• Anonym (Isa)

    Existerar ens g-punkten?

    Hej!

    Är en tjej på 26 år och har problem med att känna sexuell njutning vid samlag. Kan känna njutning om klitoris smeks men känner inte njutning inuti mig.. letat efter g-punkten i så många år utan att hitta den. Varit tillsammans med min partner i 5 år, testat alla möjliga ställningar utan att komma vaginalt. Både han och jag har testat att använda två fingrar på främre slidväggen o gjort en kom hit rörelse, utan att jag kommit. Försökt många gånger utan att ens varit i närheten på att komma. Köpt dildos med starka vibratorer men kommer ändå inte... vet att jag är ganska tight och min kille är ganska välutrustad så det har inget med det att göra... känner ju att han är i mig men känner ingen sexuell njutning. Har aldrig känt det med nån jag legat med och har ändå legat på 15-20 st och förlorade oskulden för 12 år sen. Är det nån som känner igen sig?? Känner mig så onormal och det här tar typ knäcken på mig... ni tjejer som kan komma vaginalt, har ni alltid kunnat det? Krävs det att vara rejält kåt för att det ska gå?? Eller går det att få vaginala orgasmer trots att man inte är Kåt?

    Jag är kåt när jag har sex men inte jättekåt. Behöver jag kanske vara mera kåt för att känna nåt? Komma via klitoris kan jag göra trots att jag inte är kåt till o med... alla tips uppskattas

  • Svar på tråden Existerar ens g-punkten?
  • Fjäril kär

    Alla kan inte komma i vaginal orgasm precis som att alla inte kan få orgasm via klitoris heller. Det är helt enkelt individuellt.

    Skippa pressen och njut av det just DU tycker om och ger dig njutning. Oavsett vad det är.

  • Anonym (oo)

    Men det är ju underbart med klitorisorgasmer! Fortsätt utveckla den grejen.

    Jag kan enbart komma på det viset men det har fungerar i alla år (är 50) Har aldrig kommit av enbart penetration. Tyvärr tror ju en del kilar at det är allt som behövs men då får man visa dem hur det funkar just för en själv. Alla är ju olika. 

    G-punkten säga vara en ansamling av nervtrådar och när det blir tillräckligt många på samma ställe så kan man få de där orgasmerna. Forskning har visat att troligen har inte alla detta då nervtrådarna går på olika sätt, vi är helt enkelt olika, precis som vi är olika utanpå.

  • Anonym (Jackie)

    Jag skulle precis som skribenten här ovan också  vilja ge dig rådet att sluta pressa dig själv i jakten på G-punkten.  Det blir bara ett jobbigt prestationskrav. Om du överhuvudtaget ska fortsätta ansträngningarna att få G-punktsorgasm, ägna dig enbart åt det när du är jättekåt och inte när du  "bara"  är kåt.

    Rent generellt är de flesta typer av orgasmer lättare att få när man är jättekåt än när man "bara" är kåt.

    Själv har jag väldigt svårt att komma av fingersmek på klitoris om jag "bara" är kåt och inte jättekåt, jag får betydligt lättare klitorisorgsasm av att gnida mig mot något eller av att bli slickad bakifrån i t.e.x 69:an än av fingersmek.

    G-punktsorgasm /vaginal orgasm fick jag första gången i mitt första riktiga förhållande när jag var 18 och då var jag jätte, jättekåt i princip varje gång vi hade sex. Jag har fått vaginala orgasmer i alla längre förhållanden jag haft men nästan aldrig första gången /gångerna vi haft sex och med mer tillfälliga partners har det nästan aldrig hänt.

    Vi kvinnor är helt enkelt individer när det kommer till sex.

    Att vi trots att vi är utrustade med samma kroppsdelar har olika lätt att få olika typer av orgasmer är egentligen inte konstigare än att vi fungerar olika när det gäller smaksinnet trots att munnen är i princip likadan hos alla. En dryck /maträtt en person tycker är jättegod tycker en annan person smakar jätteäckligt och en tredje person är likgiltig och tycker varken att maträtten /drycken är särskilt god eller äcklig.

  • Anonym (Isa)

    Okej :/ får sluta jaga orgasmen.. men har du aldrig fått vaginala orgasmer av att bara vara lite kåt? Kanske bara går om man är jättekåt då slidan är mindre känslig än klitoris

  • Anonym (Jackie)
    Anonym (Isa) skrev 2020-06-28 14:23:06 följande:

    Okej :/ får sluta jaga orgasmen.. men har du aldrig fått vaginala orgasmer av att bara vara lite kåt? Kanske bara går om man är jättekåt då slidan är mindre känslig än klitoris


    Frågar du mig?

    Det har hänt ibland i längre förhållanden (att jag fått vaginala orgasmer av att "bara" vara kåt och inte jättekåt). Jag tror att det beror på att kroppen "lärt sig" att reagera på ett visst sätt på en viss typ av stimuli i en viss ställning och svarar "automatiskt" som den är van vid att göra trots att jag "bara" är kåt och inte jättekåt.

    Som sagt tycker jag att du ska sluta jaga G-punkts-orgasmer, åtminstone när du inte är jättekåt. Men rent generellt så är det inte bara de yttre könsorganen, klitta och blygdläppar  som förändrar sig mer och mer   ju kåtare man blir utan även de inre könsorganen vilket så klart kan spela roll för hur lätt man får olika typer av orgasmer.

    Till det så kommer ju de psykiska aspekterna. En del tjejer kan tydligen få orgasm enbart av bröstvårtestimulans om de är tillräckligt kåta. Det har dock aldrig hänt mig.


  • Fjäril kär
    Anonym (Isa) skrev 2020-06-28 14:23:06 följande:

    Okej :/ får sluta jaga orgasmen.. men har du aldrig fått vaginala orgasmer av att bara vara lite kåt? Kanske bara går om man är jättekåt då slidan är mindre känslig än klitoris


    Jag kan få vaginala orgasmer men dom kommer spontant och sporadiskt och det kan gå år emellan likväl som att jag får dom tre gånger på rad... och jag kan aldrig medvetet få dom dvs jag kan aldrig planera dom eller jaga dom.

    Det är inget misslyckande att inte få det. Alla kan inte komma så helt enkelt.
  • Anonym (Anna)

    Rent fysiskt så existerar g-punkten, men det är mer ett område än en punkt. Generellt så krävs ganska mycket kraft när man stimulerar g-punkten, mer än man tror. Såklart är det individuellt, men det är en punkt som reagerar på tryck mer än smekningar. Studier har visat att de flesta kvinnor behöver klitorisstimulans för att få orgasm, så släpp tanken på att det "bara är du".

    Jag får lätt orgasm av g-punktsstimulans och här är mina bästa tips:

    1. Se till så att du är kåt, våt och avslappnad (som vid allt sex).

    2. Be din partner att ta i lite extra om det känns bra för dig. Vissa delar av underlivet är känsligt och behöver hanteras varsamt. En kåt och våt vagina på en villig person är generellt inte ett sånt ställe. Min sambo trycker så att jag nästan lyfts upp lite haha. Självklart ska ni bara använda så mycket tryck som känns bra, men tänk på att det ska vara tryck som verkligen känns.

    3. Stimulera g-punkt och klitoris samtidigt.

  • Anonym (Jackie)
    Anonym (oo) skrev 2020-06-28 14:08:33 följande:

    Men det är ju underbart med klitorisorgasmer! Fortsätt utveckla den grejen.

    Jag kan enbart komma på det viset men det har fungerar i alla år (är 50) Har aldrig kommit av enbart penetration. Tyvärr tror ju en del kilar at det är allt som behövs men då får man visa dem hur det funkar just för en själv. Alla är ju olika. 

    G-punkten säga vara en ansamling av nervtrådar och när det blir tillräckligt många på samma ställe så kan man få de där orgasmerna. Forskning har visat att troligen har inte alla detta då nervtrådarna går på olika sätt, vi är helt enkelt olika, precis som vi är olika utanpå.


    Det där med samlingar av nervtrådar skulle ju också kunna förklara varför en del tjejer njuter väldigt mycket av anal stimulans med mun , händer, penis eller föremål medan andra , som jag själv är mer eller mindre okänsliga för i stort sett alla typer av anal stimulans. Även om det nog är ovanligt att få orgasm enbart av anal stimulans fins det uppenbarligen många  tjejer som njuter av olika slags stimulans i eller runt anus.

    Dock inte jag. Däremot är jag extremt känslig runt själva slidöppningen och kan få orgasm både själv och med partners enbart genom att stimulera det området så jag har kanske ett stort knippe nervtrådar där.
  • Lillkillen
    Anonym (Jackie) skrev 2020-06-28 16:21:34 följande:

    Det där med samlingar av nervtrådar skulle ju också kunna förklara varför en del tjejer njuter väldigt mycket av anal stimulans med mun , händer, penis eller föremål medan andra , som jag själv är mer eller mindre okänsliga för i stort sett alla typer av anal stimulans. Även om det nog är ovanligt att få orgasm enbart av anal stimulans fins det uppenbarligen många  tjejer som njuter av olika slags stimulans i eller runt anus.

    Dock inte jag. Däremot är jag extremt känslig runt själva slidöppningen och kan få orgasm både själv och med partners enbart genom att stimulera det området så jag har kanske ett stort knippe nervtrådar där.


    Där har du en poäng, vet av erfarenhet att det är olika mycke nervansamlingar på olika personer,

    En tidigare flickvän fick orgasmer så hon nästan svimmade av analsex!

    Medans ngn i annat förhållade inte kände ngt egentligen, fast, min teori är att summan av bervtrådar är den samma, fast dom är placerade på olika ställen på olika personer.
  • New  Dawn

    Jag har också, tidigare, försökt "hitta g-punkten", genom de där klassiska tipsen med "kom hit" rörelse. Stark stimulans, olika g-punkts leksaker osv och jag upplevde inte att det gav något särskilt. Ibland resulterade det i någon mer eller mindre värdelös orgasm, ofta med en halvt obehaglig kissnödigighetskänsla. Min njutning blev bäst med klitorisstimulans och det var klitorisstimulans som gav njutning och orgasm, även om det kunde vara lite skönt att bli penetrerad också.

    Men, nu har jag fått en ny erfarenhet. Jag/vi slutade leta g-punkten utan gjorde det som var skönt och nu betyder vaginal stimulans jättemycket för min njutning, som jag aldrig upplevt förr. Dock har klitoris fortsatt en viktig roll.

    Det enklaste sättet att hitta denna känsla är att min man slickar mig, och efter en stund tar jag över med fingrarna och han koncentrerar sig på att fingra mig med två fingrar vaginalt samtidigt. När jag smeker mig själv på klitoris har jag mer kontroll, och det känns lite sekundärt. Mitt fokus blir att känna efter hur hans fingrar känns inuti mig. Under månader och år har han testat att trycka lite olika, köra fingrarna på olika sätt, och nu känner jag en enorm njutning av detta på ett sätt som är "djupare" än klitorisnjutning är. Orgasmerna blir otroligt sköna. Det känns verkligen som något ger efter, töms. Ibland håller jag på att komma när min man slickar mig, men jag vill inte längre komma utan vaginal stimulans, för numera känns det "halvt". På slutet smeker jag klitoris väldigt lite för att verkligen låta den vaginala stimulansen styra. Det märkliga är att jag njuter väldigt mycket av stimulans när fingrarna trycker bakåt (mot analen) och framåt samtidigt. Jag känner nästan att det bakåt stimulerar mer, men även att trycket på hela underlivet påverkar. Sedan är jag olika känslig olika gånger och fingrarna rakt in funkar också, och då påverkar även resten av handens tryck mot könet.

    Jag förmedlar vad som är skönt genom kroppsspråk och små ljud/ord, men ibland har vi pratat mer detaljerat efter hur han gjorde och hur jag kände.

    Jag vill tillägga att jag kan komma på annat sätt också. Tex under samlag när jag smeker klitoris, eller att han slickar och fingrar samtidigt, det jag skrivit ovan har dock varit det bästa sättet att lära mig hitta min bästa njutning. Ibland har vi haft samlag innan och ibland har vi inte samlag alls. Jag brukar då suga av min man före eller efter och då har vi på samma sätt lärt oss mer om hans njutning.


    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Man)

    Jag tror att det kan vara olika med olika partners också. Min fru har haft fem före mig men det var bara med en av dem som hon fick orgasm under samlaget. Jag har försökt stimulera det hon tror är g-punkten på olika sätt, men det har inte lett till orgasm. Det är tråkigt, för dessa orgasmer var, som någon skrev här, kraftigare och mera djupa på något sätt.

Svar på tråden Existerar ens g-punkten?