• Tue 30 Jun 2020 09:35
    2253 visningar
    20 svar
    +2
    20
    2253

    Hur många ord kan er 2-åring läsa?

    Som jag skrev i en annan av dina trådar. Googla filmer och information om detta så finner du det.

    Puddi ska du sluta skriva till folk i direkt meddelanden och säga till dem att sluta skriva i dina trådar.
    Det är bara tramsigt att hålla på så.

    Med tanke på hur du skriver och hur du skapar nya trådar i ämnet så är det tydligt att du inte kan ta in fakta om att vissa barn är väldigt tidiga i att lära sig vissa saker.
    Men när barn gör det så är det alltid något som barnet intresserar sig för. Finns inte intresset så finns det inte att barnet lär sig heller.

    Men när ett barn visar intresse för något som bokstäver är alltid att det finns en förälder som är villig att lära barnet detta. Sedan när barnet kan bokstäver är det en enkel övergång att lära små ord.
    Det finns en annat sätt att lära mindre barn läsa och det är att visa skyltar så ordet blir en bild. Barnet läser bilderna. Det sättet kan du starta med ännu tidigare än två år.
    Men som sagt var allt går att googla fram.

  • Tue 30 Jun 2020 10:05
    #11
    +1
    Vildbi skrev 2020-06-30 09:58:42 följande:

    Har missat denna tråd, kan du eller någon annan länka?


    www.familjeliv.se/forum/thread/80479357-hur-mycket-pratar-era-2-aringar

    www.familjeliv.se/forum/thread/80492339-tavling-2-aringar-som-forst-kan-hela-alfabetet

    titta på föräldrar med underrubriken 1-2 åringar. Det kommer nog en till tråd från Puddi.
    De är något underhållande
  • Tue 30 Jun 2020 10:06
    #12
    Vildbi skrev 2020-06-30 09:58:42 följande:

    Har missat denna tråd, kan du eller någon annan länka?


    www.familjeliv.se/forum/thread/80492339-tavling-2-aringar-som-forst-kan-hela-alfabetet

    denne fanns också
  • Tue 30 Jun 2020 20:42
    #19
    +3
    Puddi skrev 2020-06-30 13:05:47 följande:
    Kritiken är överdriven. Jag förstår att det är olika för när barn lär dig saker. Men i tråden så verkar det som att alla 2-åringar kan prata flytande och läsa vid 2 år. Det är inte rimligt att det ser ut så. Det ger en skev bild av verkligenheten och det är det jag reagerar på. Förstår du bättre nu vad jag menar?
    Kritiken är inte överdriven man antal trådar du startat i ämnet är det.
Svar på tråden Hur många ord kan er 2-åring läsa?