Inlägg från: Anonym (Kruxet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kruxet)

    Lämna sambo eller inte?

    Jag tycker 8 000 kr låter billigt, men det beror ju lite på vad som ingår. Det verkar ju som att du redan bestämt dig för att lämna, eftersom du ska kolla på eget boende.

  • Anonym (Kruxet)
    Anonym (R) skrev 2020-07-01 00:00:48 följande:

    I söndags hade jag och mitt barn vart ute och badat hela dagen, när jag kör in på gården står ytterdörren öppen och han spelar musik för hela området. Jag kommer in och möts av ett vinglande sluddrande fyllo. Det var som om blixten slog ner i huvudet på mig, jag tänkte bara att nu räcker det men jag sa inget den kvällen då det är meningslöst att prata med fyllskallar. I dag är det tisdag och jag tog mod till mig och sa att jag kommer att flytta om Han inte slutar. Han skyllde direkt i från sig som vilken alkis som helst, det var jag som var problemet till hans drickande. Jag sa till honom att om jag nu är ett sådant problem så är ansvaret hans att lämna mig. Jag kommer åka och titta in huset i morgon iaf, det är en tvåa på 65 kvm och parkering, el och internet ingår. Men detta är så svårt för tänk om jag inte tackar ja och han fortsätter och jag blir kvar här, vilken mardröm. Boende växer inte på träd idag.


    Bryt detta nu. Börja med att titta på lägenheten/huset. Som andra skrivit så är det förmodligen lättare att säga upp ditt nya boende (om ni längre fram väljer att bo ihop igen) än att ordna nytt boende. Du är inte själv, ni har ett barn som du behöver ta ansvar för nu. Du är en stark kvinna och har tagit ett steg mot ett bättre liv för dig och barnet. Om du någon gång inte känner dig stark och börjar vackla - googla på "stödlinje medberoende". Du är tyvärr inte ensam i din situation.
Svar på tråden Lämna sambo eller inte?