Forum Ung & Gravid - Gravid
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Stämmer VUL?

Tis 30 jun 18:37 Läst 0 gånger Totalt 4 svar
    Tis 30 jun 18:37

Jag är gravid och idag, 30/6, gick jag in i vecka 15 (14+0). När jag först fick reda på att jag var gravid så gjorde jag ett tidigt vaginalt ultraljud den 11/5, där barnmorskan sa att jag var i vecka 7. Dock så sa hon ?7+0? så jag antar att hon menade att jag var i vecka 8? Blev lite förvirrad...Då jag hade tankar på abort fick jag göra ett till ultraljud och då var jag gravid i vecka 11 (10+0), vilket var den 2/6. Ultraljuden stämde hyfsat bra överens ändå.

Stämmer det nu att jag är gravid i vecka 15 idag? Eller kan rutin-ultraljudet visa att jag är ännu längre gången?

Problemet är att jag är liiiite osäker på vem som är pappan...Hade samlag den 11/3 med en annan och efter det bara med min nuvarande kille. Om jag blivit gravid med den andra killen så borde jag vara i vecka 17-18 ungefär. Barnmorskan säger att hon tror att befruktningen skett runt 3/4, vilket kan stämma. Har ätit p-piller som gjort att jag inte haft mens och har därför svårt att räkna utifrån senaste mensen första dag...

• Anonym (D)
    Visa endast
    Tis 30 jun 18:46 #1

Nej, så pass fel visar inte ultraljudet. Och ju tidigare ultraljudet görs desto säkrare och mer precis är dateringen eftersom alla foster växer ungefär lika mycket per dag de första ca. 12 veckorna. Därefter kan det bli lite mer variation i hur stora de är beroende på gener etc.

• Tis 30 jun 18:53 #2

Okej! Det var lugnande...Har också försökt tänka att det inte kan diffa så pass mycket, men man läser så mycket olika och stressen kryper sig på...

• Tis 30 jun 18:53 #3

Okej! Det var lugnande...Har också försökt tänka att det inte kan diffa så pass mycket, men man läser så mycket olika och stressen kryper sig på...

• Ons 1 jul 21:08 #4

Någon fler som tror att VUL stämmer rätt bra?

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll