svar på tråden Graviditetstest "testa tidigt"
  • Jw83

    Ett vanligt graviditetstest visar 79% av alla graviditeter redan 5 dagar innan mens. Redan tre dagar innan förväntad mes så är tillförlitligheten över 99% på clearb tester. Testar du på BIM så kvittar det när på dygnet du testar eller hur mkt du vätska du har intagit. Ett vanligt test går att lita på till mer än 99%

  • Jw83

    Kan lägga till att jag vid båda mina graviditeter fått starkt plus 7 dagar innan förväntad mens. Jag har inte trott på tester utan då köpt alla möjliga märken och sorter och fått exakt  lika starkt plus på alla. Var ingen skillnad i styrka på testa tidigt och billiga stickor

  • DOCZS

    tack för input :)

    jag hoppade att köpa, det får bli som det blir helt enkelt :)

Svar på tråden Graviditetstest "testa tidigt"