• Anonym (Barnsligt)

    Barnen kommer alltid först

    skriver kvinnor ofta på dejtsidor.
    Jag som är man och som själv inte har barn, förstår det.
    Tror kvinnor att män inte förstår det?

  • Svar på tråden Barnen kommer alltid först
  • Anonym (-)

    Jag tror snarare att man tror att de som inte har barn, har svårt att förstå att barn kommer först.

    Jag tyckte inte ens om barn, innan jag själv fick barn.

  • Anonym (Punktera)

    Det är nog mer bara att punktera den ställningen så att det inte ifrågasätta om an skulle börja dejta.

    Då vet den ena att den andres barn kommer först även om man förstår att det är en självklarhet

  • Anonym (ooo)
    Anonym (Barnsligt) skrev 2020-06-30 10:27:36 följande:

    skriver kvinnor ofta på dejtsidor.
    Jag som är man och som själv inte har barn, förstår det.
    Tror kvinnor att män inte förstår det?


    Förhoppningsvis förstår de det men läser du trådar härinne tex, så översvämmas forumet av trådar där olyckliga mammor ser hur deras ex blir som förbytta när de träffat någon ny, "har inte tid" med sina barn och vill gärna att de är mer hos sin mamma ett tag för att de ska få ha sex ostört med nya tjejen.

    En vinkel på detsamma är när män tycker att den nya tjejen, om hon har barn, är "jobbig" när hon tackar nej till att ses för att barnen är krassliga och måste tas om hand eller att den nya tjejen är för mycket om sig och kring sig när hon har kontakt med sina barn när de är hos sin pappa för: "nu behöver du inte tänka på barnen, fokusera på mig".  Då blir det ju synd om de stackars mannen. 

    En annan sida av samma mynt är bonusmammor som till slut flyttat ihop med sin nya kärlek, men som efter ett tag inser att de gör det mesta i det gemensamma hemmet, inklusive att ta hand om bonusbarnen 90% medan mannen gör 10% (nej jag vet, inte alla män - men uppenbarligen alldeles för många) 

    Så har man sådana erfarenheter så kan det bli att man skriver så i en text, ja. 
  • Fjäril kär

    Dom kan i teorin fatta det ja. Men i praktiken är en annan femma...

    Vet otaliga män utan barn som i princip kräver att man ska ordna barnvakt var och varannan dag och närhelst det kliar i kalsongerna och blir skitsura när en dejt ställs in för att barnen är lite krassliga.

    Och som har noll förståelse för att det finns ett ex/en pappa som har vetorätt när det gäller semester, sommarlov och släktkalas.

  • Pentra

    Nej. Barnen kommer inte alls alltid först. Att uppfostra utefter en sådan ologisk princip är fel. ... Mvh, Pentra

  • Anonym (Ja du)
    Anonym (Barnsligt) skrev 2020-06-30 10:27:36 följande:

    skriver kvinnor ofta på dejtsidor.

    Jag som är man och som själv inte har barn, förstår det.

    Tror kvinnor att män inte förstår det?


    Det finns tyvärr gott om både kvinnor och men som inte anser det, åtminstone i praktiken.
  • Anonym (Fru)

    Förmodligen är det på grund av deras tidigare erfarenhet av män (tex barnens far), som de skriver så.

  • Plupp73

    När det gäller gifta heteropar kan man också lägga märke till att männen gärna grottar in sig i projekt som målning, renovering, klippa gräs etc. Kvinnan har klasar av barn hängandes....interesting.

  • Physalis
    Anonym (Fru) skrev 2020-06-30 12:40:19 följande:

    Förmodligen är det på grund av deras tidigare erfarenhet av män (tex barnens far), som de skriver så.


    Skulle svara samma sak. De försöker undvika fler dåliga erfarenheter helt enkelt.
    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Barnen kommer alltid först