• Anonym (Sara)

    Vilka flicknamn passar ihop med Sara?

    Som rubriken lyder, tacksam för tips.

    Dock inte namnet Hanna.

  • Svar på tråden Vilka flicknamn passar ihop med Sara?
  • Kusinen

    Det finns ju otroligt många namn som passar med Sara beroende på. Men lite olika typer av tips.

    Elisabeth, Anna, Naemi, Rakel, Rebecca, Esther, Leah, Iris

    Ines, Nora, Amina, Leila, Mina, Esma, Lina, Nadja, Maryam, Mona, Nadine, Yasmin

    Lovisa, Elin, Linnea, Linn, Liv, Sofia, Julia, Ellen, Miranda, Katarina, Kajsa, Karin, Karolina, Emma

    Amelia, Olivia, Emily, Clara, Ella, Flora, Ida, Greta, Selma, Stella, Vera, Viola, Tillie

  • Kusinen

    Det finns ju otroligt många namn som passar med Sara beroende på. Men lite olika typer av tips.

    Elisabeth, Anna, Naemi, Rakel, Rebecca, Esther, Leah, Iris

    Ines, Nora, Amina, Leila, Mina, Esma, Lina, Nadja, Maryam, Mona, Nadine, Yasmin

    Lovisa, Elin, Linnea, Linn, Liv, Sofia, Julia, Ellen, Miranda, Katarina, Kajsa, Karin, Karolina, Emma

    Amelia, Olivia, Emily, Clara, Ella, Flora, Ida, Greta, Selma, Stella, Vera, Viola, Tillie

  • Anonym (Sara)
    Kusinen skrev 2020-06-30 22:26:49 följande:

    Det finns ju otroligt många namn som passar med Sara beroende på. Men lite olika typer av tips.

    Elisabeth, Anna, Naemi, Rakel, Rebecca, Esther, Leah, Iris

    Ines, Nora, Amina, Leila, Mina, Esma, Lina, Nadja, Maryam, Mona, Nadine, Yasmin

    Lovisa, Elin, Linnea, Linn, Liv, Sofia, Julia, Ellen, Miranda, Katarina, Kajsa, Karin, Karolina, Emma

    Amelia, Olivia, Emily, Clara, Ella, Flora, Ida, Greta, Selma, Stella, Vera, Viola, Tillie


    Tackar!
  • Anonym (xyz)

    Sara passar med nästan allting...

    Det finns ju Sara i den judiska traditionen och Sara i den arabiska traditionen, Sara i svensk tradition etc. Kanske en tanke att kombinera med ett namn ur din egen kultursfär? Heter barnen Sara och Hanna som du skrev kommer nog många att utgå i från att ni har judiskt påbrå. Samma med Sara och Rebecka. 
    Sara och Amina kanske låter mer arabiskt. 

  • Anonym (W)

    Jag har en bekant med tre döttrar som heter Sara, Siri och Sofia. Fint tycker jag!

  • Anonym (Sara 2)

    Varför inte Hanna och varför tog upp det namnet i ts? Jag har en syster som heter Hanna. Är det något särskilt med kombinationen ?Sara? och ?Hanna?? Nyfiken.

  • Anonym (Sara)
    Anonym (Sara 2) skrev 2020-07-01 17:19:33 följande:

    Varför inte Hanna och varför tog upp det namnet i ts? Jag har en syster som heter Hanna. Är det något särskilt med kombinationen ?Sara? och ?Hanna?? Nyfiken.


    Har inget emot kombinationen, tycker personligen att Sara och Hanna passar bäst ihop och gillar Hanna, men tänkte att andra förmodligen skulle ge Hanna som förslag så jag skrev det direkt i ts. Uttalet är fruktansvärt tycker jag på vårt språk så därför jag vill undvika namnet.

    Men som sagt, annars passar de bäst ihop tycker jag! :)
  • Anonym (Sara)
    Anonym (xyz) skrev 2020-07-01 15:39:52 följande:

    Sara passar med nästan allting...

    Det finns ju Sara i den judiska traditionen och Sara i den arabiska traditionen, Sara i svensk tradition etc. Kanske en tanke att kombinera med ett namn ur din egen kultursfär? Heter barnen Sara och Hanna som du skrev kommer nog många att utgå i från att ni har judiskt påbrå. Samma med Sara och Rebecka. 

    Sara och Amina kanske låter mer arabiskt. 


    Tack för svar! Jo, Sara är ju ett väldigt vanligt namn i världen men tycker ändå inte allt passar. Tillexempel Jasmine som jag innan funderade på tycker jag inte låter bra ihop alls. Inte heller Amina. Tänkte att lite förslag på vilka andra namn folk anser passar bäst med Sara skulle hjälpa lite.

    Annars bryr vi oss inte om vi uppfattas vara en judisk/svensk/arabisk familj så länge vi gillar namnen. :)
  • trollhona
    Anonym (Sara) skrev 2020-06-30 21:56:33 följande:

    Som rubriken lyder, tacksam för tips.

    Dock inte namnet Hanna.


    Det beror ju lite på vad ni gillar för typ av namn i övrigt. 

    Moderna namn
    Arianne
    Ottilia
    Corina

    Klassiska namn
    Marie
    Cornelia
    Ellen

    Ovanliga namn
    Agnethe
    Aniara
    Lexinore

    Internationella namn
    Olivia
    Louise
    Amelia


  • Kusinen
    Anonym (Sara) skrev 2020-07-01 18:46:21 följande:

    Tack för svar! Jo, Sara är ju ett väldigt vanligt namn i världen men tycker ändå inte allt passar. Tillexempel Jasmine som jag innan funderade på tycker jag inte låter bra ihop alls. Inte heller Amina. Tänkte att lite förslag på vilka andra namn folk anser passar bäst med Sara skulle hjälpa lite.

    Annars bryr vi oss inte om vi uppfattas vara en judisk/svensk/arabisk familj så länge vi gillar namnen. :)


    Nåt som jag ofta tycker är fint är när någon/några bokstäver är samma, tex Sara och Nora, Sara och och Klara, Sara och Iris eller Sara och Erika.

    Annars tänker jag nog mest stilmässigt och där passar ju Sara in i väldigt många stilar som sagt.
  • Kusinen
    Kusinen skrev 2020-07-02 07:40:53 följande:

    Nåt som jag ofta tycker är fint är när någon/några bokstäver är samma, tex Sara och Nora, Sara och och Klara, Sara och Iris eller Sara och Erika.

    Annars tänker jag nog mest stilmässigt och där passar ju Sara in i väldigt många stilar som sagt.


    Fast Sara och Klara kanske är lite väl lika. Kanske ska undvika att det rimmar.
Svar på tråden Vilka flicknamn passar ihop med Sara?