• Anonym (Svea)

    Han har aldrig haft en flickvän

    En kille jag är lite intresserad av har aldrig haft en flickvän, han är 28 år. Är det lite konstigt? Förr sa han när nån frågade om singellivet att det var skönt. Borde jag springa? Är han svår att leva med tror ni?

  • Svar på tråden Han har aldrig haft en flickvän
  • Sprallig

    Jag är några år äldre och har aldrig haft flickvän? Varför?

    Jo jag är blyg, kort och inte särskilt snygg. Sedan har jag ganska svårt att få känslor för någon, jag måste spendera mycket tid för att få mer än vänskapliga känslor.

  • Anonym (B)

    Med tanke på det stora antal män och kvinnor som inte är oskulder och uppenbarligen ändå inte är bra i sängen har jag svårt att se att man skulle lägga så stor vikt vid det. Klart att chansen ökar att han vet vad han gör om han haft sex tidigare men det är långtifrån någon garanti.

  • Anonym (Jane)
    Anonym (Svea) skrev 2020-06-30 22:01:57 följande:

    Nej haft massa tjejer på fyllan tror jag knappast då han är mer åt det blyga hållet. Han bor ensam ja. Tänker mest han är bekväm med livet som han levt hela sitt liv särskilt efter hans uttalande då om att det var skönt att vara singel. Tänker mest borde man inte sakna någon om man aldrig haft någon? Är förhållandetypen och vet inte om jag ska våga chansa.


    Han kanske visserligen har varit nöjd med sitt singelliv men ändå tänkt "träffar jag någon så träffar jag någon"? Att man inte aktivt letar efter en partner som singel betyder ju inte att man inte är öppen för ett förhållande om man nu skulle träffa någon och bli kär.
    Det är väl bara ett plus att han inte desperat letat efter en flickvän eller   kastar sig in i ett förhållande med vem som helst , bara för att han avskyr att vara singel och är rädd att leva själv.  Då har du all anledning att känna dig utvald och vet att det är just dig han är intresserad av och inte av att ha en flickvän i sig.

    Om man som du är förållandetypen är det väl mer passande med en sådan kille än med en kille i samma ålder som redan haft tre -fyra  samboförhållanden.
  • Anonym (My)

    Jag håller med om att vuxna oerfarna män är inget att satsa på. Är han dessutom oskuld (oklart från TS) är det bara att fly. Ingen vuxen kvinna ska behöva förnedra sig till att lära upp en vuxen man.

  • Anonym (I)
    Anonym (My) skrev 2020-07-02 14:38:00 följande:

    Jag håller med om att vuxna oerfarna män är inget att satsa på. Är han dessutom oskuld (oklart från TS) är det bara att fly. Ingen vuxen kvinna ska behöva förnedra sig till att lära upp en vuxen man.


    Haha nästan kul. Så de blyga ska vara ensamma livet ut Då?
    vi pratar om 28 åring inte 38! 
  • Limeblad
    Anonym (My) skrev 2020-07-02 14:38:00 följande:

    Jag håller med om att vuxna oerfarna män är inget att satsa på. Är han dessutom oskuld (oklart från TS) är det bara att fly. Ingen vuxen kvinna ska behöva förnedra sig till att lära upp en vuxen man.


    Om han haft många tjejer på fyllan är han nog inte oskuld.
  • Anonym (Ta chansen!)
    Anonym (Svea) skrev 2020-06-30 21:45:51 följande:

    En kille jag är lite intresserad av har aldrig haft en flickvän, han är 28 år. Är det lite konstigt? Förr sa han när nån frågade om singellivet att det var skönt. Borde jag springa? Är han svår att leva med tror ni?


    Alla är vi svåra att leva med på ett eller annat sätt. De som tror att de inte är det har bara väldigt snälla kompisar som inte berättar för dem. Att någon inte haft en flickvän hade inte varit en dealbreaker i sig för mig. Se det positiva i att han är självständig och kan ta hand om ett hushåll (något som inte är självklart bland 28-åringar).

    Ge honom en chans! Oddsen att hitta den stora kärleken är redan ganska låga, så varför begränsa dem ytterligare för något som verkar ganska harmlöst. Dessutom löser du problemet med en gång om ni nu skulle bli ihop.
  • Anonym (Malin)

    Mitt ex var 29 år när vi träffades, han hade inte haft någon flickvän och var oskuld dessutom. Jag sprang inte utan satsade, höll i 6 år. Bästa mannen jag haft!

    28 är ingen ålder, hade han däremot varit 40 år och ungkarl hade jag sprungit. 

  • Anonym (Q)
    Anonym (Malin) skrev 2020-07-02 15:49:47 följande:

    Mitt ex var 29 år när vi träffades, han hade inte haft någon flickvän och var oskuld dessutom. Jag sprang inte utan satsade, höll i 6 år. Bästa mannen jag haft!

    28 är ingen ålder, hade han däremot varit 40 år och ungkarl hade jag sprungit. 


    En 28 åring har haft över 10 år på sig att skaffa sig erfarenhet av kvinnor. Man är inte på samma våglängd om han är såväl oskuld som oerfaren av relationer.

    Jag förväntar mig att en man ska ha någon form av erfarenhet i alla fall när han är 25.
  • Anonym (Spring)
    Anonym (Q) skrev 2020-07-02 16:57:17 följande:

    En 28 åring har haft över 10 år på sig att skaffa sig erfarenhet av kvinnor. Man är inte på samma våglängd om han är såväl oskuld som oerfaren av relationer.

    Jag förväntar mig att en man ska ha någon form av erfarenhet i alla fall när han är 25.


    Precis, man vill ju inte börja om. Att lära upp någon och ha taskigt sex i månader för att mannen är oskuld är inget jag ens hade övervägt
  • Limeblad
    Anonym (Spring) skrev 2020-07-02 17:00:20 följande:

    Precis, man vill ju inte börja om. Att lära upp någon och ha taskigt sex i månader för att mannen är oskuld är inget jag ens hade övervägt


    Man behöver väl inte vara socialt inkompetent för att man inte haft ett seriöst förhållande. Ts potentiella partner verkar ju inte direkt vara oskuld heller om du läser vad hon skriver.
  • Sprallig
    Anonym (Spring) skrev 2020-07-02 17:00:20 följande:
    Precis, man vill ju inte börja om. Att lära upp någon och ha taskigt sex i månader för att mannen är oskuld är inget jag ens hade övervägt
    Men det kanske dröjer ännu fler månader att hitta någon annan du passar ihop med? Det andra kanske tar längre tid...
  • Anonym (Spring)
    Sprallig skrev 2020-07-02 17:46:17 följande:

    Men det kanske dröjer ännu fler månader att hitta någon annan du passar ihop med? Det andra kanske tar längre tid...


    Vad menar du? Jag hade inte inlett något seriöst med någon jag inte kände att jag klickade med sexuellt. Har haft tillräckligt med okompatibla relationer
  • Sprallig
    Anonym (Spring) skrev 2020-07-02 18:11:19 följande:
    Vad menar du? Jag hade inte inlett något seriöst med någon jag inte kände att jag klickade med sexuellt. Har haft tillräckligt med okompatibla relationer
    Men det kanske är bättre än inget sex alls menar jag? Finns viktigare saker än sex.
  • Anonym (Spring)
    Sprallig skrev 2020-07-02 18:50:08 följande:

    Men det kanske är bättre än inget sex alls menar jag? Finns viktigare saker än sex.


    Nej, värdelöst sex är inte bättre än inget alls. Bra sex är jätteviktigt i en relation
  • Anonym (I)
    Anonym (Spring) skrev 2020-07-02 19:12:08 följande:
    Nej, värdelöst sex är inte bättre än inget alls. Bra sex är jätteviktigt i en relation
    Enligt dig, kan tilläggas. De flesta tycker tex respekt och kärlek är viktigare
  • Anonym (Spring)
    Anonym (I) skrev 2020-07-02 19:30:07 följande:

    Enligt dig, kan tilläggas. De flesta tycker tex respekt och kärlek är viktigare


    För de flesta är även sex en viktig bit. De flesta kan inte tänka sig att leva utan och det är en viktig bit i ett förhållande.
  • Anonym (Spring)
    Anonym (I) skrev 2020-07-02 19:30:07 följande:

    Enligt dig, kan tilläggas. De flesta tycker tex respekt och kärlek är viktigare


    Det behövs alla bitar
  • Nimzay
    Anonym (Jane) skrev 2020-07-02 10:50:19 följande:
    Han kanske visserligen har varit nöjd med sitt singelliv men ändå tänkt "träffar jag någon så träffar jag någon"? Att man inte aktivt letar efter en partner som singel betyder ju inte att man inte är öppen för ett förhållande om man nu skulle träffa någon och bli kär.
    Det är väl bara ett plus att han inte desperat letat efter en flickvän eller   kastar sig in i ett förhållande med vem som helst , bara för att han avskyr att vara singel och är rädd att leva själv.  Då har du all anledning att känna dig utvald och vet att det är just dig han är intresserad av och inte av att ha en flickvän i sig.

    Om man som du är förållandetypen är det väl mer passande med en sådan kille än med en kille i samma ålder som redan haft tre -fyra  samboförhållanden.
    Klokt skrivet
  • Sprallig
    Anonym (Spring) skrev 2020-07-02 19:42:32 följande:
    För de flesta är även sex en viktig bit. De flesta kan inte tänka sig att leva utan och det är en viktig bit i ett förhållande.
    Klart det är viktigt att ha sex i en relation men det är ju inte allt. Om allt annat är perfekt så hade jag varit nöjd iallafall, sex har jag lärt mig leva utan.
Svar på tråden Han har aldrig haft en flickvän