• CvKs

    Fundering.

    Hej tjejer.

    Jag är så fundersam kring min kropp och min cykel just nu.

    Vet inte egentligen vad jag vill komma med detta inlägg,behöver nog bara skriva av mig haha. Nån annan kanske har liknade erfarenhet?

    Ska försöka fatta mig kort.

    Jag började med p piller igen 19/4.

    Fungerade bra.

    Jag åt ihop första och andra kartan.

    Då min gyn sa att det ger bättre skydd mot graviditet. (Har blivit gravid 2 gånger trots p piller)

    Ingen blödning kom första kartan,inte heller efter andra kartan.

    Förens 1/6 då började jag blöda lite smått,fortsatte blöda i 19 dagar!

    När jag var på dag 9 glömde jag ta mitt piller. Dag 12 bestämde jag mig för att ta ett uppehåll och låta det blöda ut. Då blödde jag lite mer än vanlig mens i 2 dagar,resterande 7 dagar hade jag bara stänkblödningar.

    På dag 14 av alla dessa dagar hade jag uppehåll,och hade oskyddat sex,dock avbrutet. Min sambo kom alltså inte i mig.

    Hade även avbrutet samlag den 18/6 och den 25/6 körde vi på som vanligt.

    Jag tror att jag har/haft ägglossning just nu,enligt appen jag använder har jag det samt om man kollar på flytningarna mm. Men jag vet inte. Idag fick jag som lite blod när jag torkade mig som nu är lite brun/rosa flytningar. Jag mår extremt illa och har molvärk samt ont i brösten.

    Vad ska jag utgå ifrån?

    Mens start 1/6 eller dagen efter jag slutade med p pillerna?

    Jag hade ett cb early hemma som jag tog för en stund sedan. Håll mig max 2 timmar.Detta test visar ett svagt ljusblått nästan grått positivt. Av tidigare erfarenheter ger detta test väldigt ofta spökstreck. Men ialf,jag fattar ingenting!!

    Testet är för svagt för att det ska synas på bild,men syns med blotta ögat.

    Jag har beställt hem tester från babyplan som bör komma om 1-3 dagar.

    Haha rörigt inlägg.

    Ha det bäst!

  • Svar på tråden Fundering.
  • Hhamrinf

    Kan vara tecken på graviditet. Vanligt att få en s.k nidblödning då. Ser du ett streck på stickan är det antagligen positivt. Men vänta några dagar till och testa igen för säkerthetsskull.

    Hur det än blir så lycka till och ta hand om dig.

  • CvKs

    Uppdatering!

    Ingen mens i sikte och negativt test.

    Testade med rfsu nu på morgonen.

    Tycker mig ana något väldigt väldigt svagt,men det är nog önsketänkande. Det svaga cb här om dagen måste med stor sannolikhet varit ett spök.

    Jag har jordens molvärk från och till,mkt flytningar,illamående som slår till ifrån ingenstans samt diffus smärta i brösten.

    Då jag inte vet när jag ska ha mens så vet jag inte när jag kan lita på ett test.

    Jag avvaktar tills på måndag med att testa igen,om inte tanten gjort entré innan dess.

Svar på tråden Fundering.