• Anonym (nyfik­en)
    Tue 30 Jun 2020 14:21
    467 visningar
    13 svar
    13
    467

    Får du bättre orgasm med en snygg partner?

    En del forskningsstudier tyder på att kvinnor får bättre orgasm av sex med en snygg partner, så jag tycker det vore intressant med en (ovetenskaplig) enkät här på FL. Påverkas din orgasm och sexuella njutning av om din partner är snygg eller ej, eller är det andra saker som är viktigare (skriv gärna)?

    Själv upplever jag att de bästa orgasmerna har jag som man upplevt när situationen varit extra upphetsande, antingen för att man varit nyförälskad eller av en annan anledning. Utseendet på partnern har inte varit viktigt i sig, så länge jag känt mig attraherad av henne. Vore intressant att veta vad andra tycker!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-30 14:24
    Lägg gärna till din ålder - alla studier jag läst har varit med unga kvinnor (under 25), så vore intressant att veta om åldern har något med resultatet att göra.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får du bättre orgasm med en snygg partner?
  • Anonym (nyfik­en) Trådstartaren
    Tue 30 Jun 2020 14:47
    #2
    Anonym (Anonymsignatur.) skrev 2020-06-30 14:45:43 följande:

    Är kvinna och svarade bättre orgasm med snygg partner. Men inget slår den egna orgasmen utan någons inblandning, bara fantasin och jag. Blir lätt distraherad av sex med någon, så mycket som stör eller kommer ivägen för den perfekta upplevelsen. Tyvärr.


    OK - tack för svar! Hur gammal är du om jag får fråga?
  • Anonym (nyfik­en) Trådstartaren
    Wed 1 Jul 2020 07:26
    #7
    Anonym (op) skrev 2020-07-01 00:27:54 följande:

    Jag svarade att jag inte får bättre orgasm pga snygg partner. Men det är ju en paradoxal fråga, för jag har ju inte sex med någon jag tycker är oattraktiv heller?


    Självklart inte, men frågan gäller om du skulle njuta mer av sex med en snyggare partner jämfört med en inte lika snygg som du var lika attraherad av fast av andra skäl (t ex personlighet eller dina känslor för personen).
  • Anonym (nyfik­en) Trådstartaren
    Wed 1 Jul 2020 11:01
    #9
    Anonym (Pelle) skrev 2020-07-01 09:51:20 följande:
    Utseendet måste attrahera mig. Jag kan tex inte attraheras av en mullig person.
    OK, men om du jämför sex med två olika partner som du känner dig lika attraherad till men den ena är mer objektivt attraktiv, skulle du njuta mer av sex med henne?
Svar på tråden Får du bättre orgasm med en snygg partner?